recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ultimativ fjernbetjening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUltimativ fjernbetjening

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hjortskov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Emne: Ultimativ fjernbetjening
    Sendt: 09-Marts-2009 kl. 15:14

Jeg går og leger med tanken om at ændre min styring af apparater fra en enkelt IR fjernbetjening til en WiFi trådløs fjernbetjening.

Efter at have afsøgt markedet for sådanne, meget gerne en touch model, finder jeg mange dårlige anmeldelser og der er mange ting som man ikke selv har friheden til at bestemme vedr. opbygningen af menuer og supporterede apparater.

Så var det at jeg tænkte, hvad nu hvis jeg købte en HTC touch HD telefon. Med Windows Mobile 6.1 som operativsystem burde det vel være muligt at kode nogle lækre touch menuer.

Er der nogen som har gjort sig nogle erfaringer i samme boldgade?

Kort sagt, er der nogen som ved om man kan kode vilkårlige touchknapper, eller er man bundet til funktionstaster eller et standard menu system?

Til top
Hooks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Marts-2006
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 23:39
Det korte svar er "Ja", det kan godt lade sig gøre.

Jeg har en HTC Touch Pro, og bruger denne software til at fjernbetjene PCere (via WiFi og/eller BlueTooth) i forskellige sammenhæng:

http://gbmsoftware.com/

Det virker upåklageligt, inkl. keyboard input. Kanon til f.eks. præsentationer i større rum/auditorier og også kanon til at styre musikken hjemme i privaten...

Om der i forvejen findes applikationer der kan lige det du søger aner jeg ikke, men interfacet kan i hvert tilfælde sagtens lade sig gøre at kode lækkert!
Til top
Hjortskov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Marts-2009
Sted: Denmark
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 19:36

Tak for linket.

Ser ud til at deres pro version vil kunne tilføje knapper.

Ser også ud til at det er en .NET applikation som rimer på Windows Mobile.

Det er i hvert fald nok Proof-of-concept til at jeg vil mene jeg kan kode noget ligende selv.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu