|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
mivi71dk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 352 |
![]() Sendt: 08-Marts-2009 kl. 22:49 |
|
Hej
Jeg har for noget tid købt et bluray drev (plextor). Når jeg afspiller en film (i dette tilfælde med PowerDVD 8.0) hakker den ganske lidt. Næsten ikke til at se - og alligevel nok til at irritere. Jeg lavede før jeg købte det en test og mit skærmkort var vist lidt i underkanten. Er det en fornuftig antagelse at det er skærmkortet der er synderen? Og hvad skal jeg evt. købe i stedet for (det er et on board nu)? Skal bare have HDMI og godt billed. |
||
![]() |
||
bulk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Status: Offline Point: 976 |
![]() |
|
Måske du skulle skrive hvad din computer består af ! Redigeret af bulk - 08-Marts-2009 kl. 22:56 |
||
![]() |
||
mivi71dk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 352 |
![]() |
|
ja - det tænkte jeg nogen ville skrive :)
(Ville jeg selv have spurgt efter)... Kommer her: AMD Athlon 64 Dual Core 5000+ (2.6 Ghz) 4 Gb RAM Vista Home Premium 320 Gb SATA HDD Plextor PX-B920SA BluRay Drev BioStar bundkort nForce chipset nVidia GeForce 7050 PV / nVidia nForce 630a |
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
Ja, medmindre jeg tager fejl er det faktisk et ældre board med et ditto grafikkort (med ældre mener jeg ca 2 år) Og det savner næsten helt sikkert hardware acceleration or blu-ray, fx h264. Du skulle nok blot skaffe dig et grafikkort med ovennævnte muligheder, det kunne være et ATI HD 4550 kort. Det giver dig både hardware acceleration og en bedre grafik på een gang, desuden kan der være 7.1 LPCM lyd ud på HDMI. HDMI har naturligvis også HDCP. Når der er hardware acceleration aflastes din CPU meget. Du skal have et kort med HDMI ud, det sælger sapphire. Det koster omkring 400.- (ca. helt ned til 320) og har passiv køling. Der er også et HD4350 som kan det samme, ved ikke om det er passivt. HD 4550 bruger max 25 watt. |
||
![]() |
||
jonaspoulsen1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 54 |
![]() |
|
Jeg mener at have hørt om folk der har kørt blu-ray med langt mindre. Prøv evt. at trykke CRTL-ALT-DEL mens du kører filmen i fuldskærm og se hvor meget systemet bliver presset. Jeg syntes det lyder som om at du er offer for en forkert indstilling af skærmkort. De fleste blu-ray film er optaget med 24 FPS (billeder i sekundet). Derfor skal dit graffikort også sende præcis 24 billeder afsted til skærmen. Dette gøres ved at indstille opløsningen f.eks. til 1920x1080 ved 24 Hz (opdateringshastighed). Sender dit GFX f.eks. 25 Hz eller 50 Hz vil det opleves som hakkeri/judder specielt ved panoreringer. Der er rigtig mange tråde omkring dette emne. F.eks. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=59426. Søg f.eks. 24p/judder her på siden. Så prøv at tjekke dette inden du køber nyt. Prøv også at opdaterer firmware i drevet. Bare for at udelukke dette. Men som Ken_T skriver mangler du måske noget hardware acceleration, men det er da forsøget værd. Men du kan også komme ud for at et helt nyt og hurtigt GFX vil judde. Det er et sprøgsmål om indstilling. |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Du tager ikke fejl. Det onboard kort er noget lort for at sige det lige ud. Køb et Direct X 10.0 Grafikkort med HDMI.( Dit nuværende er et underpowered og i øvrigt ganske buggy DirectX 9 gfxkort UDEN HWaccelleration) Eller køb et bundkort med DX10 onboard gfx (780g nf82/8300 eller Intel G45/NF93/9400) Redigeret af Patriarken - 09-Marts-2009 kl. 05:11 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har kontrolleret maskinen for belastning og hvad har vi. Jeg har opdateret alle BIOS og Firmware jeg kunne finde. Undtagen mit Plextor drev. Jeg har kontrolleret mine skærmkortsindstillinger. Jeg hælder selv meget til, at det er skærmkortet der halter. Så det er nok det jeg skifter ud... |
||
![]() |
||
Ersgaard ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 143 |
![]() |
|
Hej Det står dig selvfølgelig frit for at udskifte dit gfx, men jeg vil som Patriaken anbefale dig istedet at udskifte bundkortet til fx. http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Ove rview.aspx?ProductID=2758 hvor der er onboard gfx, der med HW-acceleration (og din nuværende cpu) fint kan afspille blu-ray. Prisen ligger vist i skrivende stund på 550-600 kr. Merprisen i forhold til en nyt gfx er derfor ret begrænset. Jeg mener du kan genbruge alt dit andet hardware. Blot min ydmyge mening /Ersgaard Redigeret af Ersgaard - 09-Marts-2009 kl. 09:32 |
||
/Ersgaard
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg syntes ikke linket virker....
Men om jeg skifter skærmkort eller bundkort er mig romersk katolsk. Jeg skal bare kunne udnytte det bedst muligt. Og eftersom jeg ikke har nogle specielle dele i mit mediacenter, bør det nmt kunne udskiftes. Jeg vil endda gå så langt at jeg rent faktisk hellere vil have et bundkort med alt end et bundkort OG et skærmkort. Hvis jeg så skifter bundkort - Vil det så være aboslut nødvendigt med en ominstallation af Vista (gider næsten ikke) |
||
![]() |
||
Ersgaard ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 143 |
![]() |
|
Sorry, linket skulle virke nu Og ja, du skal desværre (mig bekendt) installere Windows igen. Muligvis sidder der en nørd eller to derude, der kan fortælle dig hvordan du "genbruger" din Windows-installation. Men hvis det skal køre optimalt, er det altid en god idé at starte forfra. /Ersgaard Redigeret af Ersgaard - 09-Marts-2009 kl. 09:35 |
||
/Ersgaard
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ok ...
Det lyder jo umiddelbart fint. 2 spørgsmål. 1. Kan dette være et alternativ (Kan jeg nemlig købe igennem mit job): http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=149&l3=676 &l4=0&model=2319&modelmenu=1 2. Nyt bundkort - Betyder det reinstallation af Vista ? |
||
![]() |
||
jessgade ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-November-2006 Status: Offline Point: 290 |
![]() |
|
Hvad viser du billedet på? Har du sat refreshraten til et multiplum af 24? |
||
Panasonic PZ85
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |