recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali Ikon 7.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDali Ikon 7.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Emne: Dali Ikon 7.
    Sendt: 02-Marts-2009 kl. 22:39

Så fik jeg købt et sæt Dali Ikon 7, hvilket faktisk kom bag på mig selv  idet jeg næsten havde bestemt mig for Elac 247 eller Dali Mentor, og det skal da også nævnes at jeg HELST havde investeret i Dali Mentor 6 med tilhørende center, men da jeg prøver at undgå at lade mig rive med og dermed budgettet løbe løbsk, valgte jeg Dali Ikon 7.

Denne højttaler spiller efter min mening HELT fantastisk til prisen ( og dermed ikke sagt at de spiller dårligt pga. den forholdsvis beskedne pris (knap 10.600 kr. for et sæt), men det er klart at eks. Dali Mentor 6 til 18.000 for et sæt spiller bedre.

Det der overrasker mig meget er den måde Ikon 7 med den specielle opbygning, leverer en imponerende dybde, og kombineret med deres bånddiskant/dometweeter kombi-enhed, har den samtidig et meget detaljeret og åbent diskantområde der stammer fra deres væsentligt dyrere højttalere.

Alt i alt bør denne fantastiske højttaler overvejes af dem der kigger efter nye højttalere til surround så vel som stereo, og da de samtidig er lette at trække,stiler de ikke de vilde krav til receivceren.

Samtidig har jeg nu haft min Pioneer SC-LX81 kørende med hammer på (med mine gamle Infinity Alpha 40 i flere timer uden at receiveren blev nævneværdig varm og så kan den sgu give lyd fra sig

Jeg håber andre kan bruge mine kommentarer, måske nok især i forhold til Dali Ikon 7, da jeg selv har haft megen glæde af andres erfaringer når jeg skulle vælge udstyr.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 23:29

Nu også med Dali Vokal 2 center og Infinity Alpha 40 som midlertidige baghøjttalere

Og det lyder RIGTIGT GODT

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2006
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 07:36
Tillykke med dine Dali - har selv overvejet dem og Mentor serien..... en gang i fremtiden!
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 08:01

Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Tillykke med dine Dali - har selv overvejet dem og Mentor serien..... en gang i fremtiden!

Tak skal du have.

Mentor serien er også bare super,men da jeg sruger mine til suround 95% af tiden, gør Ikon det rigtigt godt til en anden pris, men jeg var også meget i tvivl

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 08:05

Tillykke med de nye højtalere!

Har selv overvejet dem som afløser for mine nuværende dali'er, men har valgt at spare om til Mentor-serien istedet.

Men Ikon spiller fremragende. Har engang fået en demo af dem og de spillede sq godt Så skal du vel også have ikon subben for lige at sætte prikken over i'et når du ser film

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Logifire Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2009
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2009 kl. 21:07

Hej Skyum

Jeg sidder nemlig lige i præcis det samme Mentor 6 kontra Ikon 7, jeg synes og at Ikon 7 lød godt til prisen, jeg vil nok komme til at høre mest musik frem for film på dem.

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2009 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af Logifire Logifire skrev:

Hej Skyum

Jeg sidder nemlig lige i præcis det samme Mentor 6 kontra Ikon 7, jeg synes og at Ikon 7 lød godt til prisen, jeg vil nok komme til at høre mest musik frem for film på dem.

Hvis det havde været mest musik for mit vedkommende, så havde jeg nok valgt Mentor 6 da der er gjort lidt mere ud af delefilter og kabinet. Desuden finder jeg Mentor 6 er en super Hifi højttaler, hvor Ikon 7 ikke helt når den, men klarer sig RIGTIGT godt.

Til surround tror jeg ikke man finder meget bedre højttaler til prisen, og måske endda hvis man går lidt op i pris, men den er jo også dansk produceret, og så vidt jeg ved billigst i DK

Til top
Logifire Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2009
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2009 kl. 22:48

Ja, men som du selv siger så er det 10.600 kr. kontra 18.000 kr., hvilket også er lidt af en forskel.

Nu er der også nogle der sikkert hører musik på noget der ligger under en IKON 7, synes de giver en god musikalsk lyd i forhold til Concept og Lektor, og i forhold til budgettet mener jeg også de kan klare sig i de forskellige musikalske genrer.

Men jo, Mentor er fantastisk

Redigeret af Logifire - 29-Marts-2009 kl. 22:52
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2009 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af Logifire Logifire skrev:

Ja, men som du selv siger så er det 10.6 kontra 18, hvilket også er lidt af en forskel.

Nu er der også nogle der sikkert hører musik på noget der ligger under en IKON 7, synes de giver en god musikalsk lyd i forhold til Concept og Lektor, og i forhold til budgettet mener jeg også de kan klare sig i de forskellige musikalske genrer.

Men jo, Mentor er fantastisk

Ja men det kan vi slet ikke blive uenige om  Det ER en højttaler som kan gøre sig i meget dyrere selskab, nok også i kraft af sin diskant som jo kommer direkte fra Mentor/Helicon serien.

Jeg lytter også til musik, og jeg har en gammel referance cd "sheffield drum session" som virkelig viser disse højttaleres formåen

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu