recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVE HD Basics
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVE HD Basics

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nielsb90 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Emne: DVE HD Basics
    Sendt: 27-Februar-2009 kl. 20:04

Hejsa..

Jeg har lige anskaffet mig nyt 42" HDTV, som opgradering over mit 32" LCD... Jeg har så fundet ud af at der er UTROLIG mange forskellige instillinger der alle ændrer billedet.. Jeg har prøvet at calibrere det med Ratatouille Blu-Ray, og THX dvd'er, men jeg synes ikke rigtig de forskellige billeder er til at instille ordentligt, og det er svært at se hvad der er rigtigt og forkert! Det er pænt inviklet, og så vil jeg lige høre om DVE HD Basics er nemmere, og bedre? Jeg vil gerne have det instillet ORDENTLIGT så jeg ser Blu-ray, præcis som de skal være.. Er den til at forstå, eller skal man have en doktorgrad i elektronik? 

Takker -Niels B

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2009 kl. 20:07

DVE  er et udemærket værktøj, hvor du kan få den rigtige indstilling af lys, farve og kontrast. Alternativet er en ISF kallibrering.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2009 kl. 20:13

Fordelen ved DVE er, at du kan køre hele vejledningen igennem og lære en del om billedkvalitet - og det er en god ballast at have, når man skal indstille TV'et.

THX-billederne kan bruges til mange af de samme ting - primært at indstille sortniveauet og måske kontrasten - men der er flere billeder på DVE - og der følger et farvefilter med DVE.

Om det farvefilter samen med de medfølgende testbilleder i praksis er anvendeligt kan diskueres - men det kan sikkert give dig en idé om, hvordan farvemætningen skal stå - men det kan være svært at bedømme præcist, hvordan farveindstillingen skal være.

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2009 kl. 20:16
Som du selv siger, er der utrolig mange parametre som spiller ind, og for at få det bedst mulig billede, vil det selvfølgelig heller ikke forekomme let. Det kræver nok en del engelsk-kunddskaber for at forstå alt hvad der bliver sagt, men i sidste ende burde det ikke have den store betydning, for de væsentligste parametre.

DVE HD Basics er meget omfattende, og går i dybden på rigtig mange punkter. Dette sikrer dig, at du med flid virkelig kan opnå en mærkbar forbedring. Forvent at bruge en del timer, og alt efter hvilket Tv du har, vil du med højst sansynlighed ikke kunne ramme 100% rigtigt, men mindre kan også sagtens gøre det.

Alt i alt er DVE HD Basics vel det nemmeste for os dødelige mennesker, uden decideret at rent faktisk være det, og til dén pris er det klart den bedste måde at kalibrere sit tv på.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu