|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
stranger ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-November-2005 Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 02-November-2005 kl. 07:02 |
Hej JEg vil til og i gang med at bygge en HTPC, så jeg skal nok komme med mange dumme spørgsmål Jeg kan umiddelbart bedst lide Meedio og mediaportal da det ser ud til, at disse har flest muligheder, men er de stabile nok, her tænker jeg mest på mediaportal?. Jeg vil bruge det til lidt af hvert (let surfing, spil, tv med timeshifting, dvd-recorder og optag til disk, mm.). Jeg har i dag en Pana 42PA30 og som "anlæg" Jamo DVR50 "WAF" Alle ideer modtages. |
|
![]() |
|
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
Hvilket antennesignal skal den bruges med?
DVB-T, analog antenne, analog kabel-TV, DVB-C, og/eller DVB-S? |
|
![]() |
|
stranger ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-November-2005 Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Jeg har Stofa kabel-tv og har i dag et godt signal.
|
|
![]() |
|
ziphnor ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 306 |
![]() |
Media Portal er et godt program, men det er på ingen måde et færdigt program. Det er langt mere behageligt at installere end Windows Media Center især hvis man har mere end en tuner, eller vil justere noget som helst. Desværre er det så også knap så stabilt, kræver lang tid for at skifte kanal og er ikke helt så smooth når timeshifting tages i brug. Personligt så bruger jeg MCE2005 i øjeblikket, men når Media Portal bliver mere stabilt vender jeg tilbage dertil, da jeg er rimelig træt af at MCE nægter at indeksere mine Ogg Vorbis musik filer. |
|
![]() |
|
dknia ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
![]() |
Hejsa.
Jeg har været igennem de fleste PVR-softwares, og dem jeg ikke har prøvet har mine kolleger. Vi er alle - selv de mest hardcore Microsoft nørder - endt med GBPVR, der er gratis (donationware), har det man skal bruge (ellers er der nok en plugin) og bare virker!!! ![]() At det 'bare virker' skal man ikke sådan lige underkende, da der i min og andres erfaring er betydeligt mere knas med stort set alle de andre stykker PVR-software. Og så er det oven i købet nemt at installere og få til at virke. Selvfølgelig er der et webinterface, så du lige kan programmere dine optagelser selvom du ikke er hjemme. En added bonus - ikke mindst til et hjem hvor WAF er en parameter: Der understøttes Hauppauge MediaMVP. Det er en lille æske lidt større end tre CD'er. Den er helt lydløs(!) og næsten usynlig (mørk smal front med kun én lysdiode, og kun når den er tændt). Den kobles på dit netværk og sættes på til dit TV via SCART, så har du hele PVR funktionaliteten i stuen og /eller alle de rum du placerer sådan én. ![]() Så kan du have din powermegastøjendeogfyldtmedstadigflereHDDs PC på kontoret, hvor sådan en hører hjemme, og med skærm og tastatur normalt tilsluttet (samtidigt med at den kan bruges til div. andre opgaver også). I stuen er der så extended al funktionaliteten, og du behøver ikke tænke på dyre kabinetter og støjdæmpning der alligevel aldrig giver dig 0dB. ![]() Eneste minus med MVPen er, at du ikke kan surfe på nettet med den. Jeg fornøjes så dagligt af et par andre stykker software, der gør livet let: O2Grabber, der laver min EPG så let som ingenting, og igen - den virker bare (xmltv kan være en pain). Samt ShowAnalyzer, der sørger for at finde reklamerne i alt det jeg optager, så GBPVR helt automatisk hopper forbi dem før jeg når at tænke over det - og det virker faktisk ret godt omend der ind imellem lige må 'spoles' lidt ekstra. Anyway - et godt tip fra en der har brugt talløse timer på at få alt muligt andet til at virke ![]() /Niels |
|
![]() |
|
tychsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 476 |
![]() |
Hvad med http://www.8dim.com/ ?
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg takker for forslagene, de ser begge to interesante ud og jeg vil da lige kigge dem nærmere efter.
|
|
![]() |
|
jakobo ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 47 |
![]() |
Vil bare lige tilslutte mig indlægget fra Niels - Kører selv med MCE2005, men bruger efterhånden kun GB-PVR da det bare er stabilt og i det hele taget bedre end MCE. |
|
mvh
Jakob |
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
GBPVR ser ganske rigtigt meget interessant ud, den skal helt bestemt
prøves da den ser ud til at have væsentlig bedre tuningsmuligheder end
min nuværende MCE og med de plugins etc. som Niels henviser til gør jo
ikke programmet mindre interessant, men er der nogle som har prøvet
DVB-C eller DVB-S også med CA moduler?
|
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
tychsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 476 |
![]() |
Jeg må lige have 3-punktsforkortelserne på plads: MCE2005: specifik betegnelse for Windows MediaCenter 2005? Eller er jeg helt gal på den? |
|
![]() |
|
jakobo ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 47 |
![]() |
MCE står for Media Center Edition og henviser kun til Microsofts produkt, der for nuværende vist retteligt hedder Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005 mvh |
|
mvh
Jakob |
|
![]() |
|
![]() |
Hvad er så fællesbetegnelsen for alle programmer, der via en brugerflade får sin PC til at opføre sig som en DVD-recorder? Fx. TVMedia, GBPVR, MCE2005 osv... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |