|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() Sendt: 09-Marts-2009 kl. 13:38 |
Hej. Er der nogen der har erfaring med video capture af computerens skærm? Jeg har kigget lidt på disse to: Snagit og Screen Capturer. Jeg har løseligt afprøvet Screen Capturer, da programmet er gratis og simpelt at anvende. En af de ting jeg kan se der skal arbejdes med, er filstørrelsen, for at gøre disse videoer anvendelige til distribution via e-mail og internet. Dette kan til dels have noget at gøre med indstillinger i capturer programmet. Men det er måske mere et spørgsmål at lave optagelsen og så redigere den med et videoredigerings program og lave et output, der er egnet til internet / e-mail, afhængig af videoens formål. Spørgsmålet er om det er bedst at optage i AVI eller WMV og hvilket output format det er bedst at anvende. I "Screen Capturer" kan man også vælge antal billeder pr. sekund, men hvis filmen skal være nogenlunde flydende skal dette nok være mindst 15 billeder pr. sekund - men dette har igen indflydelse på filstørrelsen. |
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
bims ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 201 |
![]() |
Hej Kender ikke de 2 programmer du omtaler. Men kan da anbefale dig at kikke lidt på camtasia studio Anvender den selv når jeg laver guides og lign. du kan finde den her http://www.techsmith.com/ Her en lille film optaget og lavet til wmv med camtasia http://www.iberman.dk/guide/guide.wmv
Redigeret af bims - 09-Marts-2009 kl. 18:39 |
|
JVC GY-HM100U & Canon EOS 550D
Adobe Premiere pro CS6, Pinnacle studio HD ultimate collection 14, BluffTitler & Magic Bullet Looks pro, Adobe Premiere Element 10 |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
Hvordan håndterer du filtyper, størrelser på videofilen osv.? Den video du linkede til var temmelig lang, jeg gad vide hvor meget den fylder og hvordan du har håndteret den?
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
bims ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 201 |
![]() |
Filmen som jeg linker til er bare lige noget jeg hurtigt optog, således du kunne se en optagelse med camtasia.
Camtasia har jeg opsat udfra en guide som findes på www.davk.dk og disse indstillinger skulle være passende for udarbejdelse af guider i fornuftig kvalitet. Hele filmen er lavet med camtasia, Jeg valgte hele skrivebordet som optageareal og filmen er optaget som avi-fil varer omkring 2,20 min og fylder omkring 80 mb. Når man slutter optagelsen, gemmer man den og herefter starter der en guide op hvor man kan vælge sit output (flash, wmv, Qvick time, Avi m.m.). Til filmguider som vises på nettet vælger jeg som reglen wmv, efter dette valg bliver man ført igennem lidt indstillingsmuligheder, hvor man bla. andet kan sætte størrelse, vandmærke, beskrivelse og lign. slutlig taster man bare udfør og efter et lille stykke tid har man sin færdige film lige til f.eks at smide på nettet. Du kan også vælge en anden vej, lave dine optagelser med camtasia, som avifil og så bare gemme den efter optagelse og bearbejde den i et hvilken som helst andet redigeringsprogram. Lidt opsamling : Optaget som Avi, 80 mb, 10 frames/sek, codec Microsoft video 1, Lydformat PCM 44100HZ, 16 bit, stereo, 172 KB/s. Output er som wmv, fylder 1,88 mb Håber så du kan bruge dette til noget. |
|
Adobe Premiere pro CS6, Pinnacle studio HD ultimate collection 14, BluffTitler & Magic Bullet Looks pro, Adobe Premiere Element 10 |
|
![]() |
|
![]() |
Ok - 1,88 MB for en film på 2,2 min. lyder ganske fornuftigt - så bør jeg også kunne få det til at fungere. Men det kommer måske også an på hvad man optager. Jeg optog noget på 41 sek. der fyldte 540 MB (avi) og redigeret til WMV fyldte den lidt over 1 MB. Der skete dog noget, der gjorde at den færdige film var helt ubrugelig (billedet var twistet og underligt). Det jeg optog var at jeg tog en computermodel af et hus og drejede rundt og zoomede ind på. Jeg redigerede den med Ulead Videostudio (klippede start og slut fra) og gemte den som WMV. At resultatet blev som det blev kan skyldes flere ting: At det er en krævende opgave for grafikkortet både at vise OpenGL og at skulle optage en video, men avi-videoen så egentlig ok ud.
Redigeret af Thorvald - 11-Marts-2009 kl. 10:56 |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
![]() |
Hvilket program har du optaget med ??? 540 mb for 41 sek, synes jeg også lyder voldsomt, og synes også det er meget med 540mb til 1mb. Kunne lyde som om det er indstillingerne det er galt med. Prøv evt at lave din avi fil om i microsofts egen encoder, eller hvis du har vista, så skulle windows movie maker også virke helt ok.
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |