recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Crytek annoncerer CryENGINE 3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCrytek annoncerer CryENGINE 3

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Emne: Crytek annoncerer CryENGINE 3
    Sendt: 11-Marts-2009 kl. 23:38

Hey folkens!

Vi starter med nogle citater (fra tweakup):

I dag udsendte Crytek en pressemeddelelse med beskeden om, at CryENGINE 3 vil blive vist frem på Game Developers Conference som i løber fra den 25. til den 27 marts.

I modsætning til tidligere er CryENGINE 3 ikke længere en PC eksklusivitet, men vil også køre på Xbox 360 og PlayStation 3.

Moddere vil sikkert glæde sig over, at deres intuitive værktøj til at lave maps, mods osv. vender tilbage.

Det skal blive spændende at se, om motoren vil være på forkant med udviklingen, som Crytek jo er kendt for at være, og hvor godt den formår at udnytte Xbox 360'eren og Playstation 3'eren.

Official website:

http://crymod.com/thread.php?threadid=44939&sid=20a7c827 ad715f85d11c879b16643bea

Det bliver spændende at se hvordan CryENGINE 3 kommer til at se ud. Tænk på hvor vildt CryENGINE 2 er (Eksempler; Crysis, Crysis Warhead). CryENGINE 3 burde jo at blive meget meget bedre mht. grafik.

Hvad tror I?

Redigeret af Tech2009 - 11-Marts-2009 kl. 23:41
Til top
nuaa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2008
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 06:50
Folk har stadig svære ved spil crysis og warhead, Tvivler på denne motor er det stor spring for PC gamers. Derimod er mit gæt denne motor er mere til multikonsol spil. Så personlig regner jeg ikke med stor grafik upgrading, men derimod regner jeg med den kører nogenlunde på konsoller.

Personlig er jeg bare glad for der kommer flere motor, selvom som gamle ID fan, gælder jeg mig emre til se deres motor i action(RAGE!). Sålænge et eller anden kan slå den lorte motor kaldet unreal engine ud af market(Værest ting der kommet denne generation)
Også kendte som dpl på andre forummer.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB
Til top
Pongman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2007
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 09:08
Ja man må håbe de har taget ved lære og fundet ud af at optimere motoren, for CryEngine 2 var godt nok ikke noget at råbe hurra for, rent performancemæssigt

Men det skal da blive spændende at se.

Redigeret af Pongman - 12-Marts-2009 kl. 09:09
Til top
jcoop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-April-2007
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 09:41
Jeg er også ved at være træt af Unreal 3 enginen, udviklerne bruger den jo til alt, for at tjene nogle hurtige penge. "Se nu har vi lige lavet et racer-spil, vi har bare lige bruge Unreal 3 enginen". Det er godt med noget konkurence på det markede.
[URL=http://eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk/] [IMG]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk.png] [/URL]
Til top
mrtex Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 17-Januar-2008
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 18:58
øhmm killzone2 enginen anyone!!!!!! slår da CryENGINE og unreal anytime!!!
Playstation3 60GB GTA4,Grid,Skate1&2
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2009 kl. 12:16

Oprindeligt skrevet af mrtex mrtex skrev:

Jeg tror ikke, at du ved hvad du snakker om. Har du overhovedet set CryENGINE 2?

Til top
mrtex Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2009 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Jeg tror ikke, at du ved hvad du snakker om. Har du overhovedet set CryENGINE 2?

LoL Tech2009 Jo det tror jeg skam nok jeg gør. men tvivler  stærkt på du Ved/Set/Har prøvet Kz2 eller set/læst noget om hvordan Guerrilla har lavet spillet / deres engine som det første spil der udnytter ps3en mere end 60% til 100% hvilket ikke er set i noget andet spil til dato.... Deferred Renderer Engine, Men du kan jo lige se videoen http://www.gamekings.tv/index/videos/minidocu-the-company-be hind-killzone-2-full-version-subbed/   og pakke den lille CryENGINE væk... (:  nok ikke for sjov sony har pumpet 250mill $$$ i Killzone2 og annoncerede spillet før ps3en blev udgivet..  Udover det skal de bygge CryENGINE op fra scrap ellers ligner det crap.med en konverteret pc version af et game.....

Det er spillet der får xbox360/Wii/Pc til og ligne en lommeregner…

Redigeret af mrtex - 13-Marts-2009 kl. 13:20
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2009 kl. 14:38

Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

LoL Tech2009 Jo det tror jeg skam nok jeg gør. men tvivler  stærkt på du Ved/Set/Har prøvet Kz2 eller set/læst noget om hvordan Guerrilla har lavet spillet / deres engine som det første spil der udnytter ps3en mere end 60% til 100% hvilket ikke er set i noget andet spil til dato.... Deferred Renderer Engine, Men du kan jo lige se videoen http://www.gamekings.tv/index/videos/minidocu-the-company-be hind-killzone-2-full-version-subbed/   og pakke den lille CryENGINE væk... (:  nok ikke for sjov sony har pumpet 250mill $$$ i Killzone2 og annoncerede spillet før ps3en blev udgivet..  Udover det skal de bygge CryENGINE op fra scrap ellers ligner det crap.med en konverteret pc version af et game.....

Det er spillet der får xbox360/Wii/Pc til og ligne en lommeregner…

Jeg har skam set og spillet Killzone 2, og ja, det er meget flot, ingen tvivl om det.

Men har du fx spillet Crysis eller Crysis Warhead på Very High med DX10? Det vil lukke kæften på dig omkring KZ2 engine er bedre end CryENGINE.

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2009 kl. 15:07
Det er vel to spil som er svære at sammenligne rent grafisk, da den artistiske stil er vidt forskellig. Det er vel et spørgsmål om smag og behag. Killzone 2 er præget af en mørk stil, hvor farvepaletten er baseret på sort og hvid, imens Crysis er det stik modsatte. 
Til top
mrtex Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2009 kl. 15:15
Ja har skam spillet Crysis Warhead på Very High med DX10 og det er ikke i nærheden af 720p GFX, og effekter,anti analysing og pixel blurry som ps3en`s 6 co-processorer 3,2Ghz kan spøtte ud og det Vs kz2 ... Kz2 anytime.. men det må tiden jo vise, hvad der trylles sammen med CryENGINE
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2009 kl. 15:17

Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Det er vel to spil som er svære at sammenligne rent grafisk, da den artistiske stil er vidt forskellig. Det er vel et spørgsmål om smag og behag. Killzone 2 er præget af en mørk stil, hvor farvepaletten er baseret på sort og hvid, imens Crysis er det stik modsatte. 

Det kan da stadig sammenlignes som textures, animations, lighting, water osv.

Jeg kritiserer ikke Killzone 2 overhovedet, det er stadig det flotteste First Person Shooter til konsol, men det kan bare ikke matche Crysis. Det ved du også godt.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2009 kl. 15:22

Ja har skam spillet Crysis Warhead på Very High med DX10 og det er ikke i nærheden af 720p GFX, og effekter,anti analysing og pixel blurry som ps3en`s 6 co-processorer 3,2Ghz kan spøtte ud og det Vs kz2 ... Kz2 anytime.. men det må tiden jo vise, hvad der trylles sammen med CryENGINE

Hvilke effekter? du må meget gerne fortælle hvilke effekter der er flottere i KZ2 end i Crysis.

Anti Aliasing? Har KZ2 bedre AA end Crysis? ah.. nu må du stoppe. På en PC kan du aktiverer langt højere AA end på nogen konsol.

Jeg tror heller ikke på, at du har spillet Crysis på very high med DX10, for hvis du havde, så ville du ikke komme med sådan nogle mærkelige påstande.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu