|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
hik7 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Marts-2007 Status: Offline Point: 235 |
![]() Sendt: 24-Februar-2009 kl. 13:03 |
|
Jeg har sat en computer op med Asus P5Q-EM, Mit spørgsmål er: For at få de 24p skal jeg så, sætte skærmen hz til 24 mhz, under egenskaber ? (min projektor understøtter 24p......(Infocus n82))
Eller hvad gør i for at få de 24p ?
(bruger Windvd9 (corel)) når filmen kører, og jeg tager info på film står der 24p Når jeg tager info på projektoren står der den frames jeg har sat i windows?... Så jeg skal vel sætte Mhz. til 24 i windows?
Redigeret af hik7 - 24-Februar-2009 kl. 13:12 |
||
Pioneer KRP 500A - Samsung SMT-H3126 - Playstation 3 - Denon 2807 - Fuld Dali Concept 5.1
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26487&PN=1 |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Korrekt, det er windows du skal ændre i. Mig bekendt er det ikke muligt at ændre i det software du afspiller med. Det ville ellers have gjort en hulens masse ting pokkers meget bedre, specielt for dem der her 50/60hz problematikken.
|
||
![]() |
||
jessgade ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-November-2006 Status: Offline Point: 290 |
![]() |
|
Lidt irrelevant her, men Mediaportal kan, som en relativ ny feature, automatisk skifte windows opdaterings hastighed, afhængig af kildematerialet.
|
||
Panasonic PZ85
|
||
![]() |
||
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
|
Mediacontrol til wmc kan også
|
||
![]() |
||
humperdink ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
![]() |
|
![]() |
||
hik7 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Marts-2007 Status: Offline Point: 235 |
![]() |
|
Har læst mig til at: Asus P5Q-EM, ikke kan levere det flydende...
Man skal vist ha Nvidia chipset 9300/9600 tror jeg den hed FX et asus p5n7a-vm skal bruges |
||
Pioneer KRP 500A - Samsung SMT-H3126 - Playstation 3 - Denon 2807 - Fuld Dali Concept 5.1
||
![]() |
||
![]() |
|
Kan ikke se hvordan det skulle hjælpe, hvis det chip set i Asus P5Q-em ikke kan finde ud af at afpille det Jeg kan jo godt vælge 24p, i windows.. den afspiller det bare på ingen måde flydende... Redigeret af hik7 - 24-Februar-2009 kl. 22:41 |
||
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Det fremgår ikke af hjemmesiden, at den kan det.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
De frekvenser som ovenstående program(er) bruger, dem burde du kunne afspille. At 24p ikke er flydende, det kan skyldes mange andre ting, eksemplevis at dit gfx kort ikke kan følge med, eller din cpu. 24p er heller ikke HELT flydende. Men det er tættere på end 50/60hz er, på de TV som understøtter det fuldt ud, dvs. 96hz. Jeg har ikke selv prøvet ovenstående programmer, men mig bekendt er der også flere måder at "understøtte" 24p på. Måske de ikke gør det korrekt.
|
||
![]() |
||
Henrikg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Status: Offline Point: 55 |
![]() |
|
Korrekt, men i følge deres forum kan det alligevel :-) Der er noget med at de bruger ResChanger... Jeg har dog ikke helt fundet ud af om man bare kan bruge Display Changer (tidligere ResChanger) uden Mediacontrol... Jeg kigger nok på det i weekenden... |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Det er jo ingen problem at lave et script der kalder fx Entech Multires eller andet. Dette kan reclock gøre automatisk og uafhængigt af platform. Problemet er bare at Enhanced Video Renderer eller VMR9 utvivlsomt vil brokke sig over en sådan operation. Potentielt kan man blive nød til at genstarte sin frontend Hvis man vil vide hvorfor kan man prøve at forske lidt i MFPMP...
Jeg kan ikke sige at jeg selv gider at arbejde med 24p og refreshrates. Jeg kan helt enkelt leve med den korrektion som reclock kan lave hvis det endeligt skal være, og samtidigt så synes jeg egentligt at interpoleret 24p (dvs 48fps) ser tilstrækkeligt godt ud selv på 50hz... Redigeret af Patriarken - 25-Februar-2009 kl. 18:15 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
Henrikg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Status: Offline Point: 55 |
![]() |
|
Well, efter sigende virker Mediacontrol løsningen fint - selv med TV Pack og Windows 7. Den bruger åbenbart ffdshow til at bestemme framerate på kildematerialet og bruger dernæst reschanger til at ændre opdateringshastigheden. Det irriterer mig lidt at man skal have ffdshow installeret (jeg bruger det ikke) så jeg vil lige se nærmere på DisplayChanger. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |