|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Hyl.dk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 353 |
![]() Sendt: 02-Marts-2009 kl. 18:44 |
Hej folkens
Jeg har et sæt XTZ 99.32 som jeg ellers er rigtigt glade for. De kommer dog som standart med gummifødder der ikke afkobler højtaleren ret godt fra gulvet. (Der er tale om trægulv) Jeg oplever at ved bestemte bastoner går gulvet og skabe i resonans. Jeg er ikke helt sikker på i hvor stor udstrækning det skyldes at rummet er tæt på kvadratisk og hvad der kan tilskrives fødderne. Jeg har været nede i HiFi-klubben og snakkede med en der ikke rigtigt kunne fortælle mig hvad jeg skulle gøre, men han ville selvfølgelig gerne sælge mig spikes for 600 kr. Deruover nævnte han at en flise under højtaleren også kunne være en mulighed. (Har dog ikke lige nogen fliser at prøve med) Jeg har sådan set ikke noget imod at smide 600 kr for et sæt spikes, men jeg ved ikke om det vil virke og ikke om det ville være bedre at købe de "skum-puder" HiFi- klubben også sælger eller måske finde et flise et sted (evt i kombination med et af de andre forslag) For at lave et lille eksperiement har jeg prøvet at skrue de originale fødder af og stille højtalerne på 3 lag bølgepap og det lader til at have virket en stykke hen af vejen, men ikke helt nok til at gøre mig tilfreds. Håbet nogen kan hjælpe mig med at vælge en af mulighederne. Links til de forskellige løsninger fra Hifi-klubben: Spikes Skumpuder Redigeret af Hyl.dk - 02-Marts-2009 kl. 18:51 |
|
![]() |
|
ghost-the-man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Oktober-2007 Sted: DK (nordøstfyn) Status: Offline Point: 1647 |
![]() |
Hej,jeg har slev haft del problemer med resonance som jeg skrev i et tillige indlæg,du skulle måske prøv at kikke på Ringmat Domes bruger dem selv,det gjorde at der kom mere styr på bassen og af med mine resonance i rummet,kan anbefale disse fødder
![]() eller SDfødderne,som også skulle være gode http://www.sonicdesign.se/sdfod.html.
Du kan også prøve at kontakte dem her,de hjalp mig,og de ved noget om afkoblings fødder, ACTIV HiFi Jernbanegade 10-12A, DK6700 Esbjerg, Tlf 7545 0102
|
|
![]() |
|
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
Hej jeg har selv prøvet med skumpuder, dog ikke dem fra hfk, og min generelle erfaring er at de er bedst brugt på elektronikken, og ikke højttalerne, kontaktfladen til gulvet er stadig alt for stor med puder. Jeg bruger selv standere med spikes i bunden, og med en tynd pude i den anden ende til højttaleren. problemet med spikes og trægulv har jeg løst med 50-øre, en under hver spike (det skal siges at hver højttaler vejer 30 kg, og standeren en 15 kg stykket).
Hvis det er rum resonanser, så er det rum gulv du skal behandle, hvis det er bassen der kobler til gulvet, så kan spikes være en god løsning, alternativt kan du bruge spikes/puder i kombination med fliser. du kan lytte forskel ved at bassen "går i gulvet" generelt hvis det er til_/afkobling, mens at bassen får et boost ved bestemte frekvenser hvis det er rummet (eller at der bare generelt er problemer med at rummet "synger med"/går i selvsving |
|
Crown - there is no substitute.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |