|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Sebbii ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
![]() Sendt: 09-Marts-2009 kl. 22:09 |
er det mig som er gået glip af et eller andet meget vigtigt.. eller er jeg virkelig ene om at være ved at gå amok!
Blir det virkelig ALDRIG ændret at formattet ikke automatisk strækker sig ud til fuld skærm.. altså ikke fra 4:3 til 16:9.. men et passende format som kun fylder 70% er skærmen og du derefter skal zoome 3 gange for at fylde billedet ud, og det skal ske hver ENESTE gang man kommer ind eller tilbage på kanalen. Håber sådan at jeg har taget fejl og alle råber SØG! og der et en løsning på problemet, alt andet er da simpelthen for idiotisk.. hilsen seb |
|
![]() |
|
Søren Ingemann ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 497 |
![]() |
Du skal rette din galde mod de programudbydere, som har berøringsangst for at sende i ægte 16:9 (Viasat, SBS m.fl.). Det ville løse problemet én gang for alle. Dernæst har der været stor aktivitet i denne tråd de sidste par dage - heraf fremgår det at den næste opdatering husker zoomindstillingen på kanalniveau ... |
|
![]() |
|
Sebbii ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
![]() |
det er self bedre, men dog stadig lang fra 100% holdbart, for hvad gør boksen så når der sidst var zoom 3 gange ind pga i et små "16/9" format på en kanal som nu viser et 4:3 billede.. det blir også lidt skørt..
jeg kan bare ikke se hvordan man har kunne lave bokse forever der kunne finde ud af at gøre det mere eller mindre korrekt, og det så nu skal fuckes op.. og jo det os lykkedes andre hd bokse at gøre det normal. kan sku ik være så besværligt :) men hva skulle vi også lave hvis vi ikke havde tdc at brokke os over :) men tusind tak for svaret |
|
![]() |
|
Søren Ingemann ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 497 |
![]() |
Enig. En form for auto-detect havde været at foretrække. Men igen - så er det udelukkende programudbyderne der kan bebrejdes. Men de finder vel på et eller andet tidspunkt ud af at vi skriver 2009 ... Min løsning: Jeg undgår at se kanalerne. Det er selvfølgelig ikke brugbart for dem som gerne vil se (reklameafbrudte) udsendelser på TV3 m.fl. |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
De tidligere bokse (andre mærker) kan heller ikke gøre det automatisk. Problemet er at 4:3 formatet kan se forskelligt ud, men boksene kan automatisk kun se, at det er et 4:3 format. Det er derfor man på andre bokse skal angive, dels tvét opløsning og format, og dernæst skal man vælge sit ønske for, hvad den skal gøre, når den møder et 4:3 format. Det er IKKE og har ALDRIG været en god løsning, siden vi for efterhånden mere end 20 år siden stiftede bekendskab med 16:9 formatet. Men som Søren siger, så mangler man ligesom at få TV udbyderne med her. Klag til dem, og et af denne verdens helt store problemer vil være løst een gang for alle.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |