recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mediacenter nedbrud - hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmediacenter nedbrud - hjælp

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
thomasjohan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2008
Sted: Denmark, KBH
Status: Offline
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Emne: mediacenter nedbrud - hjælp
    Sendt: 20-Februar-2009 kl. 10:51

Efter at have bygget mit mediacenter, og brugt det i ca 2 uger, får jeg pludselig følgende besked ved opstart "ndtlr is missing", og systemet vil ikke starte op.

Sørger lidt rundt på nettet, og prøver at følge diverse guides, men intet hjælper. Dvs bla prøve at starte op via cd og lign, for at kopier evt manglende bott filer over i systemet

Efter lidt fremt og tilbage beslutter jeg mig for at prøve at reparere via win XP cd´en (bruger XP home som styresystem), men den siger at den ikke kan finde nogen harddisk. Inde i Bios kan jeg godt vælge harddisk som primære boot, men der står også at den ikke kan finde nogen SATA enheder. Kan min HD allerede være røget sig en tur? har nærmest ikke være tændt i de snart 3 uger jeg har brugt den. Bruger en helt ny Seagate Barracuda 7200.11 500Gb Har dog lige bestil en ny, men får den nok først mandag.

Kan windows ha fucket et eller andet op af sig selv, således at SATA driveren pludselig mangler?

Nogen der kender til problemet, og evt til en løsning?

Til top
henrik.aalborg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 11:29

Seagate har haft nogle problemer med et par serier af deres harddiske, bl.a. 7200.11.

Prøv at kigge her: http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/search.jsp ?DocId=207931&NewLang=en

Citat fra siden: "A firmware issue has been identified that affects a small number of Seagate Barracuda 7200.11 hard drive models which may result in data becoming inaccessible after a power-off/on operation. The affected products are Barracuda 7200.11, Barracuda ES.2 SATA, and DiamondMax 22."

Du kan finde ny firmware via ovenstående link, håber dette kan hjælpe dig.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 13:02

har været inde på hjemmesiden og tjekke, og ifølge den så skulle min HD være inficeret.

Men hvad f..... gør jeg ved det? hvordan får jeg data´erne ud af den igen. Synes ikke rigtig siden hjælper ret meget

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 13:04
Siger bare :
Drive is affected Contact your OEM

?????????????

Til top
sneppevej Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2005
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 14:05

Hej

Ikke fordi det er til meget hjælp nu - men:

Jeg kører i dag med Vista Ultimate Media Center. Når mit system er sat op og kører som det skal tager jeg en Windows Complete PC Backup som jeg derefter restorer på en anden harddisk. Begge harddisk sidder monteret i HTPC'en. Bios er sat så den booter fra den første HD.

Crasher den primære HD, så booter jeg på den sekundære og fikser så problemet når ingen skal bruge HTPC'en.

Da jeg kørte med XP mediecenter gjorde jeg det på samme måde men clonede min harddisk med Ghost.

Jeg har dog til dags dato aldrig haf brug for det....men det kommer nok enddag.

I weekenden skal jeg bygge ny HTPC - det bliver efter samme opskrift.

Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af thomasjohan thomasjohan skrev:

Men hvad f..... gør jeg ved det? hvordan får jeg data´erne ud af den igen. Synes ikke rigtig siden hjælper ret meget

Du har skrevet, at den næsten ikke har været brugt, så er der nogle data, der er værd at kæmpe for? Jeg tror ikke, at det bliver let at få data ud af den. Hvis man bare kunne køre et program, havde Seagate vel skrevet det.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 15:20

lå nogle billeder og sådan som jeg selvfølgelig har fået slettet fra min anden computer pga pladsmangel.

Snakkede med chat-support, og det ville ha at jeg skulle ringe til et eller andet nummer (00.800.4732.4283) for at snakke med dem vedrørende om det var en firmware opdatering der skulle til eller, og sende disken ind til dem. Nogen der har været ude for noget ligende? Tænkte bare at nummeret sikkert kostede en bondegård at ringe til?

Har bestilt en ny HD, så håber lidt at jeg kan installere mit styresystem herpå, og så få adgang til dataerne herefter. Ved godt det sikkert er et long shot, men skader vel ikke at prøve.

Det er sku da også for ringe at de sælger harddiske som de ved at der er fejl på  Men må da håbe at jeg er en de få som har haft problemer med det. Men rimelig træls at miste sine data på den bekostning.

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 16:24
Jeg er rimelig sikker på det er firmwaren som skal opgraderes.

Om det er ringe - ja, det er det, men mennesker laver fejl. Ikke desto mindre er det vel bare endnu en grund til at vælge enten WD eller Samsung - især den sidste har jeg haft gode oplevelser med - både i 3.5" og 2.5" udgaver.
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 17:13
En harddisk kan altid fejle, om det er 10 min eller 10 år efter man har købt den, må man forvente at der kan ske fejl, også derfor jeg husker back up af de vigtige ting.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af thomasjohan thomasjohan skrev:

har været inde på hjemmesiden og tjekke, og ifølge den så skulle min HD være inficeret.

Har du prøvet at sætte en anden HD ind, installer OS på den, og så indsætte den fejlbehæftede HD (som drev D) og se om du kan se dine data?

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2009 kl. 10:44

Planen var at sætte den nye HD til her når jeg modtager den, og så håbe på at kunne få mine data ud.

Mht backup, så er det typisk, for havde netop planer om at skulle igang med at lave dette i weekenden. Deraf grunden til at jeg bestilte ny HD. Kommer dog nok først mandag, hvad jeg lige kunne se via getmore´s hjemmeside. Havde ellers lige fået mediacenteret op og køre som planlagt, og nu skal jeg sandsynligvis starte forfra

Har fuld forståelse for at hardware kan fejle. Alt andet ville være utrolig. Men hvad jeg lige kan forstå, så omhandler problemet nogle få modeller, og problemet kan umiddelbart løses via en firmware upgrade, hvorfor jeg ville mene at det burde være noget som det sælgende firma måske burde gøre opmærksom på, i og med det er en kendt fejl.
Men nok om det -  Man kan ikke altid være lige heldig.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2009 kl. 10:55

Jeg ville under alle omstændigheder ikke gå i gang med en FW upgrade hvis der er data på disken du gerne vil redde

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu