recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Firedtv win 7 x64
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFiredtv win 7 x64

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Vanda Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-April-2006
Status: Offline
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Emne: Firedtv win 7 x64
    Sendt: 05-Marts-2009 kl. 16:33

Er der nogen der har fået firedtv C/CI til at virke med Windows 7 x64?
Jeg kan se at der er kommet nye drivere men det er vist kun til dem som har flere Firedtv'er sluttet til.

http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/index.php?sid=123 6007324

Der er også kommet ny firmware idag:
http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/index.php?sid=119 0144259

Redigeret af Vanda - 05-Marts-2009 kl. 16:37
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 18:23
Du har ikke brug for 64bit til et media center...

1. Operativ systemet er i beta.
2. 64bit er i beta generelt specielt ift end user.
3. Eneste grund pt til at bruge 64 bit i et Medie Center Setup er hvis man Virtualiserer servere og den slags. Et standalone media center med fem klienter der agerer filserver og gaming rig har kun i begrænset omfang brug for mere end 2gb ram og et dedikeret gfx kort i highend afdelingen med 8xxmb ram...
4. 64 bit udnyttes ikke af VMC hverken på VMC W7MC eller XPMCE
5. Hardware producenter fokuserer ikke på 64-bit dersom mindst 80% af end user markedet stadigvæk kører 32-bit...

Må jeg spørge hvorfor du og andre vil udsætte jer selv for 64-bit?

Min Officepc kører med et GT8800 og en Quad Core q6600@3ghz. og 2 gb 6400 Ram....Jeg kan køre alle spil....Og office pcén kan samtidigt serve tre ekstendere og køre en Virtuel WHS hvis det skulle være....Har testet det...

Redigeret af Patriarken - 05-Marts-2009 kl. 19:58
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Vanda Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-April-2006
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 20:36

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

3. Eneste grund pt til at bruge 64 bit i et Medie Center Setup er hvis man Virtualiserer servere og den slags. Et standalone media center med fem klienter der agerer filserver og gaming rig har kun i begrænset omfang brug for mere end 2gb ram og et dedikeret gfx kort i highend afdelingen med 8xxmb ram...
5. Hardware producenter fokuserer ikke på 64-bit dersom mindst 80% af end user markedet stadigvæk kører 32-bit...

Min Officepc kører med et GT8800 og en Quad Core q6600@3ghz. og 2 gb 6400 Ram....Jeg kan køre alle spil....Og office pcén kan samtidigt serve tre ekstendere og køre en Virtuel WHS hvis det skulle være....Har testet det...

Jeg vil lige sige at jeg har fået det til at virke nu.

Jeg har ikke brug et x64 mediacenter- korrekt, men det er på min arbejds pc hjemme, hvor jeg skal kører x64 for at kunne udnytte de programmer som jeg bruger i firmaet.

Win 7 er ikke beta længere for nogle , den er rc1 og kører fantastisk, selv en x86 enspænder som dig skulle prøve det en dag.

Hvis det kun er mediacenter har du ret, men jeg tror at mange bruger deres alm. pc til at installere htpc på.
Jeg bruger dvbviewer for at kunne se lidt tv engang imellem når jeg arbejder hjemme, og så bruger jeg den til at optage med.
Meget simpelt at afspille når jeg har et tv med usb indgang, blot kopierer filmen/indlægget der er optaget over på en usb nøgle og indsæt i tv'et.

På den måde behøver man ikke så meget at have så meget maskineri stående.

Så for mig er det ikke interessant at hører dig kommenterer x64 hver gang et medlem spørger om råd til x64, der er måske en grund.

Om 3-5 år kører alle alligevel 64 bit.

Redigeret af Vanda - 05-Marts-2009 kl. 20:36
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af Vanda Vanda skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Jeg vil lige sige at jeg har fået det til at virke nu.

Jeg har ikke brug et x64 mediacenter- korrekt, men det er på min arbejds pc hjemme, hvor jeg skal kører x64 for at kunne udnytte de programmer som jeg bruger i firmaet.

Win 7 er ikke beta længere for nogle , den er rc1 og kører fantastisk, selv en x86 enspænder som dig skulle prøve det en dag.

Hvis det kun er mediacenter har du ret, men jeg tror at mange bruger deres alm. pc til at installere htpc på.
Jeg bruger dvbviewer for at kunne se lidt tv engang imellem når jeg arbejder hjemme, og så bruger jeg den til at optage med.
Meget simpelt at afspille når jeg har et tv med usb indgang, blot kopierer filmen/indlægget der er optaget over på en usb nøgle og indsæt i tv'et.

På den måde behøver man ikke så meget at have så meget maskineri stående.

Så for mig er det ikke interessant at hører dig kommenterer x64 hver gang et medlem spørger om råd til x64, der er måske en grund.

Om 3-5 år kører alle alligevel 64 bit.

Jeg er ikke enspænder på 32bit eller noget som helst andet. Jeg tester meget forskelligt inklusiv stort set alle windows platforme der kan køre 64bit.

Dette er et HTPC forum hvor folk spørger om råd til hvordan man laver et stabilt HTPC setup og hvilke hard- og softwareløsninger man bør vælge for at få den bedste oplevelse.

Jeg vil sætte min egen samvitighed på prøve hvis jeg begyndte at sige at folk skulle bruge 64bit. Det er ikke modent, hverken på driver niveau eller på applikationsniveau, hverken på Vista eller på W7.

Jeg kan ikke tælle hvor mange 64bit Workstations jeg har sat op, ligesom jeg ikke kan tælle hvor mange HTPC'ere jeg har bygget igennem årende.

Mine anbefalinger og prædikener er baseret på faktiske erfaringer og ikke et nåssefår's på tweak.lort der benchmarker en HTPC board på 64 bit og konkluderer ift oc potentiale....

At der så render en masse n00bs rundt der primært finder deres inspiration på tweak.lort  og som imponeres af 3dmarks, sysmarks osv og så tror at den hellige grav er velforvaret ift en HTPC....Det kan jeg kun sige "too bad to sad" til..

Men hjerteligt tillykke, jeg håber du er i stand til at presse dit 64bit system med alle de mange applikationer der ligger lige til højreben og som er et greb i lommen for den gængse Windows bruger...

Og om fem år så findes der sikkert 128bit og der er kommet 2 nye versioner af Windows....

Om du finder det interessant eller uinteressant at jeg kommenterer på folks valg af 64-bit, det er jeg fløjtende ligeglad med. Jeg har ret til at have min mening og ytre den. Den har merit i denne HTPC sfæren, hvadenten du kan lide det eller ej...

Redigeret af Patriarken - 05-Marts-2009 kl. 21:43
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2009 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af Vanda Vanda skrev:

Så længe der står beta foran windows 7 er det en beta.
Læg mærke til den lille dejlige tekst i højre hjørne. :)

Hvis du både skal arbejde på din pc, surfe, spille, og alt andet. så er det måske ikke et media center du har brug for. :)

Til top
jacobjust Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-August-2008
Sted: Denmark
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2009 kl. 12:53
Hej Vanda

Du nævner du har fået det til at virke - men kunne du ikke lige fortælle hvordan - så vi andre ikke skal oprette en tråd om det igen ?

Jeg vil gerne høre hvordan du har fået din FireDTV C/CI til at virke med en S/CI driver ...

Men lad mig høre hvordan ...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu