recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Naieras stuebio og verdens bedste filmsamling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Naieras stuebio og verdens bedste filmsamling

Besvar Besvar Side  123 14>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12404
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Naieras stuebio og verdens bedste filmsamling
    Sendt: 13-Marts-2009 kl. 21:45

Nye billeder på side 6 ->

I anledningen af at jeg er blevet regionsfri på BD-fronten fik jeg lyst til at dele et par billeder af mit setup med jer herinde på recordere.dk. Der er ingen videre fancy komponenter i setuppet, men med professionel kalibrering og ved at vælge de rette apparater, så synes jeg at jeg har fået smækket et yderst fornuftig setup sammen. De fleste dele skal opgraderes i fremtiden, men næste store opgradering bliver når jeg flytter ud, hvor der så skulle blive plads til et projektorsetup med et ~90" lærred, osv. Men det bliver nok først i sommeren 2010, hvor jeg skulle være færdig på uni.

Redigeret af Naiera - 07-Januar-2013 kl. 18:36
Til top
Henrik_s Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Ringsted
Point: 608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_s Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2009 kl. 22:40
5966 indlæg nu med billeder 
Jeg kan se at hver del har sit at gøre i det store hele.
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2009 kl. 22:54

Er du nu gået over til "fjenden" og fået standalone blu afspiller

(du har jo talt en hel del for PS3) det er et meget fint setup!!

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2009 kl. 23:57
Jeg mener blot jeg har givet PS3'en den kredit den fortjener. Mange er/var jo negativt indstillet overfor den blot fordi det er en konsol, og det er jo ikke fair.

Jeg købte standalone afspiller fordi jeg har længe gerne villet have regionsfrihed, og i samme omgang kunne jeg så slippe for blæserlarmen (det er en 60GB'er fra omkring japansk launch) fra PS3'en, så det var jo to fluer med ét smæk. Men det var dælme et dyrt smæk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 15:05

Kan du så se og høre en forskel i BD afspilning mellem PS3 og BD35 ud over at Panaen ikke larmer?

Var selv ved at købe PS3 i starten, men fravalgte pga mgl spillelyst.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Kan du så se og høre en forskel i BD afspilning mellem PS3 og BD35 ud over at Panaen ikke larmer?

Næh. Det skulle da lige være hvis jeg lavede en direkte sammenligning for at kigge efter den der rød-forskel der blev snakket om i 'shootout'-tråden. Ellers er jeg ret overbevist om at det er det samme jeg får at se. Jeg regner med at PS3'ens problem bliver løst med firmwareopgradering, ligesom det blev skabt med firmwareopgradering, så den forskel forsvinder nok på et tidspunkt.

Men det ér ret lækkert at den ikke larmer. Opstartsmæssigt er den sneglesløv, men det kender jeg jo fra EP30'eren, og betjeningsmæssigt er den ikke så dræbende langsom som man kunne frygte.
Til top
noob30 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-August-2007
Sted: Denmark
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noob30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 17:56

Det ser godt ud  hvad gør du med HD lyd bliver det dekodet i afspilleren og sendt videre til din Marantz, troede slet ikke marantz Sr 4001 kunne modtage pcm

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 18:39
Tak

Jo, SR4001'eren kan sagtens modtage flere kanalers PCM over HDMI-indgangene. Det skal nødvendigvis dekodes i afspilleren, men på sigt kan der så blive tale om bitstreaming med en opgradering af receiveren. Indtil jeg får noget større og/eller nogle flere højttalere er jeg dog tilfreds med den nuværende receiver.

Lige nu bruger jeg dog optisk til at overføre de to kanalers PCM, da det tilsyneladende er eneste måde at få to kanalers 'HD-lyd' ud af BD35'eren (på PS3'en siger man simpelthen bare til den at den kun skal spytte to kanaler ud). Man kan godt bruge en af de 'Virtual Surround' modes den har til at sende to kanalers PCM ud via HDMI, men jeg stoler ikke på at den piller så lidt som muligt ved lyden med de modes. Jeg købte så et lidt dyrere optisk kabel end det jeg havde, uagtet om det så gør nogen forskel eller ej, eftersom der er tale om digital overførsel Men som det er sat op nu kan det halv meter lange kabel jeg havde før alligevel ikke nå.

Redigeret af Naiera - 17-Marts-2009 kl. 19:24
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shiva Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 19:03

Jeg synes, det er rigtig fint lavet. Sådan noget grej havde jeg sgu ikke, da studerede  ...men jeg boede jo heller ikke hjemme .

Noget helt andet: Hvilken kanal ser du collegebasket på?

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mufcdk1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

ESPN  America som er en tillægskanal hos Canal Digital. Kan kun modtages af parabol kunder iirc.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Jeg synes, det er rigtig fint lavet. Sådan noget grej havde jeg sgu ikke, da studerede  ...men jeg boede jo heller ikke hjemme .

Tak

Som nævnt er det ESPN America via Canal Digital. En rigtig fin kanal, når der ikke er for meget basebold eller amerikansk fodbold NCAA-turneringen er lige ovenover, og Duke varmede godt op ved at snuppe ACC-turneringen i weekenden Lige nu bliver den brugt dagligt, men når det så er slut med college basket holder den pause indtil november... Desværre kan de ikke få NBA-licensen fordi den er hakket i småstykker i Europa.

Redigeret af Naiera - 17-Marts-2009 kl. 19:28
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shiva Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 20:08

Aaargh, det stinker da max  Havde godt set at ESPN NA var på CD, men i de eksempler på programflader jeg har set, var der ikke NCAA...nå, men det betyder jo at man er nødt til at erhverve sig Canal Digital. Savner at se college basket. Det er ikke altid det kønneste at se på, men ingen anden sportsgren kan matche intensiteten på og uden for banen. Det er simpelthen helt vildt...som at se Looney Toons eller noget i den retning. Og Final Four er bare for sindsygt et inferno.

NBA licensen har DK4 jo, så det kan man se hos stort set alle udbydere. (Selvom det betyder at man er tvangsindlagt til at høre en masse på Thomas Bilde.)

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top

Besvar Besvar Side  123 14>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu