Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
smedev
Super bruger
Oprettet: 15-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
|
Emne: TDC Home trio og Microsoft MCE Sendt: 16-Marts-2009 kl. 20:39 |
Hej, jeg bor i Odense og har kabeltv fra en lokal antenneforening. Så har jeg Home Vista MCE på en dedikeret pc i kælderen og en Linksys/Kiss extender ved tv'et oppe i stuen. Og ikke trådløs men rigtig trådet lan.
Jeg er lidt utilfreds med udbudet af kanaler så jeg overvejer at skifte til TDC home trio pakken. Kan jeg så udnytte min MCE, der har en Hauppauge dobbelt analog tuner. Jeg kan skifte tuneren ud til en anden (helst dobbelt) men Win MCE vil jeg beholde, for det kører rigtig godt. Min extender og Webguide4 kombinationen har jeg ikke set bedre.
TDC's løsning er nok på IP for det bærer mit bredbånd og telefon på kobberet. Og det kører fint. Håber nogen kan deltage i debatten
|
smedev
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40601
|
Sendt: 16-Marts-2009 kl. 20:49 |
Det er jo ikke nogt problem, at få en Analog Tuner eller en KabelTuner til en PC (PCI Board), og indsætte det i PCen, men det er ikke muligt med IPTV, det er en extern box som modtager signalet, og leverer det til TVet enten via Scart eller HDMI. Så faktisk lige som en KabelTV/sattelit STB.
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
 |
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 16-Marts-2009 kl. 22:00 |
IPTV er et begreb for et tv billed båret over IP protokollen.. men dermed ikke sagt der er nogen standard for selve indholdet i denne.
og TDC's IPTV benytter sig af en IP protokol med et layer og tilhørende codec som er properitært for TDC produktet. Derfor tilbydes der ikke nogen "tv" løsning på pc siden som understøtter TDC produktet.
Dog er der måske muligheder forude, når nogen for kikket nærmere på chipset og indholdet i denne "blackbox". dog er der nok ikke nogen chance for det, undtaget hvis TDC selv vil tilbyde deres kunder dette.
Der findes flere IPTV løsninger på nettet idag, baseret på codecs som er public tilgængelige, deriblandt VLC som også kan distribuere sådanne et signal. dette er bare et eksempel på en IPTV løsning, der findes rigtig mange andre, deriblandt til dreambox, som også kan sende dit tv billed rundt til klienter som er lavet til denne iptv server, altså :-)
Men MCE og TDC iptv får du ikke til at køre sammen. set udfra nuværende løsning. men! MCE understøtter jo STB bokse som styres via deres IrDa øje, så kan du sende signalet over i boksen via SCART til pc med adapter. Det forringer dog signalet.
forestil dig du bruger VLC til at sende din TS data strøm over dit netværk til en tilhørende VLC klient, så kan du via klient skifte kanal osv uden at sidde foran din STB boks. det er IPTV ala VLC..også kaldet streaming, men i en lidt mere nuanceret form, med kanalskift/lydspor/undertekst understøttelse.
|
 |
jonaspoulsen1
Bruger
Oprettet: 27-Maj-2007
Point: 54
|
Sendt: 16-Marts-2009 kl. 22:03 |
Ja IPtv til MCE findes ikke endnu.
Du vil også få et problem med webguide, hvis du skifter til digitalt tv. Dette indebærer du installerer tvpack og så funker webguide ikke mere.
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 08:34 |
Der findes måder at få IPTV til at virke direkte i både
MediaPortal og DVBViewer. Jeg har ikke erfaring med
nogen af løsningerne, men det kræver dog en smule at
sætte det op og der er ingen garantier for at det virker
før man har prøvet.
Hvis du ender med at bestille Home Trio og blot satser
på en analog løsning (hvor du kører signalet fra en STB
ind i din analoge tuner), så kan du jo altid teste om du
kan få det til at virke i fx MediaPortal eller DVBViewer
i en weekend hvor du har lidt tid. MediaPortal er gratis
og DVBViewer koster vist ikke så meget for en licens
(15$, korrekt?), så hvis du alligevel ender med at få
signalet, kunne det måske være værd at teste det.
|
 |
bruger udmeldt 5
--
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 10:39 |
jonaskp skrev:
Der findes måder at få IPTV til at virke direkte i både MediaPortal og DVBViewer. Jeg har ikke erfaring med nogen af løsningerne, men det kræver dog en smule at sætte det op og der er ingen garantier for at det virker før man har prøvet.
|
Jeg tror desværre ikke TDC er så uheldige at disse applikationer understøtter XAYDHD codec eller deres WSHTCN audio codec, så derfor er det spild af tid og penge, hvis man planlægger at købe sådanne løsning for at bruge sin pc.
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 10:45 |
pendec skrev:
jonaskp skrev:
Der findes måder at få IPTV til at virke direkte i både MediaPortal og DVBViewer. Jeg har ikke erfaring med nogen af løsningerne, men det kræver dog en smule at sætte det op og der er ingen garantier for at det virker før man har prøvet.
|
Jeg tror desværre ikke TDC er så uheldige at disse applikationer understøtter XAYDHD codec eller deres WSHTCN audio codec, så derfor er det spild af tid og penge, hvis man planlægger at købe sådanne løsning for at bruge sin pc. |
Det var også derfor at jeg kun foreslog det hvis han alligevel endte med at bestille det for at benytte det med settopboks og analoge tunere. Da det er en meget uprøvet løsning ville jeg aldrig anbefale nogen at bestille IPTV kun for at benytte det på PC, medmindre man er forberedt på at det kan være penge ud af vinduet.
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 11:18 |
#pendec jeg forstår hvor TDC skulle være uheldig, hvis det var muligt at lave en HTPC-løsning. De får jo stadigvæk deres betaling, det er ikke snyd at anvende en HTPC-løsning.....
Med TDC nuværende løsning, hindre de brugere i at sammensætte deres egen brugervenlige HTPC-løsning.
TDC er i deres gode ret til at udbyde deres løsninger, som de vil, men det betyder også at man som forbruger kan forsøge at fravælge den i forhold til andre mere HTPC-venlige løsninger...
Antallet er HTPC-løsninger er så få at man øensynlig kan tillade sig at se bort fra dem, noget man også ser med Boxer's udbud, hvor det heller t ikke omtales som en mulighed...
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
bruger udmeldt 5
--
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 12:29 |
avh skrev:
TDC er i deres gode ret til at udbyde deres løsninger, som de vil, men det betyder også at man som forbruger kan forsøge at fravælge den i forhold til andre mere HTPC-venlige løsninger...
|
Enig!
Der er bare ikke mange IPTV løsninger som virker sådan, selv i tyskland med et meget størrere marked, så tilbydes disse properitære løsninger, der er jo der kassen kommer fra.
Så desværre fungerer verden ikke sådan idag, bare se ipod industrien og diverse 17000 telefoner med stik som ikke passer til konkurrentens produkter.. Desværre er markedet så stort så firmaer mister penge hvis de går public med en standard som fungerer godt.
nøgleordet her er: "penge"
Selv om du vælger en HTC løsning som kører linux løser det jo ikke problemet, som gør at TDC trio iptv fungerer der :-)
|
 |