recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Setup til PS3 - TV & Lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSetup til PS3 - TV & Lyd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jakeromedk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Setup til PS3 - TV & Lyd
    Sendt: 03-Marts-2009 kl. 14:35

er blevet begavet med en PS3 og mangler nu et par gode råd:

1. Den gamle plasma 800x400 !!! er pensioneret og skal nu vælge nyt TV min. 40" og maks 7.500 kr. Er full HD og 100 hz nødvendigt til PS3 spil hhv. Blu-Ray afspilning ? har kigget på kdl 40w4000 (primært pga. mpg4 og positiv omtale og samsung 40a656 (100hz) - men overvejer at forblive i plasma - forslag ønskes

2. hvilket højttalersetup kan anbefales - enten i logitech-genren eller noget a la en soundbar som f.eks. yamaha ysp-serien - noget som samtidig er til at holde ud at se på - alternativt let at stille op/pakke ned ;-) af hensyn til fruens øjne.....

3. hvordan klarer jeg tilslutningerne fra PS3 til skærm (regner selvf. med HDMI, men hvordan så med lyden fra PS3 - skal den gå via TV eller hvordan ?

J.

Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 14:36

jakero,

Velkommen til recordere.dk

1. Du behøver ikke FullHD på en 42" skærm fra normal tv afstand f.eks. 3 meter. Sony modellen du referer til er ganske udemærket hvis du vil have LCD omend 4500 serien er en del bedre. Spørgsmålet er, når du har været forvent med plasma, om du så kan blive tilfreds med en LCD?  Med dit budget vil jeg helt sikkert kigge på panasonic plasma enten 42" PX80 eller de nye C10 eller X10 modeller.

2. Det er enormt svært at anbefale et højtalersetup når budgettet ikke er kendt

3. Hvis du vil have HD lyd fra PS3'en så skal du anvende HDMI og have en surround Receiver der er kan modtage et HD signal via PCM korrekt. Dette skyldes at PS3'en _kun_ kan sende HD lyd ud via PCM. Således kører du 'HDMI ud' fra PS3 til 'HDMI ind' på Receiveren, og 'HDMI ud' fra Receiver til 'HDMI ind' på skærmen. Der findes forskellige typer HDMI receivere og derfor er det vigtigt at du køber den rigtige! 

Et eksempel i den billige ende af skalaen er Marantz SR-4002 til rundt 3-4k. Den har dog kun 2 HDMI inputs og kan kun modtage HD lyd gennem PCM. Ellers kan jeg anbefale Onkyo f.eks. 606 eller Pioneer LX51 i den lidt dyrere ende. Sony er også en mulighed men de receivere kender jeg ikke så godt.

Håber det hjalp lidt

/Halsted   

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu