|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||
sneppevej ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Oktober-2005 Status: Offline Point: 78 |
![]() Sendt: 26-Februar-2009 kl. 12:45 |
||
Hej.
Har installeret:
Redigeret af sneppevej - 26-Februar-2009 kl. 13:55 |
|||
![]() |
|||
sneppevej ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Oktober-2005 Status: Offline Point: 78 |
![]() |
||
Indrømmet - selvom jeg har prøvet at læse en del om det så har jeg stadig ikke helt fattet begreber som:
Under installationen af DE FloppyDTV drivere gør jeg følgende:
Men allerede nu bliver jeg i tvivl. Jeg har YouSee og bor i Nordsjælland - det kan vel kun være korrekt at vælge "YouSee" i mit tilfælde eller hvad?
Det er lidt underligt: Første gang VMC søger efter tv kanaler så finder den omkring 70 kanaler. Beder men VMC om at søge efter flere kanaler så finder den nu omkring 120 kanaler. Beder man den endnu engang om at søge så finder VMC 197 kanaler. Efterfølgende finder den ikke flere. Men f.eks DISNEY CHANNEL (ungernes favorit) den kan kun findes i en version der er krypteret, selvom der er med i min Pakke, og jeg kan se den via Selector og kunne se den på mit gamle VMC. Redigeret af sneppevej - 26-Februar-2009 kl. 13:39 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Mine første tildlige erfaringer indtil videre med mit setup: Silverstone LaScala LC17B Måske ikke det mest stille HTPC kabinet jeg har haft. De 2 medfølgende 80 mm blæsere kunne godt være lidt mindre støjende. Harddiske (plads til 6 stk) sidder monteret direkte i alurammer og der er ingen mulighed for at montere dem i siliconedæmpere som f.eks i Antec kabinetter - men det er efter min mening et simpelt og flot kabinet (står godtnok gemt væk) Asus P5N7A-VM - GeForce 9300 MoBo har ikke FireWire tilslutninger. Kun 3 Sata kontrollere er aktive i IDE. HD LiveTV - msdtvvdec.dll Efter kanalscan fra VMC fandt den TV2FilmHD, Kanal5HD og TV2SportHD 2 x FloppyDTV + Viaccess CAM VMC mister periodisk forbindelsen til det ene kort, andre gange så fryser LiveTV eller hele pc'en og en genstart er nødvendig. Kan læse at en del andre har problemer med 2 x FloppyDTV - er der nogen løsning på det?
Redigeret af sneppevej - 26-Februar-2009 kl. 13:59 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Dette var min indledning til mit nye setup. Jeg vil opdatere de 3 første poster med tiden. Hvis nogen har gode input til dette setup eller de udfordringer jeg har beskrevet så kom endelig med dem mvh Henrik |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
1. CAM = det PCMCIA indstikskort som sættes ind i dit FloppyDTV. Det er det som du stikker Yousee kortet (plastik/kredit kortet) ind i. Mht. at scanningen finder forskelligt antal kanaler, der er jeg ikke sikkert, men har hørt det samme fra andre. Jeg tror det afhænger af styrken på signalet. Jeg har f.eks aldrig haft problemet. Her finder den 197+ (eller er det 220) kanaler hver gang, og har altid gjort det.
|
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
Krypteringen kan dels have noget med signalet at gøre, men det kan også have noget at gøre med driveren fra Digital Everywhere og firmwaren. Jeg begynder at tro at signalet måske er et problem for dig. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ahh, ser først nu du har 2 kort.. Enten er det et driver problem, eller så er det (og her styrkes min mistanke nu jeg ser du har 2 kort) signal problem. Hvordan ser dit antenneanlæg ud, (altså stik og kabler hos dig) og hvad med fordelere osv?
|
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
CAM skal være af mærket(Ligegyldigt hvilken kryptering) SMIT for at køre uden problemer.....De SCM CAMS MM-Vision sælger er noget lort.
Se evt her.... |
|||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej Mit antanneanlæg er "spitzenklasse". Jeg har kabel ind fra vejen direkte i en Spaun signal forstærker 20/30db med returvej. Herfra direkte i en 6 fordeler alt tilsluttet med F-connectorer. Hver FLoppyDTV har sit eget kabel fra fordeler. SCM - er det en fabrikant eller betegnelse? CAM #1 er fra MM-Vision Det virkede problemfrit i min tidligere HTPC med VMC, med 1 DE FloppyDTV
Redigeret af sneppevej - 26-Februar-2009 kl. 15:01 |
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Har haft samme problem med to SCM kort(dog irdeto) og to DE tunere.. Det har voldt mig mange problemer at løse, indtil jeg fik problemet isoleret til CAM.... SCM kortet har ikke det rette software og derfor modtages servicebeskeder mv ikke ordentligt. Derudover er der generelle hardwareproblemer på nogle SCMkort(RAM/power relateret) (muligvis også sikkerhedsforanstaltninger, der gør at man skal powercycle det hvis kortet bruges forkert....Dette er dog spekulation) SMIT Cams og TVpack however....Det virker nærmest med garanti...Har ikke hør om folk der har problemer med dette setup intil videre....Har selv tre DE tunere i mit system alle med Smit Irdeto.... Redigeret af Patriarken - 26-Februar-2009 kl. 15:25 |
|||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg ved stadig ikke hvad et "SCM" kort er.. Det kort jeg har fået fra dvbshop står der: Viaccess Skal jeg gå ud fra at han har sendt et forkert. Skal der stå "SMIT" på kortet? Hvordan ser sådan et "SMIT" CAM egentlig ud? På min faktura står der: 1 1 CAM-VIASm Viaccess I/II CAM (V484) (by Smit) - auch HDTV MPEG4! 19% 26,88 26,88
Redigeret af sneppevej - 26-Februar-2009 kl. 18:31 |
|||
![]() |
|||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
||
Det Patriarken skriver er at dit CAM modul er forkert. Du skal have et CAM modul der er fabrikeret af SMIT Jeg har ikke selv kabel men SAT, men jeg mener at det du skal have fat i er dette. Patriarken må lige rette, hvis det er forkert |
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |