recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Selector box VS CA Modul
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSelector box VS CA Modul

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
zzup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Selector box VS CA Modul
    Sendt: 19-Marts-2009 kl. 18:34
Hej recordere.

Jeg overvejer om jeg skal investere i en Selescorbox fra yousee, eller om jeg skal købe et CA Modul.

Jeg har sådan et fjernsyn her:
http://www.consumer.philips.com/consumer/da/dk/consumer/cc/_ categoryid_5000_SERIES_FLAT_TV_SE_DK_CONSUMER/

Og hvad jeg MENER, så kan det godt tage sådan et CA modul. Eller er jeg forkert på den?

Hvad er fordele og ulemper ved en selector box og hvad er fordele og ulemper ved et CA modul?
(http://www.paraboleksperten.dk/yousee_tilbud/ca_moduler_85_ da/)

Vil jeg kunne få lige så godt billede via et CA modul som jeg vil kunne igennem selector boxen? hvad "afskriver" jeg, hvis jeg vælger CA modul istedet for selector?

Håber der er en som vil hjælpe mig, regner med at investere i én af delene her i weekenden :)

ps. vil gerne se HD kanaler.

På forhånd tak.
Per
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 18:43

Oprindeligt skrevet af zzup zzup skrev:

Hej recordere.

Jeg overvejer om jeg skal investere i en Selescorbox fra yousee, eller om jeg skal købe et CA Modul.

Jeg har sådan et fjernsyn her:
http://www.consumer.philips.com/consumer/da/dk/consumer/cc/_ categoryid_5000_SERIES_FLAT_TV_SE_DK_CONSUMER/

Og hvad jeg MENER, så kan det godt tage sådan et CA modul. Eller er jeg forkert på den?

Hvad er fordele og ulemper ved en selector box og hvad er fordele og ulemper ved et CA modul?
(http://www.paraboleksperten.dk/yousee_tilbud/ca_moduler_85_ da/)

Vil jeg kunne få lige så godt billede via et CA modul som jeg vil kunne igennem selector boxen? hvad "afskriver" jeg, hvis jeg vælger CA modul istedet for selector?

Håber der er en som vil hjælpe mig, regner med at investere i én af delene her i weekenden :)

ps. vil gerne se HD kanaler.

På forhånd tak.
Per

Du må i manualen se om dit TV kan benytte omtalte modul.
Her kan du se nogle forskelle. Det er klart, at du ikke kan optage med et modul. Med Samsung 3126 PVR har du HDD og kan optage i HD kvalitet.
Jeg har ikke et CA modul, men jeg er glad for mine bokse og mest for boksen med HDD.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Point: 381
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 19:54

Jeg kan ikke ud fra din link se hvilket TV du har.

Men TV't skal have DVB-C tuner for at du kan modtage YouSee kabel TV.

Hvis TV't har DVB-C tuner så er det rigtig som du selv er inde på at du skal have et Viaccess CA - modul. Desuden skal du have et programkort fra YouSee hvis du vil se andre kanaler en DR1, DR2, TV2 og DR Update. Du behøver heller ikke CA - modul hvis du kun vil se de fire omtalte kanaler.

Det CA - modul du linker til er temeligt dyrt. Et Viaccess CA - modul kan sagtens findes billigere.

Jeg har selv to Sony TV (KDL-46W3000 og KDL-26V4500) med CA- modul og det fungerer fint. Der er selvfølgelig begrænsninger så som at jeg ikke kan få adgang til Cinema (leje film) men det kan jeg sagtens acceptere da jeg ikke vil have en ekstra box stående.

Jeg har kun et programkort som jeg deler trådløst mellem mine Sony TV og en Selector box med et SmartWi sæt.

Redigeret af Henrik_45 - 19-Marts-2009 kl. 19:55
Til top
zzup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 19:50
okay.. jamen, jeg ved heller ikke om jeg får brug for boksen, da jeg ikke vil have optager, så er boksen egentligt bare noget som tager plads.

Det er det jeg har :) link

Redigeret af zzup - 20-Marts-2009 kl. 19:51
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 20:06

@zzup

Efter at have kigget på TV spec så tror jeg ikke at der er DVB-C modtager i TV't, men kun et DVB-T modtager

Det betyder at du ikke kan modtage YouSee Digital kabel TV uden en selector box eller en HD box fra YouSee

Til top
wizdk79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-August-2007
Point: 479
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 20:29
Det skal hedde h til sidst i modelnavn før der dvb-c tuner i...
Til top
zzup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 21:28
Arr det var da godtnok irriterende, hvorfor har den så plads til et CAM modul? :(
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 21:32

Det er fordi at der også findes betalings kanaler på DVB-T (via egen antenne) som f.eks Boxer

Til Boxer kræves der også et Viacess CA - modul og et programkort

Til top
zzup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 21:54
arr okay øv :( så ska jeg jo investere i en HD box.. øv.. men okay, tak for hjælpen :)
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 22:29

arr okay øv :( så ska jeg jo investere i en HD box.. øv.. men okay, tak for hjælpen :)

Du kan jo også købe et nyt TV.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 06:19

Arr det var da godtnok irriterende, hvorfor har den så plads til et CAM modul? :(

Dit link henviser til en H-Model, så tag lige og kig bag på TV'et om det ikke alligevel er en H-Udgave du har.
Mvh Hans
Til top
wizdk79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-August-2007
Point: 479
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 07:58

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Dit link henviser til en H-Model, så tag lige og kig bag på TV'et om det ikke alligevel er en H-Udgave du har.

Den side han henviser til er modelnavnet 42PFL5603D/27. så det er ikke en h model.

Redigeret af wizdk79 - 21-Marts-2009 kl. 08:01
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu