recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optimal sammensætning af Pioneer LX serie
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptimal sammensætning af Pioneer LX serie

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Berend Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Emne: Optimal sammensætning af Pioneer LX serie
    Sendt: 01-Marts-2009 kl. 20:46

Er der nogen som kan fortælle mig, hvordan jeg tilslutter/sammensætter min Pioneer serie på den bedste måde, dvs. hvor og hvilken kabler mm. til og fra div. enheder.

Mine enheder:

KRP-500A

PDA-V100HD-AV CONVERTER (måske er den slet ikke nødvendig?)

SC-LX81

BDP-LX91

DVR-LX70

Måske der kan henvises til nogle erfarende/professionelle, som samtidig kan hyres til også at kalibrere tv'et og evt. indstille surround .

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 21:06

Hej Berend.

Jeg ville tilslutte BDP-LX91 til receiveren med HDMI og det samme med DVR-LX70, og så tilslutte KRP-500A igen med HDMI til receiveren.

Det kan vist ikke være meget nemmere, men der er da andre varianter.

Tror ikke umiddelbart at du behøver en PDA-V100HD-AV converter.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Berend Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 22:04

Hej Skyrum!

Pt. har jeg tilsluttet LX91 og LX70  med HDMI til KRP500 media receiveren og Didital Audio kabel fra LX81 til KRP500 media receiveren. Det du foreslår, er at tilslutte alt til LX81? Kan du evt. forklare hvilken porte du bruger til og fra med div. HDMI og digital lyd kabler.

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 22:10

Hej Berynd

Du skal vælge HDMI out (Der er 2 ,men du skal vælge den der hedder noget ekstra) og så skal de andre apparater bare i HDMI 1, 2 3 osv. Så skal du så vidt jeg husker definere disse i menuen, men jeg er ikke sikker på det er nødvendigt.

Fordelen må være at receiveren dekoder alle kendte formater, og måske bedre end afspillerne, men det er igen ikke sikkert nu vi snakker LX-91

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Berend Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 23:04

tak for svaret!

Ja man må jo bare prøve sig frem, men som du sikkert kender, vil man jo gerne være sikker på, at enhederne er sammensat på den mest optimale måde. jeg kigger på sagen og vender måske tilbage.

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 23:21
Du er meget velkommen.  Det er et rigtigt fedt setup :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu