|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Insaniac ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 395 |
![]() Sendt: 27-September-2008 kl. 21:39 |
Hej! Jeg har en PS2, som vi sad og spillede på en aften før sengetid. Så næste dag da vi skulle spille Buzz, så ville den pludselig ikke læse skiver mere. Hverken org eller backupspil eller dvd. Jeg har en mistanke om at det nok bare er laseren, der pludselig er stået af, men har i noget bud? Der sidder en chip i (ved ikke hvilken), men er det ikke noget med man kan holde nogle knapper inde og så på en måde resette den eller noget? Der kommer ingen fejlmeddelser. Vi ryger bare direkte i browser/system configuration. Håber I kan hjælpe. På forhånd tak.
Redigeret af Insaniac - 27-September-2008 kl. 22:00 |
|
![]() |
|
Insaniac ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 395 |
![]() |
Kan se det er en Matrix Infinity 1.21 chip og jeg har forsøgt at holde trekant og cirkel inde ved bootup, men det bringer mig ikke i config mode. Holdet jeg start inde ved bootup, så disabler den, som den skal, chippen.
|
|
![]() |
|
Bornholmeren ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 278 |
![]() |
Er det den gamle eller slim version?
Har du prøvet at rense linsen med en vatpind og en smule sprit? Det gav altid min ps2 liv igen i et halvt års tid af gangen. Specielt da jeg røg. Hvis det er den gamle vers. er her et link til hvordan man gør http://www.thepriors.idps.co.uk/clean_ps2_laser/clean_ps2_la ser.html Redigeret af Bornholmeren - 28-September-2008 kl. 09:44 |
|
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
|
|
![]() |
|
![]() |
Det hjalp desværre ikke, men tak for linket Det bare underligt for får ingen read error fejl. Den går bare direkte i browser/configuration. |
|
![]() |
|
fumper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1062 |
![]() |
Jeg har engang haft lignende problem, og da ps2'en alligevel var uden for garanti, valgte jeg efter en rensning at justere laseren efter en tutorial på nettet, der er stadig spil den ikke kan spille, men bruger det virkede nogenlunde efter hensigten...
Det er ikke den guide jeg engang fulgte, men det ser ud til at det er samme procedure Redigeret af fumper - 28-September-2008 kl. 11:39 |
|
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3 Hjemmebio |
|
![]() |
|
Gameon ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
![]() |
jeg havde samme problem, men så prøvede jeg at stille konsollen på højkant og pludselig, fuldstœndig magisk, virkede alle selv ridsede spil uden problemer.
|
|
![]() |
|
turbonegro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 290 |
![]() |
Er det kun Buzz-spillet, eller er det alle dine spil?
Jeg har selv prøvet, og prøver stadig, de her læsefejl på min gamle PS2, tit hjælper det at starte maskinen op uden spil i, når den så er bootet, at sætte spillet i. Andre gange at reboote når du lægger spillet i. Jeg har renset og justeret min, det hjælper muligvis, men kun i kort tid. Hvis det er en kopi af original-spil, så prøv med originalen (eller et original ps2 spil), hvad sker der så? Hvis du kun har kopier, så brænd en ny, langsomt tempo - højst x 4, og på kvalitets-dvd, jeg bruger selv Taiyo Yuden DVD-R 8x-skiver brændt på 4x med ImgBurn - det holder hver gang. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |