recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dvbviewer starter 2 gange i Vista
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDvbviewer starter 2 gange i Vista

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Boosterx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Emne: Dvbviewer starter 2 gange i Vista
    Sendt: 19-Februar-2009 kl. 22:39

Hej med jer derude.

Jeg har efter at have sikftet fra XP til Vista, fået nedenstående problemer med Dvbviewer 4.0. 

Når jeg ser mine optagelser via Dvbviewer og en ny optagelse påbegyndes, starter endnu et dvbviewer vindue op, dvs der pludselig er 2 aktive dvbviewer vinduer, hvilket forstyrre den optagelse jeg er igang med at se. Det nye dvbviewer vindue, kommer så med en fejlmeddelse fordi min tuner er optaget og kort efter kommer epgplus også med en fejlmeddelse, jeg mister dog ikke min optagelse af denne grund da den første åbne version af dvbviewer optager programmet, men det er super irreterende.

Er der andre der har oplevet ligende? og kan i evt. komme med en løsning der forhindre ovenstående?  Jeg har tidligere brugt XP og jeg er aldrig stødt på dette problem før, hvis jeg ikke finder en løsning bliver jeg nød til at gå tilbage til XP igen.

Indtil nu har jeg prøvet at geninstallere dvbviewer totalt et par gang, dog uden det helt store gennembrud.

Et hvert forslag vil blive afprøvet, dog vil jeg gerne undgå en reinstallation af operativ systemet til at starte ud med, det vil føre til alt for meget

Redigeret af Boosterx - 20-Februar-2009 kl. 10:39
HTPC 1, GA-P31-S3L, Core 2 Duo E4300 1.8 GHz, ATI HD4350, Cinergy 2400i DT, Technisat cablestar, hFX® Classic
HTPC 2, GA-P35C-DS3R, Quad Q8400 2.66 GHz, AMD Radon 5750, Nova-DT dual, Silverstone
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 00:05

Efter min mening: Der er kun en vej: Reinstallation af OS og DVBViewer samt EPGPlus 

Kan anbefale at tage et image når alt funger 100% så er det bare at hælde det ind hvis der er problemer. (Acronis kan anbefales)

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 10:37

Tak for svaret.

Jeg havde håbet på et andet svar, men jeg begynder også selv at indse, at det nok er den eneste løsning.

Inden jeg laver en reinstallation af OS, vil jeg lige reinstallere driver til tuner og prøve lidt andre ting, ud fra intuitiv fornemmelse.

Hvis andre har en evt. løsning på dette problem, prøver jeg gerne denne af.

Jeg lukker først denne tråd når ovenstående er løst, måske giver jeg Vista en chance mere, idet mine optagelser generelt kommer i kassen.

Men mit problem med 2 dvbviewer vinduer der åbner forskudt er virkelig en "head breaker".

Jeg har obseveret at det ikke er konsekvent at dvbviewer åbner et ekstra vindue, når jeg ser tidligere optaget udsendelser, så dette problem er ikke let at forstå.

HTPC 1, GA-P31-S3L, Core 2 Duo E4300 1.8 GHz, ATI HD4350, Cinergy 2400i DT, Technisat cablestar, hFX® Classic
HTPC 2, GA-P35C-DS3R, Quad Q8400 2.66 GHz, AMD Radon 5750, Nova-DT dual, Silverstone
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 11:15

En ting du kunne prøve

fjern biblioteket du finder i menuen omkring>configuration folder

Fjern Dvbviewer via kontrolpanelet

Fjern Recording Service (hvis du har installeret det) via kontrolpanelet

fjerne biblioteket programmer\dvbviewer hvis det stadig er der

reinstaller dvbviewer og vælg "forfra" når du bliver spurgt 

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 12:02

jeg ville gøre som MCenterFreak siger, inden jeg ville lave en reinstallation men jeg vil også slette dvbviewer mappen under cmuv

Du skal gå ind i c:\programdata\CMUV og sletter mappern dvbviewer det er derinde alle dine bruger settings ligger.

for at kunne se mappen c:\programdata. skal du gå ind i konrolpanelet \mappeindstillinger under fanebladet vis og aktivere "vis skjulte filer og mapper" 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 12:28
Det var det jeg mente med:

"fjern biblioteket du finder i menuen omkring>configuration folder"

Hvis det gøres den vej så er man helt sikker på at den korrekte folder bliver slettet, og man behøver ikke ændre mappeindstillinger

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 20:23

Jeg har prøvet at afinstallere dvbviewer og derefter fjerne dvbviewer filer fra c:\programdata\CMUV, derefter genstartede jeg computeren og installerede dvbviewer på ny, dog uden det store held, så denne løsning virker desværre ikke.

Når jeg afinstallere dvbviewer, gør jeg det igemmen vindows "add remove software" 

Jeg bruger ikke Recording service, jeg nøjes med at bruge dvbviewers "dvb task scheduler", derudover har jeg hakket af inde i dvbviewer under "Brug microsoft planlagte opgaver".

Jeg har dog ikke prøvet at slette dvb task scheduler filen og installere en ny, jeg gemte den gamle scheduler fil og pastede den ind i den nye installation. I morgen installere jeg en hel ny dvb task scheduler fil og reinstallere driveren til mit hauppauge tv kort. Så må vi se hvad der sker.

Kan det ellers anbefales at bruge Recording Service? Hvad er fordelen/ulemper frem for dvb task scheduler?

Flere forslag er stadig velkomne.

Redigeret af Boosterx - 20-Februar-2009 kl. 20:26
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2009 kl. 00:01

Recording service er efter min mening "must use", De  (DVBViewer folkene) er  dog i gang med at udvikle en helt anden løsning som jeg har svært ved at overskue.

Men Recording Service (i den nuværende version) er klart at foretrække frem for task scheduler. Recording Service kører som en (stabil) service

Jeg har nu fastlåst min installation på en bærbar der sørger for alle optagelser, med EPGplus og RecordingService

Så ser jeg de optagede sekvenser via en share

Det fungerer helt perfekt.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2009 kl. 10:52

Nu er jeg måske kommet et skridt vidre, idet jeg har geninstalleret:

ATI grafikkort driver, hauppauge drivere, samt dvbviewer igen igen.

ATIi har lige udgivet en ny driver igår, d. 20-2-2009 v. 9.2.

Jeg testede efterfølgende dvbviewer med en optagelse og alt forløb perfekt, men da problemet opstår lidt usystematisk, skal dvbviewer nok køre i et par dage, før jeg tør tro på det igen, fungere stabilt og perfekt.

Det er ikke mere end 14 dage siden jeg skiftede grafikkort, så det kan godt være at den nye driver har fixet det.

Mit HD 4350 ATI grafikkort, er også af nyere design dato, så måske var driver version 9.1, fyldt med fejl??

Jeg holder tråden åben, indtil jeg med sikkerhed ved at jeg har fixet problemet.

M CenterFreak, det kan da godt være jeg på et tidspunkt skal prøve Recording Service, men jeg skal lige have styr på ovenstående situation først.

Redigeret af Boosterx - 21-Februar-2009 kl. 10:56
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2009 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Boosterx Boosterx skrev:

Nu er jeg måske kommet et skridt vidre, idet jeg har geninstalleret:

ATI grafikkort driver, hauppauge drivere, samt dvbviewer igen igen.

ATIi har lige udgivet en ny driver igår, d. 20-2-2009 v. 9.2.

Jeg testede efterfølgende dvbviewer med en optagelse og alt forløb perfekt, men da problemet opstår lidt usystematisk, skal dvbviewer nok køre i et par dage, før jeg tør tro på det igen, fungere stabilt og perfekt.

Det er ikke mere end 14 dage siden jeg skiftede grafikkort, så det kan godt være at den nye driver har fixet det.

Mit HD 4350 ATI grafikkort, er også af nyere design dato, så måske var driver version 9.1, fyldt med fejl??

Jeg holder tråden åben, indtil jeg med sikkerhed ved at jeg har fixet problemet.

M CenterFreak, det kan da godt være jeg på et tidspunkt skal prøve Recording Service, men jeg skal lige have styr på ovenstående situation først.

Jeg tror ikke det er din GFX driver der var årsagen. Kører selv med ATI 9.1 og DVBViewer 4.0 på to maskiner, helt uden problemer

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2009 kl. 22:20

Så har jeg fundet frem til min fejl kilde, der medførte at dvbviewer startede 2 gange

Jeg havde i sin tid, været inde i MS config og under "start" fjernede jeg  opstarten af HIP og Intelliremote, dette var umiddelbart en STOR fejl , da det af urensagelige årsager fik dvbviewer til at starte 2 gange. Jeg har nu igen, været inde i MS config og hakke af under HIP og intelliremote og nu har computeren været meget stabil i ca. 1 uge, uden flere dvbviewer opstarter. Jeg fik ved samme lejlighed løste flere mærkelige problemer.

Til info er HIP og Intelliremote afinstallerede på computeren, så det var derfor jeg i sin tid ville fjerne dem under MS config opstarten.

TRÅDEN ER NU LUKKEDE, JUBIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu