recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee - ingen digitale kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYousee - ingen digitale kanaler

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pkylle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee - ingen digitale kanaler
    Sendt: 24-Februar-2009 kl. 18:45
Hvad sker der?
Der er kun signal på TV2 L (370MHz) DR2 (370 MHz) DR1 (370MHz) er tom) DR1 findes så på 538MHz hvor DR2 også findes. De to DRx_43 findes også.

Efter at fjerne/resette CA-modul kom alle undtagen DR1 (370MHz) tilbage. Og det finder man på Driftsinfo? Nej som vanligt.

Mvh
Peter


Redigeret af pkylle - 24-Februar-2009 kl. 19:16
Til top
SofusC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2009 kl. 20:58
Jeg manglede også både DR1, DR2, TV2 og DR-UPDATE her til aften, men de var blevet tilføjet til sidst i listen over mine kanaler (Sony 40W3000), så jeg kunne rykke dem på plads igen. Men denne gang uden EPG.

Jeg fandt DR1 og DR2 andetsteds med EPG, men jeg savner stadig TV2 og DR-UPDATE med EPG, så nu ligner det tilstanden før jul.

Hvis bare Yousee ville holde deres naller væk fra kanalerne, og holde op med at flytte rundt på dem hele tiden. Nu var der lige faldet ro på.
Sony KD-49XE9005-BAEP
Netflix/HBO/Disney+/Plex
UHD Blu-ray
PS4
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2009 kl. 22:44
Det er det samme her på net 150.

Jeg er #¤%&¤&/&¤#" træt af deres evindelige pillen, som efterhånden begynder at ligne chikane af de brugere, der har valgt at købe et TV med en dvb-c modtager.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2009 kl. 22:46
jeg havde ikke TV2 lorry fra ca 17-18.30 idag.

Med alm digital Sagem 60 - så de har nok haft fingeren for højt oppe bagi idag...
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2009 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Det er det samme her på net 150.

Jeg er #¤%&¤&/&¤#" træt af deres evindelige pillen, som efterhånden begynder at ligne chikane af de brugere, der har valgt at købe et TV med en dvb-c modtager.

Gad vide hvad det er som får jeres Sony TV til at flippe sådan ud. Jeg har tilfældigvis set både DR og TV2 her til aften, og der har intet været at bemærke, men min Vantage modtager kan YouSee heller ikke påvirke udefra.
Mvh Hans
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2009 kl. 22:50
Well. DR1 og DR2 findes både som et rent DVB-C signal og et DVB-T spejl, og det er DVB-T spejlet, der igen er forsvundet.


Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2009 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Well. DR1 og DR2 findes både som et rent DVB-C signal og et DVB-T spejl, og det er DVB-T spejlet, der igen er forsvundet.



Jeg så TV2 kl. 19.00, og det er DVB-T udgaven hos YouSee. Den kørte uden problemer med EPG.

Du har ret. Jeg modtager DR's kanaler på 534 MHz., så hvad der er sket på DVB-T spejlet har jeg ikke set, bortset fra at de ligger som de plejer.
Mvh Hans
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2009 kl. 23:44
Hvad netnummer kører du 
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 03:58
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Hvad netnummer kører du 

150
Mvh Hans
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 22:07

Det kører heller ikke helt for mit Sony D3000. I December forsvandt TV2 helt, så fik jeg firmware opdateret og den fandt så TV2 igen. Så forsvandt den i Januar, hvor den pludseligt var blevet delt op på regioner og jeg kunne så flytte den på plads. Her til aften forsvandt den så fuldstændigt og var ikke på listen.

Nu har jeg søgt alle mine kanaler igen og den fandt TV2 igen. Godt nok mærkeligt. Forstår bare ikke at de konstant sker med TV2 og aldrig andre kanaler og det er begyndt siden december hvor Yousee lavede det om første gang.

Til top
pkylle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2009 kl. 18:18
Ja ja her 2009-02-26 18:00 mangler i Kbhn (147) TV2 L og DR Upd. og desuden DR1 og DR2 fra DVB-T-spejlet. De var der i går aftes ( uden EPG dog).

På DVB-T skiftes der frekvenser stod der i går, og TV2s lyd ændres til kun stereo (AC3 fjernes).

Så efter at have flyttet kanaler i går står man igen idag med 3 med (No service stored) ( SONY KDL W4000) og dem kan  man ikke slette eller flytte kun skubbe ved at flytte andre op foran ( ca 60 stk.) Ja man kunne jo lade dem blive hvor de er, eller retter hvor de kommer ind igen i bunden, men der er jo alle dem man ikke har 'access' til imellem. Så kan man jo lave favoritter men så kan jo ikke bruge kanalnr.

SUK
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2009 kl. 19:30

Oprindeligt skrevet af pkylle pkylle skrev:

På DVB-T skiftes der frekvenser stod der i går, og TV2s lyd ændres til kun stereo (AC3 fjernes).
Og det er så den 2. Marts 2009 det sker!!!

TV2 har i lang tid "kun" sendt AC3 i Stereo [AC3 2.0] sideløbende med det normale stereolydspor, så for at få mere plads i deres MUX-1 stopper de sending af AC3 (+½ Mb ca.) "Back to god old DBpro"

Oprindeligt skrevet af pkylle pkylle skrev:

Så efter at have flyttet kanaler i går står man igen idag med 3 med (No service stored) ( SONY KDL W4000) og dem kan  man ikke slette eller flytte kun skubbe ved at flytte andre op foran ( ca 60 stk.) Ja man kunne jo lade dem blive hvor de er, eller retter hvor de kommer ind igen i bunden, men der er jo alle dem man ikke har 'access' til imellem. Så kan man jo lave favoritter men så kan jo ikke bruge kanalnr.

SUK

De tomme programpladser masker Sony TV'et ud ved normal brug, det er kun i "kanalpladsflyttemode" de er synlige.

Fast2Night - Hvilket postnummer bor du under ?

* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu