recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV-billede vandret streg, PowerDVD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV-billede vandret streg, PowerDVD?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lemond Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Emne: TV-billede vandret streg, PowerDVD?
    Sendt: 25-Februar-2009 kl. 22:02

Hej alle!

I øjeblikket ser jeg TV vha. FireDTV programmet som fulgte med mit FloppyDTV kort (kabel-tv). Som MPEG-2 decoder bruger jeg MPV decoderen, som følger med MediaPortal.

TV-billedet har tit en vandret streg, hvor øvre og nedre billede er lidt forskudt i forhold til hinanden. Kan det fjernes på en eller anden måde? Jeg har sat opdateringsfrekvensen til 50Hz.

Er løsningen en bedre dekoder?

Jeg regner med at købe DVBviewer for at få noget bedre funktionalitet end FireDTV, men DVBviewer giver vel ikke en bedre decoder?

Jeg kan læse herinde at PowerDVD skulle være den bedste decoder og den eneste man egentlig har behov for. Men er PowerDVD kun til High Definition TV, eller indeholder det også en decoder til standard definition TV (MPEG-2)?

Vil det løse problemet at købe PowerDVD 8 Ultra til 100$? Det giver selvfølgelig også mulighed for at vise High Definition og Blu-ray.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu