|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Hooks ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Marts-2006 Status: Offline Point: 54 |
![]() Sendt: 04-Marts-2009 kl. 23:32 |
Hej
Er der nogle, som har erfaringer med de USB Dongles, der kan fås til PS3, som muliggør IR fjernbetjening - f.eks. med en Harmony One? Evt. nogle der ved, hvor man kan se eksempler i aktion på Sjælland? |
|
![]() |
|
kena ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2006 Sted: Amager Status: Offline Point: 416 |
![]() |
Der er flere tråde om det samme emne i forum. Der findes flere lidt dyre løsninger. Jeg har prøvet med en billig en fra Coolshop, men har ikke kunnet få den til at fungere ordenligt sammen med min Harmony One. På ordre fra konen bed jeg her til aften så i det sure æble og bestilte en original Sony fjernbetjening.
Ed: kan ikke få direkte link til produktet til at virke, men den hedder PS3 Blu-ray / DVD Remote (Logic3) /PS3 Redigeret af kena - 04-Marts-2009 kl. 23:55 |
|
![]() |
|
![]() |
OK, tak!
Jeg havde godt nok søgt og læst 10 tråde igennem om Harmony One, men ingen om dette emne... Jeg gider ikke købe dvd remote, for så kan jeg lige så godt bruge six-axis controlleren... Men jeg ville gerne have den med over på Harmony'en, nu hvor den i forvejen tager sig af projektor, lyd, lys, osv. Det må da kunne lade sig gøre? Jeg synes at huske at der i Harmony dokumentationen popper nogle eksempler op når man konfigurerer at man har en PS3. Er det en af disse du havde prøvet? |
|
![]() |
|
![]() |
Tja, jeg må have været træt, for her er den tidligere tråd:
Dog ingen der skriver med praktisk erfaring, kun links til mulige produkter... http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46946& KW=harmony+ps3 Er der siden da en af jer brugere, som rent faktisk har prøvet nogle af produkterne? |
|
![]() |
|
kena ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2006 Sted: Amager Status: Offline Point: 416 |
![]() |
Ja, den dukkede op i harmony databasen, da jeg skulle konfigurere min Harmony One med Logic3 dvd remote. Nogle af knapperne virkede, men slet ikke alle. Desuden havde den en iriterende tendes til at hoppe fremad uder afspilning når donglen sad på. Der er flere der har fået den til at fungere, så jeg har måske ikke nørklet nok med det.
Du er velkommen til at få min Logic 3, hvis jeg ellers kan finde den. Her er en meget informativ tråd om forskellige løsninger. http://www.avforums.com/forums/remote-controls/542415-soluti on-replacing-ps3-remote.html |
|
![]() |
|
andefeldt ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
Den (desværre nu) ret dyre løsning er at købe en IR2BTci boks. Denne findes i Harmony's database og kan styre din PS3 præcis som BD-fjernbetjeningen - faktisk bedre, idet du kan slukke for din PS3 ved bare at trykke på 1 knap
![]() Jeg har en af de gamle modeller (IR2BT), som virker præcis lige så godt*. Desværre har Bruce droppet at lave flere af dem og laver nu kun IR2BTci boksene, der også koster det dobbelte. Disse kan brugere selv opdatere firmware osv i. Den gamle IR2BT var ikke fleksibel. * Den kan som sagt ikke firmware opdateres af en selv. Dette blev et problem, da PS3'en fik firmware 2.42, hvor Sony åbenbart ændrede nogle BT koder, hvorfor den gamle IR2BT ikke længere kunne kontrollere PS3'en, hvis man havde tændt for den via Harmony fjernbetjeningen. En opdatering hos Bruce i Florida fiksede problemet. Min IR2BT (købt brugt) skulle desværre lige et smut forbi Florida. Den er nu landet i Danmark igen, så jeg regner med at få den tilbage i næste uge. |
|
Anders
|
|
![]() |
|
detlef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1390 |
![]() |
Jeg bruger en NYKO sammen Harmony One. På nær den maglende tænd og sluk funktion er det en fremragende og ret billig løsning.
|
|
![]() |
|
DonJensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 841 |
![]() |
Jeg har en billig en (kan ikke huske hvad den hedder) som jeg bruger
sammen med min Harmony 525, og jeg læste selv alle infrarøde kommandoer ind. Lidt justeringer, og så virker det. |
|
![]() |
|
andefeldt ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
Så kom min IR2BT tilbage til mig i dag. Lækkert!
|
|
Anders
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |