recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Surround System? vejledning søges!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy Surround System? vejledning søges!

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny Surround System? vejledning søges!
    Sendt: 04-Marts-2009 kl. 11:52

Hey people!

Jeg har meget længe overvejet, at købe et nyt surround system, men besluttede mig for at vente til jeg skulle flytte pga. plads. Men det nye hus er langt fra at blive færdig, så jeg vil købe nu.

Stuen er på 20 kvm.

Jeg går selvfølgelig efter HD-lyd. Først skal jeg have på plads, hvilket surround højtaler jeg køber, derefter skal jagten på receiveren begynde. Men jeg havde nok forestillet mig noget Onkyo, Yamaha eller Pioneer.

Mht. højtaler er det meget svært, men indtil videre har jeg kigget på følgende B&W:

Front: 2 x DM683  =  8998kr.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/gulvfront/bw_ dm683_hoejttaler_sort.htm

Bag: 2 x DS3  =  5998kr.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/bag/bw_ds3_ba ghoejttaler_sort.htm

Center: HTM61  =  4499kr.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/center/bw_htm 61_centerhoejttaler_weng.htm

Sub: ASW610XP  =  6699kr.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/subwoofer/bw_ asw610xp_subwoofer_kirsebaer.htm

I alt = 26.194kr.

Er dette system for kraftigt mht. rum størrelse osv. eller kan jeg godt udnytte det fuldt ud?

Kan der fås noget bedre til mindre penge eller i samme prisklasse?

I må meget gerne hjælpe med at sammensætte et system?

Hvad vil I anbefale?

Hvilken receiver burde jeg købe til at drive dette system helt optimalt?

Tak på forhånd.

Redigeret af Tech2009 - 06-Marts-2009 kl. 11:34
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 21:44
Ingen der kan hjælpe?
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 22:27
Det er i høj grad et spørgsmål om smag og brug, men jeg ville personligt kigge lidt til Dali Ikon serien, der findes i flere størrelser. Grunden til dette valg er at der er bånddiskanter og i øvrigt rigtig god lyd til prisen. Jeg kender ikke så meget til B&W, men lyttede til dem inden jeg bestemt mig for Dali Ikon 7, og valgte dem fra pga den lidt uldne lyd (efter min smag), men igen er det megt et spørgsmål om smag. Ikon er lette at trække
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 22:43
Jeg synes du skulle tage et lyt på B&W CM7 i stedet, hvis du allerede kan li B&W.

Det er i mine øre en LANGT bedre højtalere end den du har valgt.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 22:58

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/dali _ikon_6_51_hoejttalersystem.htm  

Et godt alternativ som har fået rigtigt gode anmeldelser. 

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Manic Miner Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Branchemedlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 23:20
Hvad receiver angår så kunne Pioneer være et fint alternativ da du som en lille prik over i'en kan udnytte SR funktionaliteten i dit TV 

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 23:25
Kan kun anbefale Pioneer receiver, er super tilfreds med min. Den har kun 2 cm. luft på oversiden,men bliver ikke særlig varm
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 23:46

Ja, Pioneer SC-LX81 ser også rigtig lækker ud. Den har også fået super anmeldelser bl.a. hos whathifi. Klart den bedste receiver i den prisklasse.

http://whathifi.com/Review/Pioneer-SC-LX81/

Mht. Dali, så synes jeg B&W lyder bedre. Jeg har aldrig nogensinde hørt bedre lyd end B&W, og er virkelig blevet forelsket i B&W højtaler. Jeg fortæller selvfølgelig ikke kæresten, at jeg er forelsket i en anden, men det bliver kun mellem os boys.

Til mkirkelund:

Hvis jeg vælger B&W CM7 i stedet for DM683, så skal de andre højtaler jo også matche, da CM7 jo er i 700-serien og de andre er i 600-serien, hvilket så vil blive overdrevet dyrt. Jeg skal jo også bruge en del på receiveren, så jeg får nok ikke kæresten med på det.

Jeg har heller ikke hørt CM7 spille, men jeg kan sige dig, at DM683 spiller kanon godt. Var i Hifiklubben og høre på dem.

Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 23:48
Jeg er ikke vildere imponeret over dem. HVOrfor egentlig ikke vælge nogle "rigtige" baghøjtalere?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 23:56

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jeg er ikke vildere imponeret over dem. HVOrfor egentlig ikke vælge nogle "rigtige" baghøjtalere?

Hm, man kunne godt vælge nogle B&W DS3.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/bag/bw_ds3_ba ghoejttaler_sort.htm#

Lad os bare sige, at jeg valgte CM7. Hvordan skulle resten af systemet se ud?

Du skal stadig huske på, at min stue kun er på 20 kvm. Jeg vil gerne kunne udnytte hele systemet helt optimalt og fuldt ud.

Til top
ZuluKongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Marts-2007
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2009 kl. 09:50

Har du overvejet noget miller and kreisel ?? prøv at tjekke det ud

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2009 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af ZuluKongen ZuluKongen skrev:

Har du overvejet noget miller and kreisel ?? prøv at tjekke det ud

Jeg kender faktisk slet ikke Miller and Kreisel, men jeg kan se, at Tapeconnection har noget M&K højtaler.

Kan ikke rigtig finde andre DK-butikker, som har M&K.

Har du selv et M&K system? Fortæl om dine oplevelser omkring disse, hvis du har?

Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu