recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBviewer og StreamTV,dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVBviewer og StreamTV,dk

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Emne: DVBviewer og StreamTV,dk
    Sendt: 21-Februar-2009 kl. 13:50

Jeg har forsøgt mig med at få disse kanaler fra www.streamtv.dk integreret "sømløst" i DVBviewer.

Har anvendt transeditiptv modulet og der er lykkes at få scannet en kanal ad gangen.
En kanal ad gangen, skyldes at jeg har anvendt VLC til at streame videre på en Ip-adresse og port.
Det er denne ip-adresse/port, transedit iptv kan finde...

Status er pt. at jeg kan optage en kanal ad gangen...
Visningen giver pt.  fejl (aspect ratio fejl på discovery) i DVBviewer, men optaget TV kan vises uden problemer med powerDVD... (det er h.264 kodet)

Men det er ikke en ordentlig løsning, det ville være uheldigt at skulle have flere kanaler stående og streame heletiden... (båndbredde)
Der skal være en form for omskiftning til...

Alternativ har jeg overvejet om det skulle være muligt at ánvende samme metode som der anvendes i klient/server løsningen, hvor der er 2 vejs kommunikation, således at der kan skiftes kanal...

Dvs. noget med et server-modul, baseret på VLC, som kommunikerer på samme måde som serverdelen af DVBviewer eller recording service, hvor det også er blevet indlagt i den seneste version...

Nogen der har nogle ideer eller indspark til en løsning???

Redigeret af avh - 21-Februar-2009 kl. 17:31
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu