recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DS209+ ift DS207+?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDS209+ ift DS207+?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Emne: DS209+ ift DS207+?
    Sendt: 11-Marts-2009 kl. 21:15
Hvor meget bedre er en Synology DS209+ til at afvikle Squeezecenter ift en DS207+? Den større DS209+ model har vist 512 MB ram ift 128 MB ram hos DS207+! 

Redigeret af Nicoleif - 11-Marts-2009 kl. 21:18
Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Marts-2007
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 00:11
Stærkere processor og 4 gange så mange RAM. Det kan du mærke  - uden tvivl.
Er faktisk selv nysgerrig, da jeg overvejer at anbefale den til min søster som NAS og afvikler af SC. Har selv en Eeebox til SC.
Panta rei
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 07:09
Oprindeligt skrevet af KissmeTiger KissmeTiger skrev:

Stærkere processor og 4 gange så mange RAM. Det kan du mærke  - uden tvivl.Er faktisk selv nysgerrig, da jeg overvejer at anbefale den til min søster som NAS og afvikler af SC. Har selv en Eeebox til SC.

Har DS209+ timer funktion der kan slukke nas'en om natten? Og reduceres strømforbruget hvis man kun montere en harddisk i DS209+ (jeg har egentlig kun brug for en endisk nas men kan nok ikke vente på DS109+ modellen)?
Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Marts-2007
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 10:29
Ja, der er timerfunktion.
Mht. dit spørgsmål omkring strømforbrug, så bruges der mindre strøm ved en disk, men hvor meget ved jeg ikke.

Panta rei
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 11:50
Du kan sætte den til at slukke dine diske efter x antal minutter. Fungerer godt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 12:26
Nogen der var sammenlignet støjniveau af DS107+ og DS209+? DS107+ ved jeg støjer minimalt hvilket er vigtigt når jeg skal have NAS'en stående i min tv-stue!
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2006
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 12:36

Hej!

Man kan sammenligne dem her:

http://www.synology.com/enu/products/compare_spec.php

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 12:40
Nu havde jeg godt nok checket spec's på SYnology's hjemmeside og da de er opgivet til samme værdi for de to modeller, så tænkte jeg om der fandtes folk der har haft begge modeller!?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Nu havde jeg godt nok checket spec's på SYnology's hjemmeside og da de er opgivet til samme værdi for de to modeller, så tænkte jeg om der fandtes folk der har haft begge modeller!?

Der sidder en anden blæser i 209'eren (70x70 - vist også dybere end 15mm). Jeg har hørt begge to - dog uafhængigt af hinanden - og min umiddelbare vurdering var rent faktisk at den nye 209'er var mere støjsvag end 207'eren - så det tror jeg bestemt ikke du behøver være nervøs ved!
Jeg er selv ikke helt tilfreds med niveauet for min 207'er og har skiftet blæseren med en NorthQ, men har pt kig på en papst i stedet - den skubber lidt mere luft og er stadig meget støjsvag.
En evt. udskiftning af blæseren i 209+'eren vil måske være mere besværlig, da 70mm blæsere ikke er så udbredte.
/Tommy
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 13:58

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Der sidder en anden blæser i 209'eren (70x70 - vist også dybere end 15mm). Jeg har hørt begge to - dog uafhængigt af hinanden - og min umiddelbare vurdering var rent faktisk at den nye 209'er var mere støjsvag end 207'eren - så det tror jeg bestemt ikke du behøver være nervøs ved!
Jeg er selv ikke helt tilfreds med niveauet for min 207'er og har skiftet blæseren med en NorthQ, men har pt kig på en papst i stedet - den skubber lidt mere luft og er stadig meget støjsvag.
En evt. udskiftning af blæseren i 209+'eren vil måske være mere besværlig, da 70mm blæsere ikke er så udbredte.
/Tommy

Jeg har lige startet en anden tråd om evt nyt omking en DS109+! Du ligger ikke inde med nyt her vel? Som tidligere skrevet vil en en-disk NAS løsning være at foretrække for mig (både pga strømforbrug og at back-up ikke er et issue for mig)?

Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2006
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 14:03

OK - men hvis man kigger efter i skemaet findes svaret på dit spørgsmål vedr. tænd/sluk funktionen.

Redigeret af Larxox - 12-Marts-2009 kl. 14:03
Til top
PallePro Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Januar-2009
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 14:30

Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

OK - men hvis man kigger efter i skemaet findes svaret på dit spørgsmål vedr. tænd/sluk funktionen.

Er der nogen der ved hvad Scheduled Power on/off (står i omtalte skema) betyder - bliver den slukket er bliver den sat til at hibernate?

For så vidt jeg kan se på nettet, har flere haft problemer med at specielt SqueezeCenter (som KissMeTiger vil bruge) forhindrer Synologys NAS'er i at hibernate, selv om det ifølge Synology skulle virke nu (se nederst på denne side: http://www.synology.com/enu/support/releaseNote/SqueezeCente r.php)

/Palle

Samsung CS-34Z4HR | LG DV142K | Panasonic NV-HD620 | Technics SU-X101 | Jamo Sound50
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu