|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() Sendt: 17-Januar-2009 kl. 18:50 |
Hej alle
Jeg har overvejet et setup med en SqueezeBox Classic og et sæt ScanDyna MicroPod højttalere til køkkenet - altså én aktiv og én passiv af slagsen. Det rejser dog et par spørgsmål: Vil jeg være bedre stillet med én af de små forstærkere man kan få til SB'en (eks: TinyAmp) og så et sæt passive højttalere i stedet? Her tænker jeg både brugervenlighed og lydkvalitet. Er MicroPod overhovedet ikke beregnet til at spille uden en subwoofer, så dét kan jeg godt glemme og finde nogle andre højttalere der ikke lyder som om de burde sidde i en bærbar computer? Vil gerne høre jeres input - der er sikkert andre i dette sub-forum der har lignende setups. |
|
![]() |
|
EightyFour ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Jeg er også meget interesseret i at høre om dette. Så kigger lige med.
|
|
![]() |
|
erla ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() |
Jeg har en SB3 Classic og den nævnte tiny-amp i mit køkken, det fungerer fint :-) Som højtalere har jeg nogle små tannoy tilsluttet... det fungerer som sagt upåklageligt... |
|
![]() |
|
DonSilicone ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Oktober-2006 Status: Offline Point: 331 |
![]() |
Har du overvejet Squeezebox Boom? Den har fået meget
gode anmeldelser for lydkvalitet trods sin beskedne størrelse og mere bruger- og placeringsvenligt bliver det vel næppe? |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
erla: Hvilke højttalere er det du har til? Hvordan virker forstærkeren mht strøm og volume - er det nemt at styre volumen og kan tænd sluk evt. kobles for de to apparater?
DonSilicone: Ja, jeg har overvejet Boom'en, men jeg synes bare ikke den er særlig pæn - og WAF'en er heller ikke specielt høj, hvilket også spiller ind - en classic med et rimelig stort display og et par fornuftige højttalere - så kører det :-) |
|
![]() |
|
hpdahl ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
![]() |
Hvis du vil have god lyd kunne du overveje Dfeldt audioengine med indbygget forstærker. (heholdsvis 45 og 15 watt i hver højttaler) Kender selv 5-eren. Flot udført og rigtig god lyd. |
|
MVH
HPDahl |
|
![]() |
|
erla ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() |
De hedder Tannoy 631 SB'en er koblet direkte til forstærkeren - volume styres på SB, fungerer fint... Forstærkeren skulle gerne slukke af sig selv når den ikke får tilført signal, dvs. når SB'en er slukket. |
|
![]() |
|
Damhus ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 503 |
![]() |
Erla. Skal du slukke højtalerne i dit køkkenopsæt, eller slukker de selv når der ikke er signal? |
|
![]() |
|
![]() |
Højtalerne er passive - uden indbygget forstærker - så "de" skal/kan ikke slukkes. Forstærkeren slukker i følge specifikationerne selv, når der ikke er signal. Jeg har dog aldrig tjekket om den holder op med at trække støm, og den blå lampe lyser så snart stømmen er sluttet til - synes godt den kunne slukke, så man kunne se om den er tændt eller ej.., men har to af dem, og det er det samme på dem begge, så det er ikke en defekt. /erla |
|
![]() |
|
Damhus ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 503 |
![]() |
Okay. Cool. Tak. DEt virker da som en god løsning på musik i køkkenet. Jeg læste ikke lige ordentligt, jeg mente egentlig om den aktive micropod højtaler slukker selv. |
|
![]() |
|
hpdahl ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
![]() |
Jeg har en duet-reciever og tiny-amp (8 watt tilsammen i standby), koblet til et par mindre mission-højttaler. Fungerer perfekt og lyder godt. Redigeret af hpdahl - 16-Februar-2009 kl. 21:07 |
|
MVH
HPDahl |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |