Hej med jer alle
Jeg har endelig fået sat min "biograf" op, hvilket jo er super, men efter jeg nu har brugt det i ugens løb, kommer der flere og flere spørgsmål.
pt. har jeg tilsluttet en midlertidig Sony BDP300 BD afspiller til Onkyo 706.
BDen har nyeste firmware.
Det er endnu ikke lykkedes mig at få noget HD lyd igennem systemet. DTS MA understøttes vist ikke af BDP 300, men jeg har heller ikke kunnet få Dolby HD igennem, hvilket den skulle understøtte med nyeste FW.
Den kan være en blanding af forkert opsætning i afspilleren eller Recieveren.
Afspilleren står til AUTO i lydudgang, og ikke PCM, korrekt eller?
Forstærkeren vælger selv formatet har jeg lagt mærke til, og enten står der Dolby Digital eller DTS i displayet når jeg vælger TrueHD eller DTS MA på BD skiven, der står ikke noget om HD, burde der ikke det? Jeg har ikke lavet andre indstillinger på forstærkeren umiddelbart.
Anyways, lyden er sådan set glimrende uanset hvad, MEN jeg har oplevet noget forvrængning i tale i centeren, især ved en stille scene hvor der pludselig bliver råbt, så kan lyden forvrænge. Desuden har jeg oplevet nogle små nistre i lyden, i ved sådan nogle små enkelte knitrer. Umiddelbart kun ved BD afspilning (HDMI). Forvrængningen skyldes ikke volumen, da det er uafhængigt om det er højt eller lavt.
Jeg er glad for systemet, men nu er der desværre lige nogle ting som jeg ikke kan abstrahere fra, så håber nogle kan give nogle råd og vejledning.
Links til opsætning af Onkyo 706 er også velkommen.
Opsætning:
Pioneer 5090 <- HDMI <- Onkyo 706 <- HDMI <- BDP300
Højttalere: Monitor Audio Radius 250 fronter + center, Radius 90 surround, R720 Sub. Kabel: 2,5 kvadrat Vandenberg :-)
Sig endelig til hvis der er spørgsmål eller andet.