|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
giga ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-December-2008 Status: Offline Point: 46 |
![]() Sendt: 20-Februar-2009 kl. 20:26 |
Jeg har har haft media center i ca 3 måneder, og kan forstå at mit bundkort Gigabyte GA-MA78GM-S2H ikke understøtter hd lyd. Skal jeg skifte bundkortet ud eller måske bare lydkortet. Hvis jeg skal beholde bundkortet, så vil jeg helst have et kombineret lyd/grafikkort hvis det er muligt for kun at bruge en hdmi indgang. Please help |
|
Pioneer KRP-500A
Dune smart B1 DALI HØJTALERE + SUB |
|
![]() |
|
Alies_Benjamin ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
![]() |
HD lyd er bare noget de omtale dit kort har, men i virkeligheden er det bare fordi den har en mulighed for at arbejde med dit musik ved en høj sampling rate (Frekevens) og dertil skal du jo også have mediet til at både modtage og afspille...
I bund og grund kan man ikke høre forskelde og vil sige det ikke er pengene værd hvis du ikke har Hifi for 100.000.- til at stå- |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Selvfølgelig skal man ikke bruge 100.000 kr til HD LYD.
desværre er der ikke lavet nogen ordenlig løsning endnu til media center. man kan få et lydkort med hdmi ud, men kender ikke kvaliteten. Jeg havde valgt og købe en bluerayafspiller til 2000-2400 kr superbillede og kanon HD LYD. Ved godt det er en ekstra maskine men du vil ikke fortryde. |
|
![]() |
|
finnogangela ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-September-2004 Status: Offline Point: 62 |
![]() |
3 muligheder, mig bekendt, hvoraf de 2 omtales og der linkes til tråde her: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1055454& highlight=official+hdmi+lpcm (dog ikke links til de nyere, mindre Radeon 4xxx Hdmi kort, der nok vil være mere oplagte i HTPC sammenhæng). Den 3. løsning er Auzentechs HDMI 1.3 lydkort, men ved ikke om det er i handlen (hvis ja, er det nok pebret i pris sammenlignet med et Radeon kort). Edit: ser ud til at Aus Xonar er en død sild (kortet tilbagekaldt af asus og nye endnu ikke klar): http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1055454& page=12"To clarify again - and please post specific factual information to dispute this if it exists: Redigeret af finnogangela - 20-Februar-2009 kl. 22:30 |
|
![]() |
|
giga ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-December-2008 Status: Offline Point: 46 |
![]() |
Hej Jeg har bestilt en Pioneer BDP-51FD, så det bliver lidt mere kvindevenligt
|
|
Pioneer KRP-500A
Dune smart B1 DALI HØJTALERE + SUB |
|
![]() |
|
audio ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2009 Status: Offline Point: 373 |
![]() |
Det er rigtigt, som der bliver nævnt, at det kræver sit anlæg for at få udbytte af hd lyd. Men der kræves faktisk mere end det. Alle led fra optagelsen i studiet, til højtaleren som i sidste ende fortolker lyden skal være i orden, før man kan opnå en mærkbar forskel.
Din forstærker er helt klart ok, men har du et satellit højtalersystem som kræver subwoofer, så tror jeg du har en flaskehals der. |
|
![]() |
|
Alies_Benjamin ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
![]() |
Nu skrive xcardman
"desværre er der ikke lavet nogen ordenlig løsning endnu til media center. man kan få et lydkort med hdmi ud, men kender ikke kvaliteten. Jeg havde valgt og købe en bluerayafspiller til 2000-2400 kr superbillede og kanon HD LYD. Ved godt det er en ekstra maskine men du vil ikke fortryde." Nu vil jeg gerne siger som en anden ting, at HDMI ud kan fåes med lyd og hele molivitten, du skal bare vælge et grafikkort med sådan en udgang, det har intet med selve lydkortet at gøre, ud over det sidder der som regl en standart ALC888 lydchip på de graffikort, min sviger far har en af dem og den bære fint billede og go lyd :). Og det holder faktisk den sampling frekvens + bære bit som HD Audio gør :) Det var lige for at smide lys på det fra en anden side :) Mvh Benjamin Simonsen DK-8740 Brædstrup :) |
|
![]() |
|
Hodor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 247 |
![]() |
Personlig venter jeg til alle andre er færdige med at brænde nallerne på disse nye HD lyds ting. Så engang når der er generel enighed om at nu virker det bare, og priserne er kommet godt ned, så er det måske interessant. Det kræver næsten et hjemme bio rum, for at få alle højtalerne placeret optimalt, så at HD lyden overhovedet har sin beretigelse. (IMO) Selv har jeg et velfungerne 5.1 setup, hvor højtalerne ikke kan stå perfekt pga. stuens udforming. Og jeg kan normalt ikke høre en forskel på de mange forskellige typer lyd som film vises med. Forstærkeren kan forresten tage 7.1 men det er jo håbløst med endnu flere højtalere. Lidt for mange går fuldstændig i stort og ofre store summer for at få HD lyd ud, hvorefter de slet ikke har højtalerne til det eller de bare sidder og kigger stereo TV 99% af tiden alligevel. Jammen... jeg skal da ha' Pas på du ikke forblændes af dette. HD lyd er også voldsomt DRM beskyttet så det lægger store krav på dit setup for overhovedet at kunne fungere. Så det er ikke sikkert du kan anvende den software/OS du egentlig vil. Der går nok 6 mdr-/1 år endnu med at få lavet en løsning som 'bare virker'. Derefter vil den pågældende chip komme i masseproduktion, så flere producenter vil komme med løsninger og priserne vil rasle ned. Til den til vil forstærkerne også være til at komme til. Forresten. Min netbook kommer med HD lyd indbygget... et Realtek HD Audio Codec. Så HD lyd fungere allerede! Men jeg forventer du mener HD lyd på Blueray skiver. |
|
Stol aldrig på Renault forhandleren i Randers... http://www.bilbasen.dk/nyheder/ForumReadPost.aspx?PostId=988 98&Page=0
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |