recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer eller Sony blu-ray?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer eller Sony blu-ray?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 313
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer eller Sony blu-ray?
    Sendt: 24-Februar-2009 kl. 09:42

Jeg skal snart ud og købe ny bly-ray afspiller da jeg syntes PS3 larmer alt for meget til film brug. Jeg havde egentlig tænkt mig Pioneer BDP-LX91 (rettet), men ud fra demoaftenen hos Otto, virker det ikke som om det er værd at kaste så mange penge i afspilleren (var ikke selv tilstede). Så lige nu overvejer jegt Pioneer BDP-LX71  (rettet) eller Sony BDP-S5000ES. (Sonyen er godt 1.800,- dyrere ud fra de priser jeg har kunne finde).

Receiver er jeg 99% sikker på bliver Pioneer SC-LX81. Projektoren er en Panasonic PT-AE3000E.

Personligt kan jeg godt lide at receiver og afspiller er samme design og mærke, men hvis Sonyen er langt bedre (med sin 2-0 profile) vil jeg se bort fra dette - da det jo er billed/lyd der er det primære.

Hvilken af de to afspillere ville i gå efter (prisforskellen taget i betragtning) og hvorfor?

Redigeret af Willer - 24-Februar-2009 kl. 09:55
Kristian
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2009 kl. 09:50

Pioneers bluray afspillere hedder bd-lx og receiverne hedder sc-lx.

Bare lige til orientering

Kender ikke sony'en, men pio'en er tæskelækker og du vil næppe blive skuffet. Så er det op til dig om du kan undvære profile 2.0

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2009 kl. 09:52

Nu er jeg lidt uenig i, om det er værd at kaste pengene efter en dyrere afspiller. Og min uenighed grunder i, at de dyrere afspiller ofte indeholder flere indstillingsmuligheder, og er bedre og mere solidt konstrueret osv.

Jeg går ud fra, at de Pioneer BD afspillere som du henviser til er BDP-LX71 og BDP LX91

Hvis du alene går efter billede og lyd via HDMI så kan du i bund og grund vælge hvad du lyster. Selv har jeg en LX71, som jeg er umådelig glad for

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2009 kl. 09:53
Skrive fejl - har skrevet det så mange gange efterhånden ved søgninger efter reviews, forumindlæg og priser, så hjernen er kortsluttet. Jeps bdp-lx91/71.

Redigeret af Willer - 24-Februar-2009 kl. 09:57
Kristian
Til top
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2009 kl. 11:15

Sony'en får meget positiv omtale i denne tråd (fra omkring side 20):

http://www.avforums.com/forums/blu-ray-dvd-players/856058-so ny-bdp-s5000es-region-b-uk-owners-thread-44.html

Suk! Hvis man da bare kunne låne en BDP-LX71, BDP-LX91 og Sony'en med hjem et par dage. 

Update: En der faktisk har både Sony'en og BDP-LX91 sammenligner her:

http://www.avforums.com/forums/8752440-post1.html

LX91 en anelse bedre billede efter hans mening, men lyder ikke om om det er nok til at forsvare den dobbelte pris.

...snakker med mig selv...snakker med mig selv...badabim badabum um um....

Redigeret af Willer - 24-Februar-2009 kl. 11:31
Kristian
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2009 kl. 11:51
Ingen tvivl om hvis jeg havde pengene ville jeg vælge Pio over hele linien. Men når nu demo aftenen viste at der _ingen_ synlig forskel er i billedkvalitet på blu-ray mellem de billige og de dyre, så er der intet galt i at vælge en billigere afspiller. Der er jo så altid mulighed for at opgradere efterhånden som der kommer nyt, og med mindre tab.
Til top
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2009 kl. 12:01

Priserne jeg har fundet:

• Pioneer BDP-LX71: ca. 6.000,-
  • Sony BDP-S5000ES: ca. 8.000,-
  • Pioneer BDP-LX91: ca. 14.000,-

Umiddelbart virker Sonyen lidt som LX91 niveau til LX71 pris... Men jeps Pioneers design er bare så meget mere gennemført end Sonyen.

Redigeret af Willer - 24-Februar-2009 kl. 12:01
Kristian
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2009 kl. 13:10

Willer,

Jeg er også rigtig glad for min BDP-LX71. Og den passer rigtig godt stilmæssigt til mine andre Pioneer produkter. Det giver høj WAF siger den bedre halvdel derhjemme

Eneste negative erfaringer jeg har med BDP-LX71, er problemer med lipsynch fra enkelte DVD film/serier (problemer som jeg ikke har fra min PS3) gennem min Pioneer VSX-LX70 receiver. Lipsynch problemerne forsvandt dog da jeg købte en DVDO EDGE.

/Halsted

Redigeret af Halsted - 24-Februar-2009 kl. 13:12
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu