Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Gizmodo
Bruger
Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
|
Emne: Billedkvalitet - PS3 vs BD35 Sendt: 11-Marts-2009 kl. 13:49 |
Jeg har i de sidste dage søgt nettet tomt for informationer omkring Panasonics BD35 i forhold til PS3'eren.
Jeg har pt. en PS3 som klarer DVD og BD ganske udmærket. Dog har jeg tænkt på at skifte PS3'eren ud med en 'rigtig' blu-ray afspiller, som ville matche mit PX80 fint. Mit spørgsmål er, om jeg vil se en forskel i billedkvaliteten mellem PS3 og BD35? Jeg går ikke super meget op i lyden - har en Denon soundbar, som giver en rigtig god sourround fonnemelse i min lille stue. Dog går jeg en del op i billedkvaliteten og vil gerne have det bedste billede på min PX80 skærm.
Men for at slå det fast med 7 tommer søm; vil jeg se en forskel i billedkvaliteten på de to afspillere (PS3 vs BD35)??
Takker....
Redigeret af Gizmodo - 11-Marts-2009 kl. 14:56
|
 |
kbh4
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2007
Point: 721
|
Sendt: 11-Marts-2009 kl. 14:08 |
Nej, ikke når du ser BD. PS3 er vist lidt bedre til DVD...
-Kent
|
 |
Frank Kobberø
Junior bruger
Oprettet: 16-November-2008
Point: 32
|
Sendt: 12-Marts-2009 kl. 10:35 |
Gizmodo skrev:
Jeg har i de sidste dage søgt nettet tomt for informationer omkring Panasonics BD35 i forhold til PS3'eren.
Jeg har pt. en PS3 som klarer DVD og BD ganske udmærket. Dog har jeg tænkt på at skifte PS3'eren ud med en 'rigtig' blu-ray afspiller, som ville matche mit PX80 fint. Mit spørgsmål er, om jeg vil se en forskel i billedkvaliteten mellem PS3 og BD35? Jeg går ikke super meget op i lyden - har en Denon soundbar, som giver en rigtig god sourround fonnemelse i min lille stue. Dog går jeg en del op i billedkvaliteten og vil gerne have det bedste billede på min PX80 skærm.
Men for at slå det fast med 7 tommer søm; vil jeg se en forskel i billedkvaliteten på de to afspillere (PS3 vs BD35)??
Takker....
|
|
 |
Frank Kobberø
Junior bruger
Oprettet: 16-November-2008
Point: 32
|
Sendt: 12-Marts-2009 kl. 10:41 |
Hov, nå men du får også en maskine som er meget støjsvag i Panasonic BD 35.Har også PS 3 men vil gerne ha den ny fra Panasonic som kommer her snart.Frank
|
 |
dFrag73
Bruger
Oprettet: 05-September-2005
Point: 129
|
Sendt: 12-Marts-2009 kl. 10:48 |
Er super glad for at jeg er hoppet på Bluray og har også BD35 som jeg er meget tilfreds med. Der er lidt støj fra den (nu er jeg også lidt ekstrem hvad det angår) ved afspilning, tror det er fra drevet, og det kan kun høres ved stille scener i filmen. Du skal dog IKKE forvente at den afspiller DVD´er særlig godt. Det er i hvertfald min personlige mening. Har læst og hørt forskellige steder at det skulle den kunne men som sagt det mener jeg ikke at den gør. Min gamle Philips DVP5960 købt til 499 i Elgiganten gør det meget meget bedre. Nu er jo BD35 heller ikke en DVD-spiller men jeg mener alligevel at den burde kunne gøre det bedre.....
|
 |
ekelund
Guld medlem
Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Point: 1426
|
Sendt: 12-Marts-2009 kl. 12:37 |
Enig BD35 gør det ikke ret godt til DVD der bruger jeg min HD-XE1 men jeg har ikke testet min BD35 op mod min PS3 men bruger min BD35 af den grund at den siger mindre og min harmony understøtter ikke ps3
|
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
|
 |
musicus
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
|
Sendt: 12-Marts-2009 kl. 15:40 |
dFrag73 skrev:
Du skal dog IKKE forvente at den afspiller DVD´er særlig godt. Det er i hvertfald min personlige mening. Har læst og hørt forskellige steder at det skulle den kunne men som sagt det mener jeg ikke at den gør. |
Kan det muligvis ha' noget at gøre med, hvilken opløsning man har sat afspilleren til at outputte i? Og at noget, der måske ser ud som røv og nøgler i f.eks. 1080p på DVD-afspilning, dermed alligevel godt kan se ordentligt ud i f.eks. 576p eller 720P?
Jeg har selv BD35'en, og har egentlig ikke noget at udsætte på dens evne til at håndtere SD-materiale. Men jeg anvender så et 720p output. Selvfølgelig er Toshiba XE1'en da generelt bedre til at vise SD-materiale. Men det betyder vel ikke at det næstbedste dermed er reduceret til: "katastrofalt ringe". 
Ved anskaffelse af en ny Blu-ray afspiller er det vel (forhåbentlig) også dens evne til at vise HD-materiale, som den først og fremmest skal vurderes på? For der kan godt være forskelle: En BD-afspiller er ikke bare en BD-afspiller.
Jeg kender ikke selv PS3'en. Men BD35'en gør det rigtig flot, og ligger i billede-behandling og -gengivelse kun en lille smule under Sonys BD-350 afspiler - som (hvad dét angår) er noget af det bedste blandt de BD-afspillere, jeg indtil videre har stiftet bekendtskab med.
Redigeret af musicus - 14-Marts-2009 kl. 11:04
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
 |
dFrag73
Bruger
Oprettet: 05-September-2005
Point: 129
|
Sendt: 12-Marts-2009 kl. 15:51 |
musicus skrev:
Men det betyder vel ikke at det næstbedste dermed er lig med "katastrofalt ringe". 
|
Det har jeg heller ikke sagt - ville blot gøre opmærksom på at jeg er skuffet over kvaliteten på DVD på BD35 selvom sælgeren i butikken hårdnakket sagde at den håndterer DVD-afspilning rigtig godt endda...
musicus skrev:
Ved anskaffelse af en ny Blu-ray afspiller er det vel (forhåbentlig) også dens evne til at vise HD-materiale, som den først og fremmest skal vurderes på?
|
Fuldstændig enig som jeg også synes mit indlæg indikerer....

Redigeret af dFrag73 - 12-Marts-2009 kl. 15:52
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 12-Marts-2009 kl. 16:59 |
Havde nok købt den nye pan BD60
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12431
|
Sendt: 12-Marts-2009 kl. 18:56 |
musicus skrev:
Kan det muligvis ha' noget at gøre med, hvilken opløsning man har sat afspilleren til at outputte i? Og at noget, der måske ser ud som røv og nøgler i f.eks. 1080p på DVD-afspilning, dermed alligevel godt kan se ordentligt ud i f.eks. 576p eller 720P? |
Opskalering i sig selv er ikke det allervigtigste her; det er kvaliteten af de-interlacingen der har mest at sige, og den kommer jo ind i billedet ved alle de progressive output-muligheder. De-interlacingen i BD35'eren ér bare ikke noget at råbe hurra for, og hvis man er vant til noget i den bedre ende (XE1, Denon 2930 eller derover), så vil den utvivlsomt skuffe.
|
 |