recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Matshui’s Grænsebio - nu med billeder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMatshui’s Grænsebio - nu med billeder

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Matshui Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Emne: Matshui’s Grænsebio - nu med billeder
    Sendt: 16-Marts-2009 kl. 13:50

Ja, nu syntes jeg at det er/var på tide at jeg også lige fik vist min lille hyggekrog frem - specielt nu hvor den er blevet noget mere præsentabel med de sidste par ændringer, inkl. den nærmest obligatoriske tv-op-og-hænge-på-væggen-manøvre

Mit setup har stille og roligt taget form over de sidste 1,5-2 år, dog noget hurtigere det sidste halve års tid, da jeg endelig kom væk fra den skrækkelige SU, og over på en noget mere human elevløn.

Af komponenter har jeg fået følngende 'skrabet sammen':

• 42" Panasonic PV70
  • Onkyo TX-SR806
  • Toshiba HD-EP30
  • Samsung BD-P1500
  • Et par Heco Victa 200 som fronthøjt. der står placeret på et par Optimum standere
  • Jamo Sat 200 eller 300 som baghøjt. (kan ikke på stående fod huske præcist hvilken)
  • Center og Sub er ikke at finde i mit setup, af den enkle grund at det har der ikke lige været råd til endnu...
  • Og til sidst min computer, der fungere både som alm. arbejdsmaskine, spillemaskine, og lidt HTPC-funktioner i form af film og musik afspilning

Hele herligheden er forbundet via Lindy og Tech-Link HDMI kabler på billedsiden, et optisk kabel fra Lindy så der også kommer lyd ud af computeren, Tara-Labs Omni ST (eller et lign. kryptisk navn) til fronterne, og et billigt no-name kabel fra den 'lokale' MediaMarkt til baghøjt.

TV-signalet får jeg leveret fra Viasat, ikke verdens bedste billedekvalitet, men jeg overlever nu meget godt til alm. tv-kiggeri - Pana'en gør nu også et godt stykke arbejde med SD-signalet...
HD-DVD og (for mit vedkomne) nu også BD er jo en nydelse i sig selv, på et helt andet plan - både hvad lyd og billede angår. Ja, selv DVD via min EP30 er jo blevet helt flot at se på!

Og så er der en lille update med billeder:

Den lille julegave til mig, fra mig

Opsedasse... Og sikke da en forskel det har gjort

Onkyo'en kom op og tog center-stage, flankeret af de 2 Heco'er

Og så også lige et af elektronikken - her anført af EP-30 og BD-P1500

En lille tysk højtaler på de nye standere (inkl. kabelrod)

Og et close-up af samme

Sweetspot

Et lille oversigts billede af bio-enden af rummet...

Og så til underholdingen - først lidt fra Transformers (BD-udgaven - har faktisk også HD-DVD versionen, hehe...)

Batman Begins, HD-DVD

Ringenes Herre 2, DVD afspillet på min EP30

Billederne giver slet ikke et ordentlig indtryk af den virkelige billedekvalitet, der er mange gange bedre en disse billeder (og sikkert også mit kamera) kan gengive.

Er der mere der skal tilføjes - flere billeder?

Redigeret af Matshui - 16-Marts-2009 kl. 20:32
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 15:15

Vi venter dog gerne til i aften - bliver spændene at se :)

Nu har du to forskellige mærker af højtalere. Man siger jo som regl at det skal være det samme hele vejen rundt. Ihvertfald for, bag og center. Det har noget med klangen at gører i højtalere, så det ikke lyder alt for mystisk når lyden kører rundt om en.

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Matshui Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Vi venter dog gerne til i aften - bliver spændene at se :)

Nu har du to forskellige mærker af højtalere. Man siger jo som regl at det skal være det samme hele vejen rundt. Ihvertfald for, bag og center. Det har noget med klangen at gører i højtalere, så det ikke lyder alt for mystisk når lyden kører rundt om en.

Og her mens kameraet lader op kan jeg da lige svare...
Det med ens højtalere er som jeg har forstået det mest vigtig hvad angår front og center, baghøjtalerne afgiver jo en mere diffus lyd - men uanset hvad, så fungerer det nu meget godt her hos mig, kan ikke høre nogen nævneværdig forskel i lyd/klang mellem front- og baghøjtalere.

De Jamo'er er uanset bare nogle jeg har lånt af en kammerat for noget tid, indtil der bliver råd til nogle andre fronthøjtalere - også en af grundene til at jeg ikke har købt en center endnu.
Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2007
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 20:55

Flere billeder siger du? Hva med nogle flere af Megan Fox?

Men ellers et godt setup du har fået dig der.

Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 21:09

Det ser rigtig godt ud :-)
Nogle ret stilet standere til dine højtalere - det ser noget stilet ud. Flot bænk du har stilt det på - du kører en fin stil der :-) Det bliver godt nok ledningerne er væk! så den sgu i øjet.

En lille hov'er.
- Din tekst siger Panasonic PV70 - den skal da vist stå som PX70?

Til top
Matshui Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 22:52

Det ser rigtig godt ud :-)
Nogle ret stilet standere til dine højtalere - det ser noget stilet ud. Flot bænk du har stilt det på - du kører en fin stil der :-) Det bliver godt nok ledningerne er væk! så den sgu i øjet.

En lille hov'er.
- Din tekst siger Panasonic PV70 - den skal da vist stå som PX70?

Kabler er jeg obs på, har sågar kabelbakken liggende så jeg kan få gemt kablerne op til tv'et, har bare ikke lige haft tid til at få den op endnu, men den står og gemmer sig ovre i hjørnet

Og nej, min tekst omkring tv'et er rigtig nok, det er en PV70 da det er modellen uden dvb-t tuner - det ville jeg ikke betale ekstra for da sandsynligheden for at jeg kommer til at bo et sted uden kabel-tv senere er nok er meget lille, eller sådan ser jeg i hvert fald på det
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 23:31

Ok - men burde din signatur så ikke være magen til? eller?

Blev bare lige forvirret et øjeblik :-)

Det med de kabelskjulere kender jeg for godt.. Har boet her nogle måneder nu, og der ligger stadig kabler og venter på en skinne  Man burde virkelig !!

Til top
Matshui Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 08:34

Ok - men burde din signatur så ikke være magen til? eller?

Det er skisme godt set det der, en lille smutter fra min side... 

Ved heller ikke lige om jeg får sat den kabelskjuler op, da jeg nok står overfor en flytning inden alt for lang tid - men hva, det kan jo være at jeg lige pludselig bliver træt af at se på det en dag, og så bliver det bare gjort

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu