|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
audio ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2009 Status: Offline Point: 373 |
![]() Sendt: 07-Marts-2009 kl. 08:29 |
|
Har testet to drev, Pioneer BDC-202BK og LiteOn DH-4O1S. Pioneer drevet virker som det mest velbyggede og larmer ved de forskellige medier generelt lidt mindre. LiteOn er dog modsat Pioneer modtagelig for justering af drev-hastigheden, og bliver ved neddroslingen sort set lydløst. Eneste LiteOn minus er CD afspilning, hvor drevet afgiver en meget svag pivelyd, som dog er langt svagere end Pioneer’s omdrejningsstøj ved afspilning af samme medie. Så lige nu ser det ud til at blive LiteOn DH-4O1S, men hvad er jeres erfaringer. Er der andre drev som er (næsten) lydløse? |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
køb et eksternt og/eller flyt den eller din computer til et andet rum
|
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
audio ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2009 Status: Offline Point: 373 |
![]() |
|
Men jeg skal bl.a. bruge den som CD-afspiller, og vil gerne have nem adgang til drevet.
Jeg bruger CD Bremse (http://www.cd-bremse.de/) og AnyDVD (http://www.slysoft.com/en/anydvd.html). Hvis man med CD Bremse sætter hastigheden til 4x, så går det ud over lyden ved Blue-ray afspilning. Det kører i stedet fint og lydløst med AnyDVD sat til Medium hastighed. |
||
![]() |
||
jonaspoulsen1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 54 |
![]() |
|
Jeg har selv Pioneer BDC-202BK og kan ikke rigtig få det til at kører ordenligt. Men det er nok et softwareproblem. Vil dog godt udelukke det ikke er drevets firmware. Er der nogle der har prøvet at opdaterer dette?
|
||
![]() |
||
- Dark Nebula - ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2008 Status: Offline Point: 109 |
![]() |
|
Bruger selv NeroDrive speed (Findes i Nero install.) og er ganske tilfreds med det.. Man kan også bestemme hvor lang tid drevet skal snorre rundt efter man har smidt en skive i drevet og 1sek må vidst være nok !
Har PIONEER BDC-202 og det fungere udmærket. Har ikke haft behov for at teste andet da NeroDrive speed fungere optimalt til dette formål at styrre hastigheden på drevetsom efterfølgende blvier helt lydløst og ikke lyder som en Turbine Engine der bliver slidt i stykker på 5måneder Redigeret af - Dark Nebula - - 07-Marts-2009 kl. 15:12 |
||
Diablo 3 On It's Way
Now Four Characters: || Barb. || Witch Doc. || The Wizard || The Monk || |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ok, det må jeg lige prøve. Jeg kunne ikke styre Pioneer hastigheden med de to førstnævnte programmer, og troede derfor ikke at drevet supporterede det. |
||
![]() |
||
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
|
Meget mystisk - jeg har samme drev og har prøvet ALT hvad jeg kunne finde af dimser til at nedsætte hastigheden - alle de her nævnte samt tre versioner af Nero Drivespeed. Intet har virket. Det larmer ufrotrødent videre og jeg var begyndt at gætte på, at det måske var fordi det er et SATA drev. Har du gjort noget særligt for at få det til at virke? MVH. |
||
![]() |
||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
|
enand, måske er dit drev en mandagsmodel?
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Prøv at opdatere firmwaren...
http://www.pioneer.eu/files/support/BDC/BDC202_FW107EU.zip Dertil kan du prøve et gammelt Pioneer utillity jeg har liggende, som kan styre speed i firmware. Jeg ved ikke om det virker med nævnte drev, men jeg har brugt det til Pioneer, Liteon og NEC drev med success. Det gode ved det er at der ikke skal køre nogen Windows Utilities da ændringer sker via firmware og at drevet ikke spinner op i "hyperdrive" såfremt at der sidder en disk i ved boot/post...... http://patriarken.mine.nu/dvdutils_103.zip Redigeret af Patriarken - 08-Marts-2009 kl. 10:10 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
|
Tusind tak for respons - jeg melder tilbage. MVH. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nu prøvede jeg ikke firmware opdateringen, men dvd rom utility kunne ikke se nogen af mine 2 Blue-ray drev. Ærgeligt, det virkede ellers som et rigtig praktisk stykke værktøj. |
||
![]() |
||
jonaspoulsen1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 54 |
![]() |
|
Fik præcis samme fejl da jeg prøvede at opdaterer firmware til drevet. Det kunne ikke findes. Er der overhovedet nogen det er lykkes for? |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |