recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rimelig reparationstid på LCD tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRimelig reparationstid på LCD tv

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Strife Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Emne: Rimelig reparationstid på LCD tv
    Sendt: 25-Februar-2009 kl. 18:38
Mit 40" LCD tv gik i stykker d. 8. Januar (uge 2), jeg indleverede det til forhandleren dagen efter.
I uge 6 kontaktede jeg dem for en status, og fik at vide at det var et eller andet kort der skulle skiftes. Delen var bestilt og ville komme hjem i uge 7, og jeg ville så have mit tv tilbage i uge 8.

Nu er vi i uge 9 og jeg har haft fat i dem 2 gange, begge gange kunne de ikke lige sige noget og lovede at ringe tilbage, hvilket ikke er sket.

Hvad er andre folks erfaringer i lignende situationer?
Er jeg i min gode ret til at give dem en frist til f.eks næste fredag hvor tv'et så enten skal være repareret eller ombyttet, ellers kan jeg hæve købet jf. Købelovens §78 stk. 4

Vil da ikke mene at 8 uger er inden for "rimelig tid"?
Screw you guys i'm going home!
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 19:19
Jeg har selv haft en ligende sag med et tv.

Der tog det 6 uger.

Jeg forlangte at få købet ophævet, hvad jeg kunne iht. købeloven (Rimelig tid).

Forretningen ville ikke efterleve dette.

Jeg måtte derfor trække forretningen i forbrugerklagenævnet, og selv om det tog urimelig lang tid, vandt jeg sagen, og fik mine penge udbetalt.

Der er ikke nogen fast angivelse af hvor lang tid en forhandler må tage, men jeg vil mene at den er overskredet i dit tilfælde.

Derfor send dem en mail med en frist (ikke ret lang tid) og forlang alle dine penge tilbage hvis dette ikke efterleves i henhold til købeloven.

Læs mere på www.enfrustreretforbruger.dk om mit sagsforløb og min kamp.
Til top
Strife Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Jeg har selv haft en ligende sag med et tv.

Der tog det 6 uger.

Læs mere på www.enfrustreretforbruger.dk om mit sagsforløb og min kamp.


Til næste fredag er vel en rimelig frist, så har de haft 8 uger.

Men der er dog forskelle mellem din sag og min sag. I afgørelsen i din sag lægges der vægt på at et HDMI stik er let at udskifte.
Fejlen på mit tv var at billedet var væk, men der var lyd. Senere har jeg fået oplyst at det var et eller andet kort der skulle skiftes.
Mit tv er også 1½ år gammelt, så reservedele er måske sværere at skaffe.

Men hvordan skal jeg forholde mig hvis de tilbyder en ombytning? Mit tv findes ikke længere på markedet, og det kan være svært at vurdere om det tilbudte svarer til mit gamle.
Screw you guys i'm going home!
Til top
wizdk79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 479
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 20:04
Hvad mærke og model  drejer det sig om?
Til top
Strife Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af wizdk79 wizdk79 skrev:

Hvad mærke og model  drejer det sig om?


Sony Bravia KDL-40x2000
Screw you guys i'm going home!
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:



Læs mere på www.enfrustreretforbruger.dk om mit sagsforløb og min kamp.

Ja et stort roderi på en blok man ikke kan finde hoved eller hale i, eller overhovedet læse hvad sagen drejer sig om.. Ja jeg opgav ret hurtigt at læse noget som helst, andet at alt var brok brok brok.
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af Bjarke Bjarke skrev:

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:



Læs mere på www.enfrustreretforbruger.dk om mit sagsforløb og min kamp.

Ja et stort roderi på en blok man ikke kan finde hoved eller hale i, eller overhovedet læse hvad sagen drejer sig om.. Ja jeg opgav ret hurtigt at læse noget som helst, andet at alt var brok brok brok.


Det var da virkelig konstruktiv kritik som ville noget

Ja, jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal sige til den kommentar???


Redigeret af ha9953 - 26-Februar-2009 kl. 01:54
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2009 kl. 09:58

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjarke Bjarke skrev:

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:



Læs mere på www.enfrustreretforbruger.dk om mit sagsforløb og min kamp.

Ja et stort roderi på en blok man ikke kan finde hoved eller hale i, eller overhovedet læse hvad sagen drejer sig om.. Ja jeg opgav ret hurtigt at læse noget som helst, andet at alt var brok brok brok.


Det var da virkelig konstruktiv kritik som ville noget

Ja, jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal sige til den kommentar???

Nu gik jeg jo så også ind på www.enfrustreretbruger.dk , og jeg kunne heller ikke umiddelbart se hvad sagen omhandlede. Om man vil kalde siden rodet eller uoverskuelig eller hvad må man jo selv om, men hvorom alt er, så er opbygningen af en sådan art, at jeg ikke gad bruge tid på at lede efter oplysningerne.

mvh Christian
Til top
Strife Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2009 kl. 12:23

Efter at have sendt dem en mail igår aftes om at de fik en frist til næste uge er jeg lige blevet ringet op.

Mit tv var kommet hjem, sælgeren spurgte så om jeg kom ned efter den, eller han kunne sende den i en taxa som jeg selv skulle betale for.
Jeg sagde at jeg ikke selv havde mulighed for at hente den, og jeg mente heller ikke at jeg skulle betale for en taxa.
Det mente han heller ikke at han skulle, så jeg oplyste ham om at der i købeloven stod at det skulle ske uden udgift eller væsentlig ulempe for køberen.

Efter lidt diskussion og efter at have læst den specifikke paragraf op for ham og en anden på medhør, meddelte han at det havde han aldrig hørt om.

Han afsluttede med at han ville finde ud af noget og ringe tilbage senere.

Screw you guys i'm going home!
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2009 kl. 12:31
De skal da bare levere det tv til dig. Skal du ikke betale for.

Lyder da til at være en sløv biks med den service
Til top
Strife Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2009 kl. 12:56

Men så fik sagen sin afslutning. Efter en lille diskussion hvor han igen ikke mente at han skulle levere den. Teksten om uden udgift mente han var selve reperationen.
Men han afsluttede med at sige at han måtte bide i det sure æble og komme ud med tv'et.

Retfærdigvis skal det siges at tonen var pæn og høflig, dog lidt beklageligt at de ikke har styr på købeloven

Screw you guys i'm going home!
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2009 kl. 13:16

Kunne du ikke oplyse hvilken forhandler det drejer sig om, så vi andre kan holder os langt derfra?

Det er fanme for ringe, at man som professionel forhandler ikke engang kender de basale lovregler for reklamation.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu