recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Store problemer med Squeezecenter på NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStore problemer med Squeezecenter på NAS

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
CrazyA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Emne: Store problemer med Squeezecenter på NAS
    Sendt: 05-Marts-2009 kl. 12:49
Hej alle

Håber der er nogen der kan hjælpe mig, med det problem som jeg har beskrevet nederst i denne tråd 
Ser frem til at høre fra jer
Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Marts-2008
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 13:03

Jeg er i gang med et projekt der ligner dit, bare på en TS-209-II istedet. Jeg regner med at blive færdig med opsætningen i aften, så må vi se om jeg render ind i samme problemer som dig :-)

Jeg mangler kun at konfigurere squeezecenter på NAS!!

Jeg kan se i en anden tråd af dine, at du er skuffet over Sonos - har du helt droppet at gå den vej?

Til top
CrazyA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 14:09
Hej SSvenSSon

Glæder mig til at høre dit resultat

Ja jeg leverede Sonos tilbage til HFK, da det efter min mening havde nogle ting, som jeg ikke kunne leve med. Specielt det med, at jeg ikke kunne se album kunstner, når jeg browsede mine album´s. Kan heller ikke lade være med at tænke, om det ville have kørt endnu langsommere mht. Cover visning, hvis det var kommet op at køre på NAS ? (Nogen der ved det ?)

Men jeg må også erkende, at hvis jeg ikke kan få Squeezebox´n/Squeezecenter til at køre ligeså godt over NAS som på min PC.
Så ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal gøre, måske bliver det så bare min Ipod Touch i en dock. For så kun at bruge min Squeezebox til internet radio. Da jeg jo så heller ikke skal have PC´n tændt.

Kunne egentligt godt tænke mig at spørge alle jer, som har Squeezecenter til at køre på NAS, kører det ligeså hurtigt som på jeres PC? (hvis i da har prøvet at køre det over PC´n)
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 14:21

Jeg oplever ingen forsinkelser med cover visning på Sonos.

Når jeg tilføjer nyt musik til en af de 2 stier jeg har på NAS, tager det heller ikke lang tid at køre en opdatering af biblioteket (har godt 100GB liggende).

Til top
CrazyA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af Bhund Bhund skrev:

Jeg oplever ingen forsinkelser med cover visning på Sonos.

Når jeg tilføjer nyt musik til en af de 2 stier jeg har på NAS, tager det heller ikke lang tid at køre en opdatering af biblioteket (har godt 100GB liggende).

Skal den ikke loade billederne ind, når du browser dine album hver gang du har haft lukket Ipeng ?
Vil også gerne lige høre dig, om du kender en måde således at du kan få vist album kunstner under album browsing ?
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 15:09

Ipeng? Er det ved brug af Ipod Touch som controller du tænker på?, mindes bare ikke at den App jeg bruger hedder Ipeng.

Jeg har mine mapper sorteret således:

NAS/Multimedia/MP3/"genre"/Kunstner

alt med eks. Kim Larsen ligger så i samme mappe, og cover art er ens for alle - et billede af Kim Larsen.

Når jeg skal finde en sang, bruger jeg primært search folders funktionen.

"Kim Larsen - Jutlandia" står i display. Et meget lille coverart på kunstnernavn kan ses helt øverst - har kan der dog godt være en lille forsinkelse.

Det er som jeg husker det i hvert fald.

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af CrazyA CrazyA skrev:

Kunne egentligt godt tænke mig at spørge alle jer, som har Squeezecenter til at køre på NAS, kører det ligeså hurtigt som på jeres PC? (hvis i da har prøvet at køre det over PC´n)

At sammenligne CPU performance på et NAS med en PC er som at sammenligne en cyckel med bil, den er bare langsommere, meget mindre cpu, meget mindre RAM. Webinterfacet bør ikke være din primære indgang til SC, brug squeezebox, fjernbetjening, Duet controller, Ipeng eller lign..

Et NAS er i hovedsagen en harddisk med et netkort (og lille bitte CPU og lidt RAM). Nu er der sikkert nogen der stejler men det er det altså.

Så kan man diskutere om SC er for tung og kunne være kodet anderledes. Jeg køre fra vores laptop idet den alligevel altid er tændt når vi er hjemme.
Til top
CrazyA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af Bhund Bhund skrev:

Ipeng? Er det ved brug af Ipod Touch som controller du tænker på?, mindes bare ikke at den App jeg bruger hedder Ipeng.

Ja Ipeng er til Ipod Touch, men for Squeezebox. Ikke til Sonos 
Til top
CrazyA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af CrazyA CrazyA skrev:

At sammenligne CPU performance på et NAS med en PC er som at sammenligne en cyckel med bil, den er bare langsommere, meget mindre cpu, meget mindre RAM. Webinterfacet bør ikke være din primære indgang til SC, brug squeezebox, fjernbetjening, Duet controller, Ipeng eller lign..

Et NAS er i hovedsagen en harddisk med et netkort (og lille bitte CPU og lidt RAM). Nu er der sikkert nogen der stejler men det er det altså.

Så kan man diskutere om SC er for tung og kunne være kodet anderledes. Jeg køre fra vores laptop idet den alligevel altid er tændt når vi er hjemme.

Kan slet ikke styre det med min remote/Ipeng, da systemet så fryser
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 16:42
Fungerer det med fjernbetjeningen til din classic?

Det kan også være der er hjælp at hente i denne tråd:http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=51929

Til top
CrazyA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Fungerer det med fjernbetjeningen til din classic?

Det kan også være der er hjælp at hente i denne tråd:http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=51929

Nej det virker desværre heller ikke, syntes jeg har kigget. Men uden held endnu.
Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Marts-2008
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2009 kl. 08:46

Jeg har fået mit setup til at spille nu :-)

..men helt smertefrit var det nu ikke, jeg havde store problemer under installationen af duet controlleren. Så jeg opdaterede firmwaren på min routen og tildelte både controller og receiver fast IP adresse.

Da jeg så startede NAS'en op igen, så sagde den også noget om at squeezecenter var crashed og Mysql was sleeping, men efter at have stoppet og startet squeezecenter manuelt, så virkede det.

Jeg har dog kun kopieret et par albums over på NAS'en til at starte med, så hastigheden kan jeg ikke udtale mig om endnu, men nærmere opdatering følger når jeg kommer dertil.

Jeg så et sted at man kan flytte noget af afviklingen over på en USB stick tilsluttet NAS'en, det er måske værd at undersøge om det kan øge performance?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu