|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Hjortskov ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() Sendt: 21-Marts-2009 kl. 11:22 |
|
Er der nogen herinde som ikke benytter software til at vise DVB signaler på TV'et, men derimod benytter et TV-kort eller et grafikkort med en TV udgang med MPEG-4? Hvilken slags hardware bruger du så? Eks. Hauppauge PVR-350 er et TV kort med MPEG-2 TV udgang (set fra softwarens synspunkt af). Redigeret af Hjortskov - 21-Marts-2009 kl. 19:52 |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40601 |
![]() |
|
MPEG4 er i forbindelse med modtagelse af DVB en transmissions standard, så for at modtage MPEG4, så skal Tuneren kunne håndtere det. |
||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Man sender ikke MPEG4 til en tv udgang....MPEG4 og alle mulige andre komprimerede videoformater sendes i et ukomprimeret format(Fx NV12, RGB) efter de har været igennem en hard/software decoder... Et grafikkort kan håndtere decodningen fuldt ud i hardware såfremt det software man anvender til fx MPEG4 kan kalde de rette API'ere.. |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10620 |
![]() |
|
Udgangen på ovennævnte kort er en ganske almindelig analog composite udgang. Der er ikke noget der hedder MPEG2 eller MPEG4 udgang. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Hjortskov ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() |
|
Du har ret, med den undtagelse af hvor du står når du kigger. Jeg antog at det ses fra synspunktet softwaren, hvor ovenstående Hauppauge kort er repræsenteret som file descriptors i Linux. Med softwarens øjne modtages og sendes der således MPEG-2 til disse. Og det er netop dette jeg leder efter en løsning på, blot med MPEG-4. Enten som tv kort eller grafik kort eller hvad der nu har lignende egenskaber. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg er software mand og antog at du så kortet fra softwarens synspunkt af, hvor der sendes og modtages MPEG-2 på kortets file descriptors i Linux. Flemming, mener at have set at du har Linux kendskab. Kender du til grafik- eller tv-kort, som kan det samme med MPEG-4? |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10620 |
![]() |
|
Så har du set forkert. Jeg har intet kendskab til Linux, men generelt kan jeg sige, at ethvert moderne grafikkort med TV out kan afspille MPEG4 filer via denne udgang i analog kvalitet. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Netop derfor er jeg interesseret i at høre om hardware lig Hauppauge som kan dette, blot med MPEG-4 kodning, da jeg ikke synes at kunne finde noget de steder jeg har kigget. |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Det findes ikke....Hvad vil du også bruge det til? Et moderne grafikkort kan jo det hele med 100% CPU offload på MPEG4 h.264 AVC.Disse kort kan fåes ned til 300kr. ATI har svjv frigivet sourcen til deres drivere til linux, og jeg ved Nvidia har. Hauppauge's pvr-350 er og var et lousykort specielt pga den onboard MPEG2 Decoder. Redigeret af Patriarken - 21-Marts-2009 kl. 20:03 |
||
Mit Setup
||
![]() |
||
![]() |
|
Ved du i øvrigt godt at et Digitalt tvkort essentielt er et netværkskort der modtager en netværksstrøm?
Det er ikke helt rigtigt eller i bedste fald unuanceret hvad radiomanden skriver mht MPEG4.... Alle DVB-C-T-S tunere kan modtage h.264 MPEG4....Men det hardware de er koblet til kan eller kan måske ikke dekode det....Men det har INTET med tuneren at gøre... Redigeret af Patriarken - 21-Marts-2009 kl. 20:08 |
||
Mit Setup
||
![]() |
||
![]() |
|
God pointe. Derfor har jeg også kigget på følgende produkt http://www.netgear.com/Products/PowerlineNetworking/Coax/MCA B1001.aspx Er blot i tvivl om jeg ville kunne streame MPEG over computerens netkort til dette produkt som sender mine data videre direkte til TV'et. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Har nu været ret glad for mit Hauppauge kort i mange år, har virket upåklageligt i min hjemmestrikket HTPC i nogle år nu. Jeg har et ASUS AH3650 SILENT-HTDI (512 MB) kort som jeg har sat i en linux boks. Desværre kan jeg ikke finde en fil descriptor hvor jeg kan sende min MPEG datastrøm til... Så hvordan får jeg mit DVB-T signal over på grafikkortet uden at skulle benytte pc'ens cpu på at afkode MPEG data strømmen ved at vise det i f.eks. kaffeine, xine, mplayer mv?
Redigeret af Hjortskov - 21-Marts-2009 kl. 20:22 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |