|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Madsbabz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
![]() Sendt: 26-Februar-2009 kl. 19:11 |
Jeg har læst en masse på forummet, og er forelsket i tanken om en HTPC til afvikling af film, musik, TV signal, optagelser, internet surfing O_S_V.!
Efter at have kigget lidt uden for dette forum er jeg faldet over en shuttle: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=390821&am p;searchArea=&Soegeord= For mig og se har man her et ret god HTPC for ..tja..4k? en HDD, lidt ram og så en processor, så er man kørende. Hvorfor bruger flere ikke den løsning? er der andet i denne prisklasse der tåler sammenligning/er bedre? Ville denne kunne opfylde alle mine krav? Er der muligheder med et mediecenter / HTPC som jeg har overset? (film, musik, TV signal, optagelser, internet surfing) som kan kræve bedre/andet hardware? og er der generelt bare andre smarte funktioner som jeg helt overser? |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10619 |
![]() |
Ja, du har åbenbart overset ting som varme og støjniveau, som tilsyneladende ikke er denne løsnings stærke side. Flemming Redigeret af fltk - 27-Februar-2009 kl. 13:08 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Jeg ville nok ikke vælge lige den, da den kun har Intel GMA 3100 som grafik adapter. Men du har for såvidt ret i, at Shuttle har lavet mange barebones, hvor der bare lige skal en harddisk, lidt RAM, en CPU og måske et TV tunerkort i, så er man kørende. Og så lige en Windows eller et andet foretrukkent operativsystem.
Skulle jeg bruge en barebone, så ville jeg nok gå efter en, der havde Intel GMA X4500HD som grafikadapter i stedet, da den er noget bedre. F.eks. sådan en her: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=481225&am p;Specs=true Men den ser jo heller ikke nær så godt ud..... Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|
![]() |
|
Madsbabz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
![]() |
Jeg er meget HTPC / Media center rookie, men ikke generelt computer rookie. Jeg har selv haft en shuttle tidligere (til gaming) og jeg mener ikke at have haft problemer med hverken varme eller støj. Jeg syntes rigtig om det heatpipe system der var i dem. (ved ik om det stadig er det samme). Mht. grafikkortet så ja..det er vel ikke toppen det gfx der er på mobo.. har set i en test at det klare HD / BLUERAY okay.. men man kunne vel smide et andet gfx i senere? der er pci-e 16x i mobo.. men så kan der selvfølgelig argumenteres med varmeudvikling.
tak for tippet med den asus der.. det er jo fantasktisk billigt.. der ser ud til både at være mobo og power supply med? Og ja den er ikk fiks, men hvis den nu kunne gemmes lidt væk.. har du erfaring med det X4500HD kort der? Andre der har kommentarer til den postede shuttle? Den lokker lidt fordi den ser super lækker ud, og der er remote og display med i prisen.. Men hvis der er andre catches end dem flemming nævner, kan der selvf argumenteres for at det er en dårlig plan :-) Tak for ideerne. |
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Jeg har linket til en test af grafikkort i denne tråd http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56156& KW=Badsted
I testen blev der taget udgangspunkt i billedkvalitet, hvilket gav et noget overraskende resultat. Man kunne jo også vælge den Shuttle og så smide et af de andre anbefalede grafikkort i. Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|
![]() |
|
SandSand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 525 |
![]() |
Tjae jeg kører da et setup med MSI speedster-a4r, med onboard grafik intel 945, samt en mobil CPU T7600. Det afspiller x264 og dvd fint. Kun ved blu-ray kæmper den. Men det er nok CPU'en som er flaskehalsen. Martin |
|
![]() |
|
![]() |
Den test, som jeg linker til taler heller ikke så meget om evnen til at vise HD indhold, da det næsten kan gøres af alle grafikkort i dag.
Det er mere et spørgsmål om billedkvaliteten og specielt evnen til at vise SD med en god kvalitet. Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10619 |
![]() |
Du ville kunne få billigere, men ligeså smarte og bedre løsninger ved selv at vælge et kabinet og bundkort. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
![]() |
Flemming okay.. :) Er det mest fornuftige det standard setup folk kører med her inde? Silver et eller andet kabinet og så det der Gigabyte bundkort med et OK gfx til at vise HD? (3200HD).
|
|
![]() |
|
![]() |
Den løsning har jeg selv valgt og kan varmt anbefale den til andre. Mit mediacenter stod mig i ca. kr. 4700,- incl. trådløs mus og minitastatur samt fjernbetjening, men excl. styresystem og software. Det er bygget ind i et Silverstone LC19 kabinet, som jo har ekstern (lydløs) strømforsyning. Det har taget nogle timer at sætte det hele op, men nu har det kørt fortrinligt i ca. 10 måneder. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |