|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
Maxireborn ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() Sendt: 22-Februar-2009 kl. 09:57 |
||
Hej Alle. Jeg er ganske ny i dette uendeligt HIFI univers, og har været ude og invistere for første gang. Er meget ny i det her, og jeg skal være ærlig at sige, at det godt kan være lidt besværligt at finde den optimale lyd. Mit setup er: Denon AVR 4308 Denon dvd3800BD Dali mentor 6 front Dali mentor 1 bag Dali mentor center Dali Ikon Sub Hvordan har i sat jeres subwoofer optimalt. Syntes at den dominere for meget i forhold til de andre højtalere, og har prøvet forskelligt. Kan ikke finde den rigtige lyd. Har googlet emnet, men jesus et gedemarked :) Har kørt autosetup, men syntes stadig at suben er for dominerende. Alle råd modtages med kyshånd :) |
|||
![]() |
|||
pdrhan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1343 |
![]() |
||
Kan du ikke justere lyden på sub´en bagpå? det kan man på min Heco...
|
|||
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
----------------- Kastrup/Amager |
|||
![]() |
|||
Maxireborn ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() |
||
Ja det kan man godt, men den står stadig i for høj kontrast til fronthøjtalerne. |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
Prøv at følge denne lille vejledning: www.frequence.dk/sites/toner.htm |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
kimols ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1485 |
![]() |
||
Jeg tror osse du kan gå ind i din opsætning på Denonnen,og sætte Hz,og styrke ned på subben... måske det kan hjælpe
![]() ![]() |
|||
Mvh KimOlsen
LG G1 77” LG G1 65” dmr-ubc90 Integra DRX-8.4 Elac Atmos TS 30.30 Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld |
|||
![]() |
|||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
||
Hej Maxireborn og velkommen til. Jeg må først tilstå at jeg IKKE kan hjælpe dig med dit spørgsmål, ud over det i forvejen nævnte... men min nysgerrighed er stor i forhold til dine Mentor højttalere, da jeg selv overvejer netop din opsætning af højttalere. Hvis du på trods af brug på trådens opringelige emne, vil videregive lidt viden... Kræver Mentor 6 meget forstærkerkraft ? Hvordan er din oplevelse af dine Mentor som STEREO højttaler ? MVH |
|||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ved ikke lige med forstærkerkraft. Har kun hørt dem på min avr 4308. Men de lyder som en sand fryd. Har kun mit gamle crab at sammeligne med, hvilket unægteligt ændre lydbilledet markant. Startede ud med med mentor 1 som front, og lod suben klare bassen. Skiftede så til Mentor 6. Bruger ikke suben længere når jeg hører musik. Der er rigeligt dynamik i 6´erne. Det er virkelig!! et sæt gode højtalere. Kan varmt anbefales |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Tror jeg skal ind og rode lidt med herzen så. Tak for svaret :) |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Rigtig god vejledningen, tror jeg har fundet den gyldne tråd :) Tak for hjælpen |
|||
![]() |
|||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
||
Super dejligt at høre. Tror sgu jeg springer på sådan et sæt Tak for din info/erfaringsudveksling.
|
|||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|||
![]() |
|||
Manic Miner ![]() Bruger ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
![]() |
||
Den frequence guiden virker til at være fin om man ønsker en hurtig løsning og ikke har en lydtryksmåler.
Om man dog har tid og lyst er der mere at hente ved at gå til indkøb af en lydtryksmåler og benytte den sammen med software af typen RoomEQ Wizard eller CARMA. der begge er gratis. Om du justerer niveauet ved 50 op i mod niveauet ved 150hz er der ingen garanti for at niveauene ved nogle andre frekvenser er matchet, og du kender heller ikke til din subwoofers frekvensrespons. Vha de to stykker nævnte software kan du i realtime se effekten af alle justeringer og placeringer som at du gør, og du vil derfor aldrig være i tvivl om justering eller placering A er bedre end B. De kræver som sagt en lydtryksmåler som koster i underkant af 500kr, samt en del tid at lære sig at benytte softwaren. REW skal man regne med at bruge lidt tid på at lære at bruge, men der er masser af hjelp at få over på forummet der tilhører dens hjemmeside. CARMA har jeg selv endnu ikke benyttet, men det skal vistnok være ganske så intuitivt. Om du har lyst til at få mere viden omkring kalibrering af subs så vil jeg anbefale Audioholics artikkelarkiv. Der er guides både for kalibrering og placering af subwoofere. Og jeg må sige, så meget pent som jeg har læst om Mentor her på det seneste er jeg selv snart på vej ned til HFK for at lægge øre til de ![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Tak for alle de gode råd. Dejligt med et aktivt forum, hvor folk gider at tage sig tid til at hjælpe andre.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |