Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
kennethdarling
Bruger
Oprettet: 11-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 53
|
Emne: Standby-styring XP og Mediaportal Sendt: 11-Januar-2009 kl. 13:26 |
Hej,
Jeg kører Windows XP SP3 med Mediaportal 1.0 og vil gerne til at konfigurere standby-styringen, men hvordan gøres dette i praksis?
Skal jeg bruge et plugin til MP (fx http://www.pvr-scheduler.de/) eller kan det gøres med Windows Power Management options alene?
Jeg har især tænkt på følgende udfordringer:
- Går Windows i standby mens jeg sidder og ser live-tv hvis jeg har ikke rørt en tast på fjernbetjeningen i xx minutter?
- Vil Windows overhovedet gå i standby mens live-tv kører og der dermed skrives på harddisken?
Kort fortalt så vil jeg gerne have at løsningen går i standby efter xx minutter uanset om live-tv kører, men ikke hvis der kører en optagelse.
Hvis der er scheduleret en optagelse, så skal der selvfølgelig vækkes fra standby.
Nogle forslag/løsninger?
Mvh Kenneth
|
 |
LarsenLP
Bruger
Oprettet: 08-August-2008
Point: 85
|
Sendt: 11-Januar-2009 kl. 17:28 |
Prøv at kigge lidt nærmere på MediaCenter Standby Tool (MST):
http://slicksolutions.eu/
|
 |
Crockie
Bruger
Oprettet: 31-December-2006
Sted: Denmark
Point: 159
|
Sendt: 12-Januar-2009 kl. 08:55 |
Ellers: http://www.pvr-scheduler.de/index.php
|
 |
htpcdude
Super bruger
Oprettet: 06-September-2008
Sted: Denmark
Point: 300
|
Sendt: 13-Januar-2009 kl. 22:51 |
Hej,
Jeg snuppede dette fra MP hjemmeside, ubder dokumentation:
Power Scheduler Plugin
The Power Scheduler plugin allows your computer to enter in to a low
power mode when it has not been used for an amount of time specified in
its configuration. Then, when a recording is about to start, the computer
will be reactivated allowing it to proceed normally.
This plugin will help you to run Media Portal in an unattended mode, and
not leaving your PC wasting energy when it is just sitting idle waiting for
the next recording.
Note that Power Scheduler will only suspend the computer when Media
Portal is in the Home screen. If you are watching the TV, playing music or
somewhere else inside Media Portal, or a recording is running, the
computer will not be suspended. It is recommended to enable 'Disable TV
cards before shutdown', this will allow more stable operation
Håber at det besvarer dit spørgsmål, og reducerer din elregning
|
 |
kennethdarling
Bruger
|
Sendt: 18-Januar-2009 kl. 21:52 |
htpcdude skrev:
Hej,
Jeg snuppede dette fra MP hjemmeside, ubder dokumentation:
Power Scheduler Plugin
[..] Håber at det besvarer dit spørgsmål, og reducerer din elregning
|
Super, takker mange gange! Strukturen af MP dokumentationen kan godt være lidt forvirrende :-)
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 19-Januar-2009 kl. 00:22 |
kennethdarling skrev:
Super, takker mange gange!
Strukturen af MP dokumentationen kan godt være lidt
forvirrende :-) |
Ganske enig, dokumentationen er ikke lige deres stærke
side for tiden.
Jeg tror ikke du kan få plugin'et til at gå i standby,
mens der kører LiveTV. Sidst jeg tjekkede skulle den stå
i Home Screen uden noget der kørte, for at kunne gå i
standby. Hvis den kunne gå i standby mens LiveTV kørte,
ville den jo også teoretisk kunne gå i standby midt i en
god film  .
Bruger ikke PowerScheduler selv i øjeblikket (har
serveren kørende 24/7), så kan desværre ikke hjælpe med
opsætningen. Men så vidt jeg husker, så er det rimeligt
straightforward. Bare husk at aktivere PowerScheduler i
både MediaPortal og i TV-server.
|
 |
kennethdarling
Bruger
|
Sendt: 19-Januar-2009 kl. 00:32 |
jonaskp skrev:
Jeg tror ikke du kan få plugin'et til at gå i standby,
mens der kører LiveTV. Sidst jeg tjekkede skulle den stå
i Home Screen uden noget der kørte, for at kunne gå i
standby. Hvis den kunne gå i standby mens LiveTV kørte,
ville den jo også teoretisk kunne gå i standby midt i en
god film . |
Ja det er dilemmaet :-) Jeg vil gerne have MP til at opføre sig så tæt på det almindelige TV som muligt - det er irriterrende at skulle huske at slukke for LiveTV for at den kan gå i standby af sig selv.. Jeg kunne leve med at skulle skifte til Home Screen, hvis Powerscheduler så bare kunne lukke for LiveTV inden den gik i standby, men det kan den heller ikke. Mvh Kenneth
|
 |
jonaskp
Guld medlem
|
Sendt: 19-Januar-2009 kl. 11:47 |
Det kan være det er mig der er dummere end andre folks børn, men hvorfor er det at du vil have den til at kunne dette? Når jeg er færdig med at se tv, så plejer jeg da at slukke for LiveTV - ingen grund til at det bare står og kører.
Og på et almindeligt tv skal du vel også slukke for det - eller mener du en form for autostandby hvis TV'et bare har stået i 5 timer uden at man har rørt det?
Jeg har svært ved at se problemstillingen, men det kan være at du bare har et for mig hidtil uopdaget tv-behov.
|
 |
kennethdarling
Bruger
|
Sendt: 19-Januar-2009 kl. 12:24 |
Fordi jeg har en kone og 3 børn som helt sikkert ikke husker at slukke for Live TV  Derudover er jeg lidt træt af at skulle skifte til Live TV og rulle ned i menuen til "TV on/off" for at slukke for Live TV. Jeg har ikke autostandby på mit nuværende TV, men dér skal jeg jo også kun slukke for TV'et. Nu hvor jeg har introduceret Mediaportal skal jeg slukke for både TV og mediecenter (ved at slukke for live tv for at den kan gå standby) Mvh Kenneth
Redigeret af kennethdarling - 19-Januar-2009 kl. 12:25
|
 |
jonaskp
Guld medlem
|
Sendt: 19-Januar-2009 kl. 12:41 |
Jamen, så må de lære det .
Kan lidt bedre følge dig så. Et par tricks: LiveTV kan (ligesom alt andet medie-afspilning) stoppes med "stop" knappen (lille firkant) på din remote (hvis du har sådan en - hvilken slags?). Hvis du har en MCE remote, er der en knap du kan kode til TV ON/OFF - så skal du kun rode med en remote. Og sidst men ikke mindst, du kan, ved hjælp af MCE recieverens IR-blaster lave en makro som, når du trykker på en knap (fx rød teletext) kan gå til Home-screen, stoppe LiveTV (eller andet afspilning) og Blaste TV ON/OFF command til dit tv via et plugin til MP der hedder IR suite.
Ovenstående kræver selvfølgeligt at du har en MCE remote, men så burde det også kunne lade sig gøre (jeg har ikke prøvet lige den kombination, men en del andre, og der skulle ikke være nogen problemer i det).
|
 |
kennethdarling
Bruger
|
Sendt: 19-Januar-2009 kl. 13:01 |
jonaskp skrev:
Kan lidt bedre følge dig så. Et par tricks: LiveTV kan (ligesom alt andet medie-afspilning) stoppes med "stop" knappen (lille firkant) på din remote (hvis du har sådan en - hvilken slags?). Hvis du har en MCE remote, er der en knap du kan kode til TV ON/OFF - så skal du kun rode med en remote. Og sidst men ikke mindst, du kan, ved hjælp af MCE recieverens IR-blaster lave en makro som, når du trykker på en knap (fx rød teletext) kan gå til Home-screen, stoppe LiveTV (eller andet afspilning) og Blaste TV ON/OFF command til dit tv via et plugin til MP der hedder IR suite. |
Jeg har MCE remote, så dette er super info, tak! Desværre tror jeg ikke der var IR Blaster med, men jeg har også et B&O tv, så det kan jo ikke styres med standard IR signaler alligevel..
|
 |
jonaskp
Guld medlem
|
Sendt: 19-Januar-2009 kl. 14:09 |
Hmm, hvis B&O slet ikke kan modtage almindelige IR-signaler så er det lidt svært at gøre så meget ved.
Jeg kan ikke huske om default plugin til MCE remote'en kan klare Makroer, men ellers så mener jeg godt at IR-suite kan klare makroer i MP selv uden IR-blaster. Så kan du jo evt. lave en makro der går til Home Screen og stopper afspilning - så er du da kommet noget ad vejen.
IR-blaster-delen af MCE Remote + reciever består sådan set bare af to lange ledninger med en lille IR-sender for enden. Bag på recieveren skulle der være to stik (ligner mini-jack til hovedtelefoner) som disse ledninger kan sættes til. Jeg troede faktisk at det var standard at det fulgte med til MCE remote, jeg syntes ihvertfald ikke der stod noget specielt på min pakke.
Jeg bruger det blandt til automatisk at tænde for tv'et når HTPC'en er startet op. Så skal jeg kun tænde for HTPC'en, og når den så er bootet ind til windows så tænder skærmen - så slipper jeg for boot-logoer og deslige. Det skulle også kunne fungere når man slukker PC'en, men det virker ikke 100% - tror der er en bug i IR-suite i forhold til de nyere versioner af MP.
|
 |