recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sprogtraaden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSprogtraaden

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Emne: Sprogtraaden
    Sendt: 23-Februar-2009 kl. 14:25

Naar den anden traad blev lukket, saa blev jeg noed til at oprette en ny for at kommentere sprogfejlene. Det var for sjovt det der.

For det foerste: man kan ikke have absitenenser efter noget, man ikke har proevet endnu. Demoen og betaen er ikke "at proeve".

Zulfo, hvordan er det du behandler det danske sprog?  Starter med lille bogstav, og staver forkert - det hedder "derudover". D zyz jaj r fo daarlit!

Steffen, du skal bare laere at bruge "at" i stedet for "og".

Hvis i finder ud af at ovenstaaende rettelser er forkerte, saa skraat op med det. Haaber ikke at i tager det for alvorligt naar "sprogdoktoren" kommer forbi....

Ang. Killzone CE, er det sgu for daarligt at en saa stor udgivelse ikke kan faa en ordentlig CE. En HOME kostume? Helt aerligt, hvor bliver figurerne af, en ekstra DVD, eller en bog af?

BORING!
Til top
mrtex Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 17-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Naar den anden traad blev lukket, saa blev jeg noed til at oprette en ny for at kommentere sprogfejlene. Det var for sjovt det der.

For det foerste: man kan ikke have absitenenser efter noget, man ikke har proevet endnu. Demoen og betaen er ikke "at proeve".

Zulfo, hvordan er det du behandler det danske sprog?  Starter med lille bogstav, og staver forkert - det hedder "derudover". D zyz jaj r fo daarlit!

Hvis i finder ud af at ovenstaaende rettelser er forkerte, saa skraat op med det. Haaber ikke at i tager det for alvorligt naar "sprogdoktoren" kommer forbi....

Ang. Killzone CE, er det sgu for daarligt at en saa stor udgivelse ikke kan faa en ordentlig CE. En HOME kostume? Helt aerligt, hvor bliver figurerne af, en ekstra DVD, eller en bog af?

ja det er alt for tyndt.... vi har osse bare spammet Kz2 Beta forumet forhårdt med forslag til hvad der skulle være i en CE version... men har ikke båret frugt... men det er glædeligt de har lyttet til alle de forslag der er kommet med DLC content mmmm
Playstation3 60GB GTA4,Grid,Skate1&2
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
Til top
keras Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Maj-2006
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 15:42

Sprogdoktor blive du vist ikke , det hedder abstinenser og et HOME kostume. Fortsat god dag.

Til top
JørgenR Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juni-2007
Point: 369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 15:58

Det hedder: nødt til (bemærk "t" i endelsen). 

I denne sammenhæng skal "i" skrives med stort, altså: Hvis I finder ...

Din mission er sympatisk, men lidt farlig hvis man selv bor i et glashus (må vist være et sted i udlandet, da du jo mangler de helt nødvendige danske bogstaver "æ,ø,å").

Redigeret af JørgenR - 23-Februar-2009 kl. 16:09
/ Jørgen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 19:50

Keras, "abstinenser" var sgu en tastefejl - og hvilken en, den er hel gal jo! Den anden er jeg lidt i tvivl om...Siger man ikke "kostumeN"´og ikke "kostumeT"? EDIT: (Det gør man åbenbart ikke men jeg er også en "perle" - lidt fejl må jeg godt lave)

Jørgen, jeg arbejder i udlandet. Men er det ikke blevet godkendt at vi kan skrive "i" i stedet for "I"?

Mht. "Noedt til" gik det vist for hurtigt. Anyway, du tog mig måske for seriøst. Jeg siger ikke, at jeg aldrig laver fejl (da slet ikke på et online forum, hvor det nærmest er ligegyldigt), og at jeg kan alle sprogregler, men kunne ikke kommentere i den anden tråd, og havde lyst til at lave "sjov".

Men jeg er absolut glad for, at der kom andre og bemærkede mine fejl...

Redigeret af amorbavian - 23-Februar-2009 kl. 19:53

BORING!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 21:57

Apropos sprog:

"Denne gåde indeholder tolv ord. To af dem er stavet forkert. Hvilke?"

BORING!
Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2007
Point: 682
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af keras keras skrev:

Sprogdoktor blive du vist ikke , det hedder abstinenser og et HOME kostume. Fortsat god dag.

Tildels korrekt. Det hedder altså "et HOME-kostume". Der skal en bindestreg til at binde ordene sammen

Redigeret af Krjstoff - 25-Februar-2009 kl. 14:45
Til top
hr_hansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Januar-2009
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 01:01

Apropos sprog:

Må man svare, eller vil det bare ødelægge det for andre?

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 08:42
Nu er jeg absolut ikke stave og grammatik fikseret (til det staver og grammatisere jeg selv for ringe!) - men følgende får mig helt op i den røde zone:

"Jeg sys at..." NEJ du synes, eller også syes du - der må man vælge!.

"Det er der både fordele og bagdele ved..." - med mindre vi snakker om en røv er det ulempler!

"det var en dejlig kop the!" - Man har ikke stavet te med h siden 1870'erne, så medmindre du ofte siger "eder" "thi" staver prinsesse med d eller betaler med rigsdaler så drop det satans prætentiøse H.
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Nu er jeg absolut ikke stave og grammatik fikseret (til det staver og grammatisere jeg selv for ringe!) - men følgende får mig helt op i den røde zone:

"Jeg sys at..." NEJ du synes, eller også syes du - der må man vælge!.

"Det er der både fordele og bagdele ved..." - med mindre vi snakker om en røv er det ulempler!

"det var en dejlig kop the!" - Man har ikke stavet te med h siden 1870'erne, så medmindre du ofte siger "eder" "thi" staver prinsesse med d eller betaler med rigsdaler så drop det satans prætentiøse H.

"det korte og det lange er ... " Nej vel, det korte AF det lange er! Hold kæft hvor er jeg træt at at læse/høre det hele tiden...!

Og folk har meget svært ved synes/syntes. Ja, syntes lyder måske forkert for mange, men det er nu altså den korrekte datidsbetegnelse for "at synes".
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af hr_hansen hr_hansen skrev:

Apropos sprog:

Må man svare, eller vil det bare ødelægge det for andre?

Jeg er bange for dit svar ville være stavet forkert, så du må hellere lade være!

/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 10:52
Kan godt være irriteret over alle de sprogfejl, folk laver, men det er intet ift. når store, landsdækkende tv-stationer (DR1, TV2) laver bommerter. Folkene bag skærmen burde være uddannede i korrekt sprogbrug (de har også korrketurlæsere), men det skulle man ikke tro når man ser deres fejl. Og jeg mener ikke små tastefejl, som egentlig heller ikke burde ske (derfor man har korrekturlæsning)...
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu