Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
nsane206
Bruger
Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
|
Emne: Problem med sendestyrke Sendt: 15-Marts-2009 kl. 18:35 |
Hej
Efter at have opgraderet mit trådløse netværk med en D-link 655 og en D-link dwa-547 håbede jeg på at få hurtige net samt mere stabilitet i forbindelsen til den stationære ude i køkkenet.
Men det er ikke sket, jeg har samme dækning (meget lav) og den ryger af og på hele tiden. Og det var præcis det den gjorde med det gamle udstyr (D-link 524)
Er der en måde hvor man kan skrue op for sendestyrken på routeren? eller på anden vis få det til at køre bedre.
|
Pioneer, Onkyo, Panasonic, Dali Mentor
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 15-Marts-2009 kl. 18:39 |
nsane206 skrev:
Er der en måde hvor man kan skrue op for sendestyrken på routeren? eller på anden vis få det til at køre bedre. |
Dit problem ligger et andet sted. I øvrigt sætter den danske lovgivning grænser for hvor høj sendestyrken må være, så du ikke forstyrrer andres brug af de samme frekvenser i 2.4 GHz området.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 15-Marts-2009 kl. 18:43 |
Der skulle ikke være problemer i et normalt Parcelhus eller lejlighed, der skulle der være tilstrækkelig styrke. Der kan tilsluttes en anden antenne der giver mere styrke, det er dog normalt retningsbestemte antenner. Du kan også gå ind og anvende en anden kanal på ruteren, det kan også give en bedre forbindelse.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
nsane206
Bruger
Oprettet: 17-Juni-2007
Point: 177
|
Sendt: 16-Marts-2009 kl. 11:48 |
Hej igen
Jeg bor i en forholdsvis lille lejlighed på 72 m2, så det burde ikke være fordi at afstanden er for stor.
Har prøvet at skifte kanal og der var der ingen gevinst at hente...
Har bare læst at nogle router kan man skrue op for styrken eller booste dem så man får bedre rækkevidde.
|
Pioneer, Onkyo, Panasonic, Dali Mentor
|
 |
xJosh
Bruger
Oprettet: 24-August-2008
Point: 109
|
Sendt: 16-Marts-2009 kl. 14:35 |
Omg der er da et eller anden galt? Har du mange tykke væge?
jeg bor i en 150 m2 lejlighed, og har god dækning over det hele med, standard G netværk..
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 10:43 |
Det kunne måske være netkortet i din bærbar som er problemet.. Sådan bare lige for at se sagen fra lidt flere sider end bare routeren.
|
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 11:48 |
Kandersen skrev:
Det kunne måske være netkortet i din bærbar som er problemet.. Sådan bare lige for at se sagen fra lidt flere sider end bare routeren. |
Hvis de samme problemer optræder med flere forskellige routere, vil det være oplagt at kaste sig over netkortet i de bærbare. Skift af kanal kan måske også hjælpe. Men i sidste ende skal man huske at der ikke er nogle garantier for trådløst netværk. Der er ikke nødvendigvis plads til alle dem som vil bruge 2.4 GHz frekvenserne.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 12:02 |
Jeg har en Linksys router hvor jeg har lagt noget opensource software på.
Det kan samtidig skrue op for sendestyrken fra 30 milliwatt op til 250 millliwatt. Det anbefales dog at have en noget køling på hvis man begynder at rode med den slags. Husk at det er ulovligt, for det kan forstyrre naboerne. Desuden er nogle mennesker mere følsomme overfor trådløse netværk og kan blive utilpas når de er i stue med dem.
Jeg havde i huset selv testet diverse routere og havde et problem med dækningen på mine forskellige maskiner og bærbare. Så jeg valgte at skrue lidt op for sendestyrken.
Men det hjalp også meget at eksperimentere med placeringen af routeren og de ting som var i vejen. Typisk er det rigtigt dårligt at have en antenne siddende bag noget metal, for den skærmer for signalet. Flyt routeren væk fra elkabler, microbølgeovne og trådløse ting, de er med til at forstyrre signalet. Flyt den op eller ned for at teste om det giver bedre signal.
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 12:04 |
Jeg har 3 forskellige bærbar computere derhjemme, alle med hver deres type trådløst netkort. Den ene har præcis samme problem som nsane skriver om. Uanset om jeg sidder tæt på eller langt fra, så ryger den af og på som den har lyst til. De to andre har ikke samme problem.
Dernæst har jeg 3 stationære samt en PS3 på det trådløse net. Den 2 af de 3 stationære kører fint, ligesom PS3éren gør det. Den sidste stationær er et helvede. Alle med hver deres type trådløst netkort.
Fælles for det hele er, at det er på samme router!
Så, det er altså ikke altid man skal pege fingre af routeren!
|
|
 |
Prospect
Guld medlem
Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 13:56 |
Hvilket OS er der på de bærbare og evt. vilke service packs ?
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 18:19 |
Windows XP Proff og service pack 3
|
|
 |
Prospect
Guld medlem
Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
|
Sendt: 18-Marts-2009 kl. 21:59 |
På alle 3 ?
Vi prøver lige at gå lidt tilbage for at lokalisere problemet. Hvor længe har problemet stået på ? Har det virket optimalt tidligere (evt. tidligere service packs)? Har du lavet nogle ændringer i router indstillinger?
Så prøver vi lige de mest basale:
Hvis muligt prøv at skift PCI port som netkortene sidder i
Opdater netkortene
Opdater Windows
Prøv at brug WEP istedet for WPA (hvis dette ikke allerede er tilfældet)
Reset routerindstillinger
Hvis intet virker må vi prøve at gå videre
|
 |