|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||||
wulffnielsen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
![]() Sendt: 28-Januar-2009 kl. 11:49 |
|||
På opfordring kommer her mit bud på en hjemmebio.. Denne version af min hjemmebio startede for nogle uger siden da jeg besluttede mig for at bygge en ny hifi reol. Jeg havde længe været på udkig efter en ny, men dem jeg kunne bruge havde jeg ikke råd til og omvendt. Forhistorien:
Alle signal kabler, digital som analog, er termineret med Supra PPSL stik. |
||||
Sony KDL-40W4500 | Sony BDP-S550 | Denon DVD2900 | Marantz SR-9200 | Mit setup
|
||||
![]() |
||||
wulffnielsen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
![]() |
|||
...Her følger billederne af min hjemmebio:
![]() Sådan her startede det for 2 uger siden, da jeg besluttede mig for at bygge en ny hifi reol. Det gamle var ikke særlig kønt og ikke særlig praktisk. ![]() Så blev der ryddet op ![]() Jeg har grisset lidt på tæppet kan jeg se ![]() ![]() Så hænger det hele på væggen, og kabler er trukker i hele reolen. Det var godt nok bøvlet, og man skal holde tunge lige i munden så man husker dem alle. ![]() ![]() Kabel roddet inden det blev puttet i reolen.. ![]() Så er det hele sat op. Synes selv det er kommet til at se rigtig pænt ud. Jeg mangler lige at få gjort noget ved de sidste kabler og specielt routeren i hjørnet irritere mit øje ![]() ![]() Min Denon DVD-2900. Den har gjort det virkelig godt som dvd afspiller i nogle år efterhånden. Den leverer fantastiske billed og lyd, men tiden har desværre indhentet den. F.eks. har den ikke HDMI udgang og ingen upscaler. Så idag bliver den kun brugt til Region 1 film ( indtil jeg får afkodet min BDP-S550 ) og CD afspilning. ![]() Her er så min Marantz SR-9200. Ligesom med min Denon har den virkelig leveret varen i lang tid, og gør det for den sags skyld stadig. Den spiller en virkelig varm og blød lyd og man kan høre høj musik og film i lange perioder uden at den bliver anstrengende at høre på. Men igen har tiden indhentet den og manglen på de nye lyd formater og HDMI switcing gør at jeg gerne vil prøve noget nyt snart. ![]() Sony BDP-S550. Prisen taget i betragtning levere den virkelig flotte billeder og lyden ( Har kun hørt standard DD og DTS ) er der heller ikke noget at sætte fingeren på. Til CD afspilning er den dog håbløs ( SURPRISE ![]() ![]() Dali SWA-12. Den er gemt under trappen lige bag var sweet spot. Det virker rigtig godt synes jeg. Der er ikke så meget ellers at sige om den. Den spiller rigtig godt, men har tendens til at være meget en HIFI sub frem for en film sub. Så når det virkelig går løs kan den godt få lidt åndenød.. Og så skal jeg lige beklage at rengørings konen ikke har være forbi med støvsugeren endnu ![]() ![]() Dynaudio Audience 52. De spiller rigtig lyst og gennemsigtigt og samtidig med en god bas. De her klang der ligger meget tæt på monitor højtalere og når det bliver kombineret med Marantzens meget varme lyd bliver det ren vellyd, IMO anyway.. ![]() ![]() Til sidst lige et skud af mine 400+ film de står i skabe fra IKEA. Berby tror jeg de hedder. Jeg har til dato ikke set en løsning jeg synes bedre om.. Hvis I har ønsker til flere billeder må I endelig sige til.. |
||||
|
||||
![]() |
||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|||
Hold da op hvor lækkert og gennemført - det kan du sørme være glad for det set-up
![]() |
||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||||
![]() |
||||
S@ndman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 140 |
![]() |
|||
Hvor har du købt møblet? |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Møblet har jeg selv bygget.. ![]() |
||||
|
||||
![]() |
||||
JFalkenberg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2007 Sted: Herning Status: Offline Point: 289 |
![]() |
|||
Det er godt nok nice lavet det TV møbel. Respekt! Især det at kanterne er vinklet er en lækker detalje Redigeret af JFalkenberg - 28-Januar-2009 kl. 15:32 |
||||
|
||||
![]() |
||||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
|||
Det ser lækkert ud, det er imponerende at hjemmebyg kan
komme til at se så proffesionelt ud ![]() Er det muligt at få nogle close-ups af malingen så man kan fornemme finishen? Jeg overvejer selv at gå igang med et projekt i træ, og er ikke helt sat fast på om jeg måske skal male det sort. Har været i tvivl om hvordan det mon kom til at se ud. Så det ville være lækkert med et par close-ups. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Finish på malingen kan du se på det billed med min blu-ray afspiller.. ![]() |
||||
|
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|||
Nice setup
![]() |
||||
![]() |
||||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
|||
Så er jeg lige nød til at spørge: Har du fået snavs med i malingen, eller? - Synes det virker som om der er lidt blege pletter. Men kanont projekt - jeg må også se at få lavet mit eget, som har en slående lighed ![]() |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Der ER faktisk 2 pletter på ![]() ![]() |
||||
|
||||
![]() |
||||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
|||
Det er synd.. Hvad med at give det en anelse klarlak for at fremhæve farven? |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |