|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Mazzigo ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
![]() Sendt: 24-Februar-2009 kl. 22:13 |
||
Hej,
Jeg har de sidste par dage leget med tanken om en HTPC. Jeg har efterhånden fået skrevet mig en ønskeliste, som tilsammen skal opfylde mine drømme om en HPTC. Dog har jeg to spørgsmål - hvilket tv-kort skal jeg have fat i? Det er klart at jeg ønsker hardware encodning. Jeg får også brug for en MCE fjernbetjening, så det ville være en fordel om en sådan fulgte med. Jeg har brug for både analog tuner og DVB-T tuner... men hvilket kort skal jeg vælge? Desuden er jeg lidt i tvivl omkring PSU - jeg har fundet en uden blæser fra NorthQ http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp? ID=410547&searchArea=&Soegeord= Er der nogen der har erfaring med denne PSU? |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40576 |
![]() |
||
Det kunne jo være dette:
|
|||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|||
![]() |
|||
Mazzigo ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
![]() |
||
Tak for buddet, men er det mon det rigtige for mig?
Jeg kan ikke se at det spiser MPEG-4... bliver det ikke relevant til november når MUX2 åbner? (eller har jeg misforstået det hele?) |
|||
![]() |
|||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
||
Hvis du er på kabeltv og det er derfor du skriver du skal bruge analogt, har du så overvejet digitalt istedet for? Kvaliteten er langt bedre, især på en HTPC. Med hensyn til MPEG-2 / MPEG-4 er det ikke noget problem, i forbindelse med DVB-T signaler. Der foregår ikke nogen hardware-dekodning i DVB-T tunerkort, da det eneste de gør er at sende signalet videre hvorefter det behandles af software. Der hvor der kan være et problem er hvis du ønsker at se Boxer, for så kræver det et DVB-T kort hvor du har mulighed for et CAM til at sætte abonementskort i. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Kabeltv og kabeltv... jeg ved sgu ikke helt hvad jeg
skal kalde det - måske bortset fra Brønderslev antennelaug (www.banet.dk). Altså en antenneforening, som vil forsætte med at sende ud i analog og dvb-t som de gør nu. Altså bliver der ikke noget boxer eller andre top-box sets involveret. Men jeg tolker det som at jeg ikke skal bekymre mig om MPEG-4 på dvb-t signalet, så tak for det :o) |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Er der evt. nogen der har noget at sige omkring den
valgte PSU? |
|||
![]() |
|||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
||
Nu kiggede jeg lige på den hjemmeside som du skrev og der fremgår det under punktet digitalt TV at de sender DVB-T ud på en kanal som hvis du havde egen antenne samt Digitalt tv fra yousee som DVB-C. Dvs du kan modtage Digitalt TV på samme måde som alle andre yousee kunder. Dog skriver de at de er igang med en større omlægning, så det ikke er sikkert at man pt kan modtage alle kanaler - men jeg opfatter det som om at kommer til at ske. Det var jo måske værd at møde op på generalforsamlingen 11. marts og stille spørgsmål til disse ting, hvis man interesserer sig Du vil derfor som udgangspunkt godt kunne bruge en DVB-C tuner som FloppyDTV til at modtage dit kabeltv digitalt. Spørgsmålet er så om du vil betale det ekstra for et digitalt tunerkort. Alternativet er blot at modtage de 4 DVB-T kanaler med en DVB-T tuner og så tage resten af kanalerne analogt - som du selv havde foreslået. |
|||
![]() |
|||
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
||
Du kunne også overveje denneher (der er også fjernbetjening med): http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ;menu=pc&varenr=61813 Jeg bruger det selv. Flot billede, softwaren stinker. Og så har det den morsomhed, at man kan tænde computeren med fjernbetjeningen via kortet. Mvh. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
På hvilken måde mener du at softwaren stinker? Er den
blot vanskelig at sætte op, eller er den ustabil eller mangler der funktioner? Jeg søger jo selvsagt et flot billede, men ikke problemer (begrænsning af muligheder er ikke nødvendigvis et problem) |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Den medfølgende software er jo ikke vigtig, hvis du alligevel har planer om at benytte VMC, Mediaportal eller lignende som HTPC-app. Her er det eneste vigtige rent software relateret jo om der er ordentlig driversupport og om kortet er supporteret af din valgt HTPC-App |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg mistænker at jeg springer på mediaportal-vognen.
Skulle det give anledning til problemer? |
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10612 |
![]() |
||
Det er dog særdeles vigtigt, at der er en god og stabil driver. En dårlig driver kan VMC eller noget andet software ikke rette op på. Flemming |
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |