recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - noreaga's "Bio" (nyt s. 8)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketnoreaga's "Bio" (nyt s. 8)

Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
noreaga Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Emne: noreaga's "Bio" (nyt s. 8)
    Sendt: 22-Februar-2009 kl. 19:20

Side 4 - Nyt TV (Panasonic PX80)

Side 6 - Nye standere (Soundstyle ST122), samt ophæng af TV.

Side 7:
  • Ny sub (Dali Concept Sub)
  • Squeezebox Duet
  • Ny Receiver (Denon 2310)
  • Højttaler-makeover i hvid folie
Side 8 - Nye baghøjttalere Jamo A340

*nye ting siden begyndelsen

Så blev det min tur til at vise frem. Jeg vil ikke skrive så meget om hvorfor jeg har valgt de forskellige ting osv. (det kommer måske senere), men beskriver lige kort hvad jeg har af elektronik.

Højttalere

• Front: Dali Concept 2
  • Center: Dali Concept CT
  • Bag: Dali Concept 1 -----> Jamo A340
  • Sub: Dali Concept Sub*
  • Kabler: Taralabs Omni ST til fronterne, Taralabs Klara til center og Harald Nyborg kabel til baghøjttalerne.

Elektronik

• Surroundreceiver: Denon AVR-1906 -----> Denon AVR-2310*
  • DVD-afspiller: Denon 1710
  • PS3
  • Mac Mini
  • TV: Samsung LE-32M51B -----> Panasonic PX80 42"*
  • Squeezebox*

Ting i fremtiden

• Kabler: Skal bruge et nyt højttalerkabel til mine fronter. Det jeg har nu er for tykt, hvilket gør at det ikke kan komme op igennem røret på mine standere.
  • Nyt TV: Er på udkig efter et 40/42" LCD/Plasma tv, så hvis der er nogen der har et godt bud så sig endelig til.
  • Subwoofer: Som man kan se ud fra mit setup mangler jeg noget lufttryk fra en sub, så det er noget af det første jeg skal have investeret i.
  • Kabelbakker: Jeg har kabler hængende på væggen og liggende på gulvet, så det skal der gøres noget ved.

Sådan ser her ud p.t:

Sådan startede det ud: 

Sweetspot:

Venstre fronthøjttaler:

Her uden frontstof:

Denon DVD + Centerhøjttaler:

Surroundreceiver og nedenunder en lille udvalgt samling af PS3 spil/CD'er/Blu-ray film:

PS3, hvor der bliver brugt ufattelig meget tid på Fifa og blu-ray film :)

Mac Mini. Bliver brugt til at surfe og som anlæg, da jeg har alt mit musik liggende på den.

Venstre baghøjttaler:

Højre baghøjttaler:

Nærbillede af den ene baghøjttaler, som hænger på et Vogels ophæng:

Redigeret af noreaga - 18-November-2009 kl. 13:00
Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2007
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2009 kl. 19:52

Cool sted.  Udover det du selv skriver af forbedringer, så skal du ha dit tv op på væggen og hænge. Men glæder mig til at se flere billeder når du får lavet lidt mere.

Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
noreaga Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2009 kl. 23:28
Tak skal du ha'. Er også ved at være meget godt tilfreds :) Tror jeg venter med at hænge det op indtil jeg har fået købt mig et nyt tv. Forslag modtages gerne - min. 40". 
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 12:45
Fint hjemmebiograf du har,jeg ville nok stille dvd maskine et andet sted ind på centerhøjttaler,på grund af vibrationerne fra centerhøjttale.Et lille tips,da jeg synes at din centerhøjttaler står let lavt,jeg har lavet nogle hjemmelavet kork fødder,som jeg har hæve min centerhøjtaler foran til,så talen ligesom kommer mere op i hovedhøjde,du kan jo selv prøve om det virker hos dig,hvis du får lyst.
Til top
BusinessBo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Maj-2007
Point: 1154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 13:10

Hvad syntes du om kvaliteten på dine højtaler ? Overvejer nemli selv at købe dem. Godt nok med en Denon 1909 receiver

Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
Til top
noreaga Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Fint hjemmebiograf du har,jeg ville nok stille dvd maskine et andet sted ind på centerhøjttaler,på grund af vibrationerne fra centerhøjttale.Et lille tips,da jeg synes at din centerhøjttaler står let lavt,jeg har lavet nogle hjemmelavet kork fødder,som jeg har hæve min centerhøjtaler foran til,så talen ligesom kommer mere op i hovedhøjde,du kan jo selv prøve om det virker hos dig,hvis du får lyst.

Det eneste sted den kan stå lige pt er oven på min receiver og det har jeg med vilje ikke gjort pga af lufthullerne i receiveren, men det kunne være jeg skulle forsøge det og så holde lidt ekstra øje med om den bliver for varm?

God idé det med at hæve centeren, det ville nok gøre underværker hos mig. Hvor skaffer du den mængde kork?

Til top
noreaga Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af tupac85 tupac85 skrev:

Hvad syntes du om kvaliteten på dine højtaler ? Overvejer nemli selv at købe dem. Godt nok med en Denon 1909 receiver

Jeg er meget tilfreds med dem indtil videre. Har kun ejet hele sættet i et par uger, så har stadig meget lytte til gode endnu. Men jeg er utrolig overrasket over den bund der alligevel er i Concept 2. Synes man får rigtig meget for pengene - du kan roligt købe dig et sæt :)

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af noreaga noreaga skrev:

Det eneste sted den kan stå lige pt er oven på min receiver og det har jeg med vilje ikke gjort pga af lufthullerne i receiveren, men det kunne være jeg skulle forsøge det og så holde lidt ekstra øje med om den bliver for varm?

God idé det med at hæve centeren, det ville nok gøre underværker hos mig. Hvor skaffer du den mængde kork?

Jeg ville ikke sætte op på din receiver,receiveren skal ha luft,kork kan du købe i lystfiskershop som her http://www.lwnn.dk/catalog/index.php?cPath=82_88,og jeg vil tro i hobbyshop
Til top
noreaga Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 21:18

Citér

Jeg ville ikke sætte op på din receiver,receiveren skal ha luft,kork kan du købe i lystfiskershop som her http://www.lwnn.dk/catalog/index.php?cPath=82_88,og jeg vil tro i hobbyshop

Så har jeg ikke rigtig så mange muligheder mht at flytte den. Rigtig fedt setup du har, er vild med dit tv - er du tilfreds med det?

Jeg overvejede også at købe en glasplade og placere den over tv'et med centeren på, er det en løsning som kan bruges? ellers smart med korken...

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 21:39

Citér

Så har jeg ikke rigtig så mange muligheder mht at flytte den. Rigtig fedt setup du har, er vild med dit tv - er du tilfreds med det?

Jeg overvejede også at købe en glasplade og placere den over tv'et med centeren på, er det en løsning som kan bruges? ellers smart med korken...

Jeg er meget tilfreds med mit px80 kan kun anbefales,hvis jeg var dig ville jeg købe et vægbeslag til dit tv,det koster ikke meget i Harald Nyborg og så flytte dit center op hvor tv'et stod,jeg synes at placeringen af centeren over tv'et virker lidt forkert,efter min mening skal center ikke være højere end dine fronthøjtaler 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Citér

Jeg er meget tilfreds med mit px80 kan kun anbefales,hvis jeg var dig ville jeg købe et vægbeslag til dit tv,det koster ikke meget i Harald Nyborg og så flytte dit center op hvor tv'et stod,jeg synes at placeringen af centeren over tv'et virker lidt forkert,efter min mening skal center ikke være højere end dine fronthøjtaler 

Ja nu efter jeg har kikket på dit setup,kunne det måske godt lade sig gøre,at placere den over tv'et, som denne her http://www.tapeconnection.dk/search.aspx?sval=centerhøjttal er%20beslag&product_number=7325015

Til top
noreaga Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 23:05

Nej, ved nærmere eftertanke holder det ikke hvis centeren skal over tv'et, den kommer alt for højt op og så ser det også dumt ud tror jeg.

Har set på dette beslag fra harald nyborg - mon det passer til de fleste tv?

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8873&n=30 100

Til top

Besvar Besvar Side  123 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu