|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Oddense ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-December-2008 Status: Offline Point: 4 |
![]() Sendt: 26-Januar-2009 kl. 22:25 |
Hej! Jeg har været i gang med at lave et hifimøbel i 19 mm mdf og er nu kommet til opsætningen. Det er planen, at det skal hænge på væggen men problemet er at det vejer omkring 20 kg uden indhold. Jeg skal sætte møblet fast i nogle lægter i en gipsvæg, men tror I bare jeg kan sætte nogle ordentlige skruer i?? Hvad er jeres erfaringer?? Dimensionerne på mit møbel er 25x100x50 cm (h x b x d)
|
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Du skal bruge nogle rosett expandet rawplugs - de er beregnet til gipsvægge.
Men husk at være sikker på at vægen kan tåle vægten af møbel + komponenter |
|
![]() |
|
wulffnielsen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
![]() |
Hejsa.. Jeg er lige blevet færdig med et næsten identisk projekt. MVH Morten |
|
Sony KDL-40W4500 | Sony BDP-S550 | Denon DVD2900 | Marantz SR-9200 | Mit setup
|
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Wulff, det er nærmest præcist det samme jeg har gang i!
Andre mål, og en sort med mere glans, stoflåger og vinklede kanter! ![]() Hvordan er det nemmest at lave de vinklede kanter? - kan det samles først, og så skæres til? |
|
![]() |
|
Oddense ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-December-2008 Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Hej Så har fået mit møbel sat op og er egentlig rigtig godt tilfreds med resultatet. Kommer nogle billeder senere da jeg ikke lige kan få det til at fungere Redigeret af Oddense - 27-Januar-2009 kl. 23:46 |
|
![]() |
|
eichmeier ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 358 |
![]() |
hvordan har du lavet den vinklede kant, så den ikke er skarp ??
/eichmeier |
|
![]() |
|
![]() |
Den laver du ved at skære i smig, og så gå efter med en gang knofedt og lidt sandpapir.
|
|
![]() |
|
eichmeier ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 358 |
![]() |
ok, du har bare slebet kanten af bagefter.
HVad hvis man vil have skuffer eller låger ??? Nogen der ved hvordan man laver det. hvad har du brugt, en bordrundsav, eller en håndrundsav, har nemlig kun en håndrundsav. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har brugt en håndrunsav, et waterpass og nogle skruetvinger
Ved skuffer, så kan du lave en kasse. bagefter ligger du skinner på siderne af kassen. De kan købes i alle byggemarkeder med respekt for dem selv. Kig evt. i min hjemmebio, der er nogle billeder |
|
![]() |
|
![]() |
dem har jeg set, men jeg kan ikke se nogen låger / skuffer ?
Andet end på din tegning /eichmeier |
|
![]() |
|
![]() |
Nej, jeg har ikke lavet lågerne endnu. Mit projekt er i stilstand.
Lågerne laves med en fræser, et stykke mdf, en sav og noget højttalerstof. Du kan nok få savet alt træet ud i ex. Bauhaus, men det koster. Men det er måske en god ide hvis du føler det er lidt uoverskueligt. |
|
![]() |
|
![]() |
det føler jeg ikke, er bare i tvivl om hængsler etc.
Og jeg vil helst vide alt og lidt mere inden jeg går igang, da der hurtigt bliver brugt nogen penge når man skal ud og købe MDF, 16mm er vel nok ? Hvordan med en fræser ??, er det ikke "bare" en ramme med stof spænd på ? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |