|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Thmz ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
![]() Sendt: 15-Februar-2009 kl. 14:31 |
|
Hej Håber I kan hjælpe med at afdække hvad jeg skal finde til hjemmet: Behov:
Har derfor kigget på:
Jeg har et sæt aktive højttalere som jeg kan tilslutte direkte. Dvs. fokus for mit spørgsmål er NAS + afspiller. Hvad skal jeg være opmærksom på i denne konstellation? Kan jeg bruge den NAS med squeezebox? Er jeg i nærheden af plug and play, eller er det "du skal også lige 88 andre ting". Alternativer til afspiller / NAS er meget velkomne. På forhånd mange tak for Jeres viden og hjælp. Thmz |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
Jeg bruger en DS207+ sammen med en Squeezebox Classic - virker fint og er meget glad for kombinationen. Når økonomien tillader det, vil der også blive udvidet med flere Squeezebox'es til andre rum. Har en kammerat, som har 3 Squeezebox'es koblet til en DS207+'er og han kan vist både synkronisere musikken mellem dem eller vælge at spille forskellig musik i de forskellige rum.
Det kan måske betale sig at vente med køb til efter Cebit, da Synology dér lancerer nye modeller og selvom der måske ikke kommer en "ny" DS-207+'er kan det måske få indflydelse på prisniveauet. NAS'en larmer lidt mere end at det er rigtigt fedt at have den stående i stuen, så hvis dit domicil/netværk tillader det vil det være hensigtsmæssigt at flytte dén lidt af vejen - den kan dog også modificeres med en mere støjsvag blæser, men vær opmærksom på temperaturen. Husk at du nemt kan kombinere Duet og Classic i et setup - det kan være meget rart med et display nogle gange og Controlleren kan styre det hele. |
||
![]() |
||
RuneR ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 65 |
![]() |
|
Der kommer så vidt jeg ved en 209+
Hov nej den er vist kommet ser det ud til http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=382694 jeg har en 207+ og en szueeze duet og en boom... fungerer perfekt, også samtidig med der bliver vist en film på min tvix. |
||
![]() |
||
Dovenlas ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
|
Hej Svare lige i din liste: Har ca. 4-500 cd'er pt. som jeg forventer skal ligge elektronisk lagret (samling udvides) SV: Så er det bare igang med at knoveterer. Vil gerne distribuere til flere rum trådløst (startende med et) SV: Du kan starte med en ZP90 sammen med dine aktive højtalere, den kan styres fra en PC som start, ellers skal du have fat i en Ipod Touch. Glem Sonos comtroller. Vil IKKE have nødvendighed af pc tændt. SV: Er heller ikke nødvendig med en NAS på nettet. SV: Du har adgang til 1000 vis af internet radio kanaler - 100 FM etc bare et eks. SV: Det ligger jo på dit nas, så du skal bare vælge et format som din Ipod understøtter. SV: Du er igang med Sonos for 2799 (ZP90) og en ipod Touch Sonos var plug and play for mig - det tog ca. 30 min fra udpakning gik igang til systemet spillede uden problemer. Mvh Dovenlas Redigeret af Dovenlas - 15-Februar-2009 kl. 19:59 |
||
![]() |
||
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
|
Og så kan du lige smide en 8gb iPod iTouch med oven i til ca 1700 kr, så har du også en lækker fjernbetjening. Stadig vel inden for dit budget. (Edit, ups den havde dovenlas allerede nævnt) Jeg har selv et par squeezebox-duetter som jeg fodrer fra en gammel P3 labtop, som er droslet fra 800mhz ned til ca 650 mhz for at spare på strømmen. Den bruger ca 10 watt. Jeg kunne holde en lange salgstale for Squeeze, men det gider jeg ikke igen. Kig lidt ovre i streaming media subforum. Der er flere tråde med anbefalinger til musikstreaming-udstyr. |
||
![]() |
||
fugmann ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
|
Jeg har lige fået en Ipod Touch 8GB og har brug for et råd til hvad jeg mere skal anskaffe mig. Jeg har: Er det blot en SONOS ZP90'er som jeg mangler? Mvh/ Henrik |
||
Med venlig hilsen
Henrik |
||
![]() |
||
KissmeTiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 518 |
![]() |
|
Hvilken NAS taler vi om ? Hvorfor ikke Squeezebox Classic eller Duet? |
||
Panta rei
|
||
![]() |
||
hpdahl ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
![]() |
|
En reciever til ca 1000 kr er nok når du har ipod touch. (Der skal bruges et lille program til opsætning. Nævt i et par af trådene her på forummet) |
||
MVH
HPDahl |
||
![]() |
||
KissmeTiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 518 |
![]() |
|
Ja, det er også rigtigt. Personligt ville jeg dog ikke undvære controlleren, selvom jeg har en Iphone med iPeng. Men du har ret. Redigeret af KissmeTiger - 03-Marts-2009 kl. 23:27 |
||
Panta rei
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |