recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harmony remote - Hastighedsindstillinger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHarmony remote - Hastighedsindstillinger

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Direkte link til dette indlæg Emne: Harmony remote - Hastighedsindstillinger
    Sendt: 10-Marts-2009 kl. 13:15
Jeg har store problemer med hastighedsindstillingerne på min harmony one fjernbetjening.

De fleste af mine komponenter fungerer heldigvis som de skal, men fjernbetjeningen reagerer vildt langsomt på min Harman Kardon AVR 255 og min Xbox 360.

Jeg har rodet lidt frem og tilbage med hastighedsindstillingerne, men synes aldrig det bliver helt godt, ligemeget hvilken kombination jeg forsøger mig med.

Mit problem er nok også at jeg ikke aner hvilke(n) af de forskellige indstillinger der er problemet.

Er der nogen der er godt inde i de forskellige indstillinger?

Her er Logitechs forklaring på hvad de forskellige indstillinger bruges til:

• Opvarmningstid: Når du tænder for en komponent, er den et stykke tid om at varme op og blive klar. De fleste komponenter varmer hurtigt op, men nogle, fx fjernsyn og receivere, kan være længere om det, typisk 3 sekunder (3000 ms). Visse plasmaskærme og andre komponenter til billedgengivelse i højeste kvalitet kan være helt op til et minut (60.000 ms) om at varme op.

• Kommandointerval: Når en komponent modtager en infrarød kommando, vil den være 'optaget' af at behandle den. Den tid som skal forløbe inden komponenten kan reagere på en anden kommando, kaldes kommandointervallet og er normalt mellem 0 og 300 millisekunder. Komponenter med længere kommandointervaller er længere om at reagere på en serie infrarøde kommandoer, fx når du skifter tv-kanaler.

• Latenstid: Når en komponent skifter indgang, fx skifter fra Video1 til Video2, vil den være 'optaget' af at behandle kommandoen. Den tid som skal forløbe inden komponenten kan reagere på en ny kommando om indgangssignaler, kaldes Latenstid, og er normalt mellem 500 og 3000 millisekunder. Komponenter med længere intervaller er længere om at reagere.

• Signalblokering: Når der sendes en kommando til en bestemt komponent, vil alle komponenter i systemet modtage den, men kun en af dem vil reagere på den. De andre komponenter vil ignorere kommandoen. Nogle gange vil en komponent ignorere en kommando og derefter afvise infrarøde kommandoer der er rettet mod den, i en vis periode. Det er denne periode der kaldes signalblokering. I denne periode genereres der ingen infrarøde signaler af Harmony-fjernbetjeningen. I sjældne tilfælde kan det dreje sig om flere sekunder, men normalt er det nok at indstille det til 500 ms.

Redigeret af Peoke - 10-Marts-2009 kl. 13:16
But did you die?
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2009 kl. 14:07
Hej Peoke,

Jeg forstår det således:

Opvarmningstid: Ved "power on" venter den 'opvarmningstid' før den går videre med at tænde andre komponenter eller sender andre kommandoer til apparatet.

Kommandointerval: Tiden imellem den sender kommandoer til samme apparat.

Latenstid: Tiden den venter, hvis man bruger en 'kanal-skifte' kommando. (defineret under "Juster input" på komponenten). Om det 'kun' er 'latenstid' eller 'latenstid+kommandointerval' den venter ved jeg ikke...

Signalblokering: Tiden den venter fra den har sendt et signal til apparat A  inden den begynder at sende signaler til et andet apparat B.

Ud over disse, kan man også justere 'noget' ved at trykke på "XXX reagerer for meget eller kun lejlighedsvis på visse kommandoer" under "Problemløsning" på komponenten. Jeg gætter på at det er længden af selve signalet - altså hvor længe skal man trykke på en given knap, før apparatet reagerer.

Jeg vil gerne understrege at alt ovenstående ikke er noget jeg ved med sikkerhed - det er kun kvalificerede gæt og formodninger.

-Kent

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu