recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - M&K sound 750 vs M serie?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketM&K sound 750 vs M serie?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kofoed Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Emne: M&K sound 750 vs M serie?
    Sendt: 01-Marts-2009 kl. 13:32
Jeg er blevet godt gammeldags forelsket i M&K højtalere, men er lidt i tvivl om hvad der ville passe bedst til mit rum?

For mig at se er der disse forskelle på de to systemer:

- M serien har 4" bas enheder og 750 THX har 5.25". Jeg gætter på at det er fordi de skal kunne levere et større lydtryk?

- THX select certificering, ved ikke om det gøre noget?

- Der bruges et andet materiale til diskant enhederne, ved heller ikke om det gør en forskel?

Mit rum er omkring 13kvm stort, så det sætter selvfølgelig begrænsninger.

Hvad ville i anbefale til mit rum? (det skal lige siges at de vil blive drevet af noget Emotiva gear )

Tak for hjælpen i forvejen
Hilsen Nichlas (:
Til top
kofoed Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 15:11
Overhovedet ingen bud?
Hilsen Nichlas (:
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 15:23

Umiddelbart er min er faring at det ingen forskel gør, om en højttaler har 4" eller 5,25" og kan passes ind i et rum eller ej. Det afhænger af helheden i konstruktionen, og om hvor godt dæmpet rummet er.

THX Select, select2, ultra osv er desværre en værdiløs ting, for kravene er ret begrænsede. Det eneste man bør gå efter hvis man insisterer, er THX industri standard, og så vil du stadig have 127 produkter at vælge imellem der stadig overholder standarden, men som ikke har gidet at betale for licensen. THX er i dag i bedste fald en gimmick når det drejer sig om konsumbrug. Til dæmpematerialer og til industri godkendte produkter mener jeg dog at det stadig kan have sin berettigelse, men så er det også nogle helt andre beløb vi snakker om.

Materiale valg i diskanten har naturligvis en betydning for lyden, men anderledes er ikke nødvendigvis bedre, så det er af vital betydning at du får lyttet grundigt til begge sæt, helst hjemme hos dig selv i dit eget rum og med dit eget udstyr inden du beslutter dig.

Edit: Og så er det altså meget normalt at man udviser en smule tålmodighed, og gerne ud over to timer, inden man refresher sin tråd

Redigeret af kim olsen - 01-Marts-2009 kl. 15:24
Crown - there is no substitute.
Til top
AlJones Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2006
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 15:35
Som MK ejer gennem adskillige år, for tiden i stereoanlæg og surroundanlæg, kan jeg sikre dig om at M er rigeligt til den angivne rumstørrelse, hvad angår lydtryk.

750 vil dog give lidt renere lyd, flere detaljer og især klarere, dybere bas, men det fylder godt i et rum på den størrelse.

Al Jones
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af AlJones AlJones skrev:

Som MK ejer gennem adskillige år, for tiden i stereoanlæg og surroundanlæg, kan jeg sikre dig om at M er rigeligt til den angivne rumstørrelse, hvad angår lydtryk.

750 vil dog give lidt renere lyd, flere detaljer og især klarere, dybere bas, men det fylder godt i et rum på den størrelse.

Al Jones
dynamik og attack er også bedre på 750
Til top
kofoed Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 18:17
Det vil sige at M serien ville være rigeligt til mig? Det skal også lige siges at dette bliver mit første "rigtige" surround.

og så vil man jo gerne ramme plet første gang, så man ikke behøver skiftes om få år 

- Kim olsen: Sorry er rimelig ny her, så i må bære over mine dårlige manere

_ P.las: Dit setup er nok også noget af det jeg har lurret mest på

Redigeret af kofoed - 01-Marts-2009 kl. 18:18
Hilsen Nichlas (:
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 20:36

Oprindeligt skrevet af kofoed kofoed skrev:

Det vil sige at M serien ville være rigeligt til mig? Det skal også lige siges at dette bliver mit første "rigtige" surround.

og så vil man jo gerne ramme plet første gang, så man ikke behøver skiftes om få år 

- Kim olsen: Sorry er rimelig ny her, så i må bære over mine dårlige manere

_ P.las: Dit setup er nok også noget af det jeg har lurret mest på

det tager jeg som en kompliment

Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 20:57
Har du tænkt dig at købe nyt eller brugt...???

Der ER stor forskel hvad man kan få for pengene..... jeg har et par S-85 fronthøjtalere liggende under sengen... som har ehederne fra S-150 serien

Måske jeg kunne lokkes til at sælge dem..Eller en byttehandle hvis du har noget som kunne friste mig..

Henrik

Redigeret af henrik-t - 01-Marts-2009 kl. 20:58
+100HD Film
Til top
kofoed Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 21:37
Jeg er helst til nyt, men tak for tilbuddet 

- Jeg har kigget lidt mere på dit p.las, og de højtalere ser lidt for store ud til mit værelse. Så det bliver M serien, håber ikke det skuffer
Hilsen Nichlas (:
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu