Jeg får tv-signal gennem Yousee. Jeg har deres Samsung boks (den første, uden harddisk) som står til 720p. Normalt er jeg godt tilfreds med Yousee signalerne. Men jeg har tidligere bemærket, at SAS liga fodbold på 3+ og TV2 Sport ikke altid har et godt billede. Når der er close-up er billedet fint, men så snart kameraet er på afstand og der er bevægelse - det meste af kampen - er det som om spillerne "smelter ind" i græsset, der er med andre ord ingen skaphed i billedet. Jeg bemærkede det senest i går på 3+ (Randers-FCK) og igen i dag på TV2 Sport (Horsens-OB). Da jeg er stor fodboldfan så jeg også La Liga (Barcelona-A.Bilbao) på Kanal5 (eller var det 6'eren?) i går aftes, og her var billedet superskarpt. Det samme i dag på Kanal5 HD hvor det opskalerede billede fra FA Cup'en (Arsenal-Burnley) også er superskarpt. Det samme gælder for SD billedet på Kanal5 SD. Jeg har normalt heller ikke problemer med Premier League kampene på C+ kanalerne.
Er det en "fejl" hos Yousee/TDC eller er det tv-kanalerne der komprimerer tv-signalerne? Eller er det blot dårligere kameraer der anvendes (det er vel de samme der "filmer" alle SAS loga kampene, hvad enten de vises på 3+ eller TV2 Sport?
Redigeret af Nordic2007 - 08-Marts-2009 kl. 15:06