|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||
alsc ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Marts-2009 Status: Offline Point: 7 |
![]() Sendt: 02-Marts-2009 kl. 11:17 |
|||
Jeg er ved at planlægge et mediecentersetup, der inkluderer NAS og Squeezebox. Jeg kan bare ikke gennemskue hvad jeg skal have som videoafspiller. Jeg har forstået at der blandt andet findes iStar mini, Popcorn Hour, Mac mini og Tvix. Behovet er en storagemaskine, der står gemt af vejen, som kan spytte data ud til netværket. Musikken skal kunne håndteres individuelt i flere rum og film skal kunne vises på TV'et (helst to rum individuelt) uden at starte anden computer end NAS'en. Jeg er indtil videre kommet frem til følgende: NAS som jeg mener klarer de to første behov. Hvilken hardware håndterer videodelen bedst? Redigeret af alsc - 02-Marts-2009 kl. 18:02 |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Har jeg skrevet i den forkerte kategori eller er spørgsmålet for svært at besvare?
|
||||
![]() |
||||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|||
Nej jeg tror ikke du har skrevet i den forkerte kategori som sådan. Men du snakker så meget om alle mulige forskellige enheder. I udgangspunktet er det kun dig selv der kender dine behov for hvad alle disse enheder skal kunne. Jeg ville selv lave en rigtig HTPC i stedet for alle de enheder, og så fokusere på betjeningen og købe extendere for hver lytte/video position. Regardless så er betjeningen dit største problem med alle de enheder anyways.... Min htpc plus extendere kan ca det samme som det du laver plus at der er total TVintegration med PVRs på systemet. Det er monteret i et Antec Menuet kabinet med Windows Vista Ultimate med Raid 1 og en Virtual WHS. Dertil kommer et par extendere.... Via Epia osv det er ikke det mest udbredte hardware af gode grunde(stinker desuden på stabilitet og videoafvikling)...Hvis du vil fortsætte den vej du påtænker er du på egen hånd og skal nok mest forvente hjælp i et linux forum..... Redigeret af Patriarken - 03-Marts-2009 kl. 18:19 |
||||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Når du svarer på min mail, så antag er jeg generelt er blank på området. Så går du ikke helt galt i byen.
Når du skriver forskellige enheder, mener du så NAS, Squeezebox og videoafspiller eller mener du de forskellige videoafspillere, jeg har nævnt som muligheder?
Enig og den viden forsøger jeg at formidle videre, så jeg kan få en kvalificeret rådgivning. Jeg skal bruge en videoafspiller, som ikke fylder meget i landskabet, ser godt ud (så kæresten accepterer den) og er nem at håndtere. Mit udgangspunkt er en fleksibel maskine, der kan afspille video og som jeg helst ikke skal rode alt for meget med for at få til at virke.
Hvad mener du med at betjeningen er det største problem? NAS'en passer sig selv med FreeNAS kørende. Så er der Squeezebox'ene, som også gerne skulle være selvkørende og så er vi tilbage til den ukendte - videoafspilleren.
Nu har du skrevet extendere et par gange, så det måtte jeg lige google. Som noget af det første stødte jeg på http://kortlink.dk/6c3a og det virker også ret smart. Som jeg forstår dig, så skal jeg reelt have _to_ computeren kørende - en NAS og en til Vista og begge kan gemmes væk på grund af extenderne. Extenderne kobles til ekstra TV og er extenderne trådløs kan jeg reelt køre uden kabler. Er det korrekt forstået? Hvor mange extendere skal jeg have for at kunne håndtere tre tv og højttalere i 4 rum? |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |